|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Forskjellsbehandling av private og offentlige barnehagerDette er dels en oppfordring om å signere på et opprop, dels en oppfordring til debatt og innspill som kanskje kan forklare det tilsynelatende meningsløse i forskjellsbehandling av private og offentlige barnehager.
Link til oppropet: http://barnehage.no/no/Opprop/Til-Re...egar-Solhjell/
![]() |
#2 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Forskjellsbehandling av private og offentlige barnehagerHvis jeg har forstått det riktig vil også forslaget for oss i Oslo-bydeler med stor andel private barnehager bli dramatisk, fordi midlene vil (kan?) bli spredt utover på en måte som gjør at bydelene får like mye, uavhengig av tetthet av private barnehager. Men dette er litt "hear-say", og jeg skjønte ikke helt detaljene.
![]() |
#3 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Forskjellsbehandling av private og offentlige barnehagerJeg fatter ikke hva Solhjell med flere tenker på når det gjelder dette forslaget. Dersom ikke de private barnehagene sikres likebehandling, vil garantert mange private barnehagedrivere måtte kaste inn håndkleet. Da må kommunene og staten stå der og se på at full barnehagedekning glipper igjen eller så må de kjøpe barnehagene og ta over driftsansvaret selv. Jeg kan ikke forstå at noen av delene er ønskelig.
![]() |
#4 |
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forskjellsbehandling av private og offentlige barnehagerJeg syns også dette er veldig merkelig, og lurer veldig på hvordan de ser for seg at full barnehagedekning skal forenes med å gjøre den økonomiske støtten mer uforutsigbar.
![]() |
#5 |
Live and let live
|
![]() Sv: Forskjellsbehandling av private og offentlige barnehagerI vår kommune var det ikke mer enn 960 kr mindre fra 0-2 år og 460 fra 3-6 år. Men lell, jeg har ingen problemer med å forstå omfanget av dette i større byer. Dette er dårlig politikk!
![]() |
#6 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Forskjellsbehandling av private og offentlige barnehagerHer er det snakk om over 40 000 per småbarn og nesten 20 000 for store, mener jeg å huske.
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Forskjellsbehandling av private og offentlige barnehagerDette er ikke det eneste eksemplet på overgang fra statlige øremerkede midler til kommunale rammemidler. Jeg mistenker regjeringen for å ha en baktanke med dette. De kan gjemme seg bak at de har bevilget samme sum, og samtidig hevde at de søtter opp under lokaldemokratiet og lar kommunene selv få delegere sine midler. Og ikke minst slipper de å bli skyteskive hvis noen kommuner ser at de ikke er pålagt å likebehandle private og kommunale barnehager. |
![]() |
![]() |
#8 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Forskjellsbehandling av private og offentlige barnehager
![]() |
#9 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvorfor skulle noen "gidde" å drive en privat barnehage om de ikke tjente penger på det (se bort fra bedriftsbarnehager etc)?
![]() |
#10 |
Protonterapeut
|
Jeg synes det er noe riv, ruskende galt, når enkeltpersoner blir millionærer på barnehagedrift. Jeg synes ikke det er riktig at noen skal bli rike på hverken barnehage, skole eller sykehus.
![]() |
#11 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#12 |
Yes, we can!!
|
HÆ??! Langt oppover ørene?!?! Når de får mye mindre enn de offentlige?
![]() |
|
|