|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Nettlege rådet til abortJa, det gjorde han. Jeg synes det er utrolig drøyt, ihvertfall i forhold til at han ikke kjenner noe mer til kvinnen en det ene innlegget. Han burde da heller bedt henne oppsøke lege i RL for vanlig undersøkelse og samtale istedenfor å prompte gi råd om abort.
![]() |
#2 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: nettlege rådet til abortJa, så den der. Utrolig grovt overtramp, spør du meg.
![]() |
#6 |
Glad
|
![]() Sv: nettlege rådet til abortDette sjokkerte meg! Legen forsvarer seg med at det var flere omstendigheter, men det står ikke spesifisert i spørsmålet. Ergo kan andre personer som søker og finner dette spørsmålet med tilhørende svar bli veldig redd! Klart det er/kan være skadelig å drikke alkohol i svangerskapet, men dette svaret var over streken syns jeg
![]() |
#7 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Nettlege rådet til abortJa, en ting er at det er et overtramp overfor kvinnen som han, helt uten å kjenne henne og situasjonen fullt ut, råder til å ta abort.
![]() |
#9 |
Tre små T
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nettlege rådet til abortJeg ble selv anbefalt det samme. Var 17 år og hadde vært ei uke på fylla (en såkalt studietur). Legen presiserte at det var rart jeg ennå ikke hadde abortert, og med mindre jeg ville føde et barn som med stor sannsynelighet ville vært "skadd" på et eller annet vis pga mitt alkoholinntak,anbefalte han abort. Og sånn ble det.
![]() |
#10 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Nettlege rådet til abortJeg lurer på hvor mange som går på fylla før de finner ut at de er gravide hvert år, det kan umulig være få.
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Nettlege rådet til abortJeg ble gravid i russetiden.Jeg var ikke edru mellom mars og juni. Fødte dog 7 uker før tiden, men jenta drikker minimalt med alkohol.
![]() |
![]() |
#12 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Nettlege rådet til abortEn lege (ikke min faste for å si det sånn) nevte abort som en mulighet etter at han mente han så eneggede tvillinger på UL i uke 7, på grunn av faren for komplikasjoner.
![]() |
#13 |
Leser
|
![]() Sv: Nettlege rådet til abortKif: Jeg får dånedimpen.
![]() |
#14 |
Textrovert
|
![]() Sv: Nettlege rådet til abort
![]() |
#15 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Nettlege rådet til abortJeg føler meg litt delt jeg.
![]() |
#16 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
Men kva som er eit stort alkoholinntak er då temmeleg stubjektivt. At ho skreiv at ho drakk kvar dag i ferien kunne i beste fall bety at ho hadde tatt ein halvliter eller eitt glas vin dei fleste dagane, og drukke seg halvbrisen på fest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Ringskrømt
|
Mening eller ordre, det blir for teit uansett. Han burde holde meningene sine for seg selv og oppfordret kvinnen å ta kontakt med fastlegen.
![]() |
#18 |
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
![]() Sv: Nettlege rådet til abortFør uke 5 av svangerskapet deler ikke mor og barn noen ting.I løpet av uke 5 dannes navelstrengen og fosterets blodomløp starter,hjertet begynner å slå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Leser
|
Jeg synes at en leges meninger skal være basert på en faglig vurdering, så enkelt er det. Jeg er ikke interessert i legens mening som privatperson - og det er det neppe noen andre som er heller, da hadde de nok heller snakket med en venninne. Nettopp derfor bør leger (og mange andre grupperinger) være varsom med å blande sine faglige utsagn med sine private.
![]() |
#20 |
Multitasker
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nettlege rådet til abortHmm..de fleste oppegående mennesker vet vel at alkohol og svangerskap ikke er noen god kombinasjon! Er vel derfor "pasienten" også var bekymret. Men å anbefale abort i dette tilfellet med disse opplysningene var vel i overkant drastisk?! Tror det hadde blitt en stor økning i aborter om alle som hadde vært på rangel når de var gravide uten å vite det hadde tatt abort! Ille at en lege i det hele tatt kan få seg til å si noe sånt, personlig mening eller ikke! Er enig med de som sier han burde rådet henne til å oppsøke fastlege el
![]() |
|
|