|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Liten middagsgjest med cøliakiGuttungen har en date i mårra, med en fortryllende treåring som har cøliaki. Har forstått at grønnsaker, ren fisk og rent kjøtt er ok, det samme er ris.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Liten middagsgjest med cøliakiBruk olje, for en del av de med Cøliaki har også problemer med laktose en periode etter at diagnosen er satt.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Liten middagsgjest med cøliaki
Den ene gangen jeg laget middag til en gjest med cøliaki, ble jeg tipset om at smør fra en NY pakke var OK, men ikke fra en som var brukt fra før. (Hvis man smører flere brødskiver med samme kniv, kan det komme spor av mel fra brødet i smøret.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Liten middagsgjest med cøliakiTakk for svar.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Liten middagsgjest med cøliakidet tror jeg nok skal gå bra! med mindre hun er ekstremt følsom.
![]() |
#8 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Liten middagsgjest med cøliakiTakk for link, Kanina.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Liten middagsgjest med cøliakiFØLGENDE INGREDIENSER INNEHOLDER GLUTEN
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Liten middagsgjest med cøliakiJa, og en annen felle: ferdigkjevlet marsipanlokk kan være utkjevla i hvetemel!
![]() |
#12 |
Ansvar for egen luring
|
Ja, det er litt rart.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Ansvar for egen luring
|
Takk for tips, han skal jo ha bursdagsfeiring om bare ei ukes tid, og da vil nok frøkna bli invitert.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
I mål
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
VeloppDragen
|
Ja. Send treåringen til oss når guttungen har avvist henne igjen.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Liten middagsgjest med cøliakiDaten gikk veldig fint. Middagsgjesten syntes det var litt lite smak på risen (jeg tørte ikke å krydre eller ha på noe saus), men spiste av hjertens lyst likevel. Og jeg skjønner ikke at det skal være så vanskelig som mora vil ha det til å ha jenta på besøk, når hun kan spise alt av rent kjøtt og ren fisk, ris og alt av frukt og grønnsaker.
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Viva la vida
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Liten middagsgjest med cøliakisuena que la cita estuvo muy buena!! que chevere |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Re: Liten middagsgjest med cøliakiMen er det ikke gluten i kjeksen på Kroneis da , kansje like greit at dere ikke spiste det . |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|