|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Originala
|
![]() Du skjønner at det er på tide å intensivere klesvaskinga ...... når du hører femåringen rope: "Mamma! Kan du hjelpe meg?", mens hun strekker seg så lang hun er, puster og peser, og prøver å få lagt genseren øverst på haugen av skittentøy. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Du skjønner at det er på tide å intensivere klesvaskinga ...
![]() |
#3 |
Lett rørt
|
![]() Sv: Du skjønner at det er på tide å intensivere klesvaskinga ...Eller når alle sokkene til mannen er skitne. Han har hvertfall 21 par
![]() |
#5 |
i tåkeheimen
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Du skjønner at det er på tide å intensivere klesvaskinga ...Alternativt er det på tide å lære henne å vaske tøyet sitt selv |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Originala
|
Pøh, du er jo en racer på klesvask! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Du skjønner at det er på tide å intensivere klesvaskinga ...Høres ut som du har litt å ta av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: Du skjønner at det er på tide å intensivere klesvaskinga ...Jeg løste det der ved å beordre gubbe til å jobbe litt mindre. Nå vasker han klær. I dag var dunken tom da vi skulle kle av til kvelden |
![]() |
![]() |
#13 |
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Tilpasser tittel
|
![]() Sv: Du skjønner at det er på tide å intensivere klesvaskinga ...Jeg vasker jevnt og trutt
![]() |
#17 |
*elsker ENGA*
|
Kunne ikke vært mer enig. Vaskemaskina røyk uka før påske, midt oppi omgangssyke og 7 åringens værste sengevæteperiode, så da de etter en uke uten var i orden, vasket jeg 25 maskiner med tøy på 2 1/2 dag. Etter påske har den kanskje gått ti ganger, og det er ikke fordi vi IKKE har klesvask, men fordi jeg fikk overdose klesvask og bretting i dagene før vi reiste på påskeferie:haterklesvask:
![]() |
#18 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Du skjønner at det er på tide å intensivere klesvaskinga ...Et tips til skippertaksklesvaskere: det er lurt å vente i ca 20 min. mellom hver klesvask slik at motoren får hvilt seg, sa vaskemaskin-reparatørenn som var hos oss en gang (etter å ha hentet ut en sokk fra inne i maskinen, det er der de blir av...)
![]() |
#20 |
Sviiisj!!
|
Må bare legge til at pausen kan brukes med god samvittighet til slaraffenliv eller andre hyggelige sysler. (og sokken hadde ingenting med utslitt motor å gjøre, btw)
![]() |
|
|