|
Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kjernesnill
|
![]() Hva skal du gjøre i hagen i år?Har du noen prosjekter på gang i hagen? Selv har jeg gjort litt moderat hagearbeid kan man si i denne fine helga som har vært nå. Har fått ryddet bort litt kvist og kvast fra skråninger og "bed", raket litt plen og plukket opp masse spiker etter snekkerarbeidet som har pågått på den ene ytterveggen vår. Ettåring i gresset og masse spiker er ikke en god kombinasjon.
![]() |
#2 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hva skal du gjøre i hagen i år?Jeg har sådd en masse greier, og det er det.
“Though she be but little, she is fierce!” - Shakespeare Sist redigert av Ru : 27-04-08 kl 19:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skal du gjøre i hagen i år?Åååå, favorittemaet vårt for tiden.
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske? Sist redigert av Veronal : 16-07-08 kl 21:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Hva skal du gjøre i hagen i år?Hadde jeg hatt råd i år, så skulle jeg laget platting rundt boden, men siden maling av hus er første prio nå så får det vente.
![]() |
#5 |
Undrende
Medlem siden: Nov 2007
![]() |
![]() Sv: Hva skal du gjøre i hagen i år?Vi flytter inn i nytt hus i juni og der skal vi planere hagen. Deretter skal jeg leie inn min far slik at han kan veilede meg i hvordan man fikser plen (muligens det blir ferdigplen siden jeg så gjerne vil ha litt grønt rundt huset allerede i år). Dessuten skal jeg kjøpe nye blomsterpotter og fylle med allskens blomster. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
er her
|
![]() Sv: Hva skal du gjøre i hagen i år?Vi har tatt det største lasset i hagen med å fjerne alt mulig rart som var der av ymse busker og vekster. (Det var overgrodd her kan man si.) Men der er forsatt mye som gjennstår før vi er "ferdig".
![]() |
#7 |
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hva skal du gjøre i hagen i år?Skulle egentlig ha sådd ny plen, men det er det ingen vits i, for her spilles det fotball og kjøres med firehjuling av ungene. så den ville blitt som den er nå om kort stund.
![]() |
#8 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Hva skal du gjøre i hagen i år?Tja. Jeg har beskjært noen eldgamle epletrær bittelitt, klippet ned prydbuskene og tatt litt av bærbuskene, og jeg har begynt å trekke opp en ugressplante som det uhorvelig mye av her. Og så plantet jeg en avlegger av en stikkelsbærbusk i dag. Og jeg kjøpte og plantet to nye stauder i det største blomsterbeddet.
![]() |
#9 |
I could be violet sky
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hva skal du gjøre i hagen i år?Kva eg skal gjere i hagen i år?
![]() |
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva skal du gjøre i hagen i år?Jeg må vel klippe gress. Vi skal leie ut gjennom Novasol i år, så skal ikke være der selv. Men må vel holde gresset på et levelig nivå. |
![]() |
![]() |
#12 |
høyt og lavt
Medlem siden: Apr 2008
![]() |
![]() Sv: Hva skal du gjøre i hagen i år?Ja hvor skal jeg begynne, he he.
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skal du gjøre i hagen i år?Vi skal bygge dokkestue til jentene i hagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
blid
![]() Sv: Hva skal du gjøre i hagen i år?Vi har raket plen og beskjært busker og eple/plommetrær.
![]() |
#16 |
Nattrangler
![]() Sv: Hva skal du gjøre i hagen i år?
Etter at ungene her og mange i nabolaget bruker plenen her som fotballbane, så tror jeg ikke jeg trenger å klippe så ofte. og litt kjøring med firehjuling bidrar også til lite med plenklipp. Men det er nå koselig med unger som leker i hagen så vi får heller satse på en fin hage da ungene har blitt eldre. Litt
![]() |
#17 |
Ute av drift
![]() Sv: Hva skal du gjøre i hagen i år?Male utemøblene og verandagulvet. Og 1 vegg på huset. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skal du gjøre i hagen i år?- Bytte ut en plankekant (råtten) rundt et bed. Skal sette en kant av naturstein i stedet.
![]() |
![]() |
#19 |
Fullverdig medlem
![]() |
![]() Sv: Hva skal du gjøre i hagen i år?Jeg skal vanne litt de plantene jeg har, og som alle står i krukker... Beddene tok jeg bort i fjor, jeg orket ikke luke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Javel
|
![]() Sv: Hva skal du gjøre i hagen i år?Så altfor mye (skulle vi iallefall ha gjordt). Det ble jo dessverre ikke så mye gjordt i fjor for da var ikke været på vår side, så det vi får prøve å begynne på i år er:
![]() |
|
|