|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Pris på bunad som man skal sy selv?Ikke at jeg, som er så utålmodig at jeg blir talentløs på håndarbeidsfronten, skal sy noen bunad. Men vi vurderer å få sydd en bunad til 13-åringens konfirmasjon om ca 1 år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
--
|
![]() Sv: Pris på bunad som man skal sy selv?Jeg har hørt at når det gjelder noen bunader så må man gå på kurs før man får kjøpt materialpakken, men om det er tilfelle med Løkendrakten vet jeg ikke. Hadde tatt kontakt med en butikk som selger det jeg, det er vel en i gågata i Fredrikstad mener jeg å huske ihvertfall? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Sperret
![]() Sv: Pris på bunad som man skal sy selv?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
--
|
Ikke sikker i det hele tatt. Så jeg tok et søk og da dukket det opp en del svar her : http://www.foreldreportalen.no/forum...d.php?p=331386 Fra FP selvfølgelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
![]() Sv: Pris på bunad som man skal sy selv?Jeg betalte 4500 for materialpakken til min festdrakt fra Gudbrandsdalen. Det var inkludert ullstoff, tråd, og forstoff til livet. Mamma broderte.
![]() |
#6 |
Erfaren
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Pris på bunad som man skal sy selv?Mener en pakke med stoff, tråd osv koster ca 5000,-. Dette gjelder Sunnmørsbunad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Queen of intentions...
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pris på bunad som man skal sy selv?Hold deg unna Husfliden. De solgte mamma feil stoff til cape i fjor, og nekter plent å innrømme feilen.
Storemor 1998 ![]() Lillemor 2003 ![]() Sist redigert av Ariel : 22-04-08 kl 08:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pris på bunad som man skal sy selv?Jeg tror materialene på selve bunaden kommer på ca 5000,- Da tror jeg veskelås og skjorte kommer i tillegg. Moren min har sydd til barnebarna (jentene). Hvis bestemødrene ikke kan montere bunaden, så koster det litt også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Sperret
![]() Sv: Pris på bunad som man skal sy selv?Når vi snakker ferdig pakke, er det da inklusive brodering? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Queen of intentions...
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pris på bunad som man skal sy selv?Full pakke forutsetter vel at du broderer, og monterer, selv?
![]() |
#11 |
Sperret
Ikke jeg, nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Erfaren
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
Har sjekket litt priser og Bunadspesialisten har pakke med stoff og garn til bunad, skjorte og cape til 5700,-. Da må en brodere og montere selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|