Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Klesmerking

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-04-08, 12:25   #1
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Klesmerking

Jeg er helt ny i gamet, så jeg trenger hjelp! Hva og hvor? Enklest mulig. Til klær og sko, og gjerne leker. Jeg kan skrive, klistre og stryke, men helst ikke sy. Helst ikke stryke heller, men skjønner at man muligens ikke kommer unna det.

Og gjerne et lite notis om hva man bruker hvor. Altså hvor klistre, hvor skrive, hvor stryke osv.

Tusen tusen takk - om noen gidder! I alle fall en link der jeg kan bestille, vel?

Gammel 04-04-08, 12:27   #2
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Klesmerking

www.navnelapper.no bruker vi.

Klistremerker på matboks og drikkeflasker og evt leker. Stryker på tøy. Bruker også vannfast merkepenn på enkelte klær

Gammel 04-04-08, 12:28   #3
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Klesmerking

Klistrelapper, stempel og tusj har vi.
(Vi verken syr eller stryker.)

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 12:30   #4
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av goldnugget

Klistremerker på matboks og drikkeflasker og evt leker. Stryker på tøy. Bruker også vannfast merkepenn på enkelte klær

De er geniale! I tillegg blir de levert utrolig raskt.

Gammel 04-04-08, 12:31   #5
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruker merkepenn som henger i barnehagen. Er ikke den flinkeste til å merke klær, blir mer utedress, jakker og sko jeg merker.

Gammel 04-04-08, 12:37   #6
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Misteri

Jeg bruker merkepenn som henger i barnehagen. Er ikke den flinkeste til å merke klær, blir mer utedress, jakker og sko jeg merker.

Jeg har en lei tendens til å glemme å merke de klærne hun har hjemme, og kun skiftetøyet hun har liggende i barnehagen. Men allikevel er jeg en av de flinkeste.

Gammel 04-04-08, 12:42   #7
Isa
--

Isa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bestiller strykelapper og klistremerker fra navnelapper.no. Har i tillegg en merkepenn.

Ellers bruker jeg klistremerker på sko, matbokser og flasker. Stryker på alle klær, stort sett på merkelappen. Har noen som arver klærne, så da er det litt enklere å klippe av lappen. Pennen bruker jeg på f.eks regntøy eller andre ting som klistemerker ikke fester på eller det ikke er så lett å stryke på. Eller når jeg er litt lat og ikke gidder å dra fram strykejernet.

Jeg merker det som er, alt fra støvler til sokker. Samler opp og tar en runde før klærne blir brukt i barnehagen.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 12:47   #8
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av goldnugget, her.

De er de besteste!
Har prøvd mye forskjellig i min merkekarriere, og disse holder!

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 13:06   #9
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Bestilt!

Hvor får jeg kjøpt merkepenn?

Gammel 04-04-08, 13:07   #10
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Jeg kjøpte på Notabene her om dagen!

Gammel 04-04-08, 13:09   #11
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Jeg bruker sprittusj og skriver initialene eller etternavnet på vaskelappen på plaggene.

Gammel 04-04-08, 13:10   #12
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Standard

Jeg synes sprittusjen har for tjukk spiss.

Gammel 04-04-08, 13:10   #13
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Standard

Men jeg har hørt at sprittusj faktisk kan smitte av/forsvinne i vask.

Bokhandel altså. Takk takk

Gammel 04-04-08, 13:14   #14
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Jeg synes sprittusjen har for tjukk spiss.

Det finnes jo forskjellige størrelser.

Men jeg har hørt at sprittusj faktisk kan smitte av/forsvinne i vask.

Bokhandel altså. Takk takk

Nja, den svekkes etter en god del vask, men det skjer ikke over natten for å si det sånn, så de gangene det var skjedd hos oss, har jeg hatt god tid på å skrive på nytt for å si det sånn.

Gammel 04-04-08, 13:15   #15
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Askeladden sine merkelapper sitter, ja. Jeg skriver for det meste på vaskelappen, men hvis det er klær uten lapp må strykejernet fram. Det er viktig å merke, vi får stadig vekk umerket tøy i hylla til litjtausa i barnehagen. Som regel ser jeg at det ikke er vårt, men mannen kan godt finne på å ta det med seg hjem. Han har ikke helt oversikten over klærne til ungene.

Hvor får man kjøpt bra stempler?

Gammel 04-04-08, 13:28   #16
Isa
--

Isa sin avatar

Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har bestilt her: http://www.sabo.no

Gammel 04-04-08, 13:36   #17
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Disse har vi: http://www.presis.no/webtoprint.htm
De kan klistres på tøy også, trenger ikke strykes på.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 14:02   #18
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Jeg er merkenazi. Sokker og alt får strykelapper fra markmaster på seg, og matbokser og andre saker får klistrelapper fra samme sted. Har holdt en million ganger i oppvaskmaskinen foreløpig! Sko stryker jeg også merkelapper inni, og støvler merker jeg med sprittusj.

Men så jobber jeg i barnehage også, og vet hvor mye rot det blir med klær uten navn. Greit nok at foreldre synes det ikke gjør noe om sokker og annet småtteri forvinner, og lar være å merke, men de tenker tydeligvis ikke på at disse forsvunne enkeltsokkene nødvendigvis blir liggende et eller annet sted og tar opp plass.

(Dessuten blir jeg stadig overrasket over at store plagg som jakker, bukser og fine hjemmestrikkete gensere blir hengende uten at noen ser ut til å savne dem.)

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 14:12   #19
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Standard

Sokk:

Jeg skal i alle fall hjem og merke sokker.

*tar til meg kritikk*

Gammel 04-04-08, 14:58   #20
Isa
--

Isa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Jeg er merkenazi.

Godt å høre at vi er flere.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:50.