Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Ziplock-omelett!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-04-08, 00:24   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ziplock-omelett!

http://www.donitakpaul.com/pages/wri...pes/ziploc.htm

Noen som har prøvd dette? Ser jo aldeles genialt ut!

Gammel 13-04-08, 00:31   #2
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ziplock-omelett!

Jeg har ikke prøvd det, men det så jo smart ut.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-08, 07:06   #3
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Stilig! Må prøves.

Gammel 13-04-08, 07:32   #4
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Stilig. Vanlige ziplock-poser altså? Vil gjerne høre rapport om noen prøver seg på dette.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-08, 08:04   #5
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Det hørtes jo smart ut, men jeg innbiller meg at man må miste litt av smaken når man koker den, og ikke steker den?

Gammel 13-04-08, 09:53   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Genialt. Må prøves.

Gammel 13-04-08, 10:16   #7
Left
Passiv

Standard

Det der så jo knallsmart ut!

Svar med sitat
Gammel 13-04-08, 18:13   #8
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

:tester:

Men jeg har fire egg i posen - til tross for at det står at man ikke må bruke flere enn to egg. Det går sikkert fint, men det tar nok litt lenger tid med kokingen. Når det er sagt, så må jeg jo få si at å lage omelett på gammelmåten er minst like lettvint.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-08, 18:16   #9
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Så smart ut da.

Gammel 13-04-08, 18:34   #10
Fruktflua
Sperret

Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Veldig godt - det må sies. Jeg brukte 2 ss fløte i også. I tillegg hadde jeg ca 30 gr gulost oppi. Genialt dersom familiemedlemmer har forskjellige preferanser mht. hva de liker å ha i omeletten. <--- omelettface.

Gammel 15-04-08, 10:09   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå sitter jeg og spiser min første ziplock-omelett, og jeg er veldig fornøyd! Kjempelurt! Smaker ikke annerledes enn om den blir stekt, faktisk, ble fast og fin.
Jeg får aldri til pene omeletter i stekepannen, men denne ble kjempelekker. Rullet den bare rett ut på en tallerken. Dessuten slipper man å passe på stekepannen. Jeg skrudde bare på tidtakeren på mobilen (13 minutter) og satte meg ned foran pcen til den ringte.

Gammel 15-04-08, 10:49   #12
Helle
Har glorien til vask.

Helle sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Syns det så ekkelt ut jeg...

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 10:57   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Ekkelt? Hvorfor det?

Gammel 15-04-08, 11:18   #14
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg prøver dette nå! Har hatt i 2 egg, revet hvitost og oppskåret kokt kalkun. Hva mer kan jeg ha i? Venter på at vannet skal koke opp.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 11:19   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Du kan ha i det du vil. Jeg liker hadde i løk, en halv pølse i småbiter, revet ost og krydder (gressløk, salt, pepper).

Gammel 15-04-08, 11:20   #16
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Du kan ha i det du vil. Jeg liker hadde i løk, en halv pølse i småbiter, revet ost og krydder (gressløk, salt, pepper).

Litt krydder hadde gjort seg ja Glemmer stadig vekk salt og pepper i alt jeg lager.. Sambo klager av og til over at maten er litt tam. Kan ikke skjønne det, hehe.

minibolle mai 2012

Sist redigert av kokosbolle : 15-04-08 kl 11:29. Årsak: Skrivefeilene lurer seg inn overalt!
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 11:24   #17
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Tåler disse posene varme altså? De avgir ikke masse ulumskheter når de blir kokt?

Gammel 15-04-08, 11:28   #18
Fruktflua
Sperret

Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Tåler disse posene varme altså? De avgir ikke masse ulumskheter når de blir kokt?

Ja, de tåler varme.

Gammel 21-04-08, 11:39   #19
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Ja, de tåler varme.

Ikke min, bunnen åpnet seg, og omeletten fikk en posjert avslutning. Den ble allikevel skikkelig lekker, mye finere enn jeg får til i min sticky stekepanne. Mannen får nok en sånn til matpakke i morgen.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 11:42   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg kjøpte posene mine på Rema. Rosa eske med 8 poser i til 11,- kroner. DE tåler iallfall varmen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:50.