|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Undrende
Medlem siden: Nov 2007
![]() |
![]() SladrebladerEr det sett på som mindreverdig å lese sladreblader som "Se og Hør" og "Her og Nå"? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Undrende
![]() |
![]() Sv: Sladreblader
Siden du karaktiserer det som søppel, så lurer jeg bare på hva du legger i dette begrepet i en større mediasammenheng? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: SladrebladerJeg har aldri kjøpt blader som Se&Hør (sladderblader). Hvor mye av det som står der er sant? Ikke mye tror jeg. Jeg ønsker heller ikke å være med på å holde liv i paparazziene, som blir mer og mer nærgående overfor kjendisene. Grunnen er vel at bildene de tar selger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: SladrebladerJeg skiftet fastlege fordi den forrige bare hadde seriøse blader på venterommet sitt.
![]() |
#8 |
Undrende
![]() |
Jeg kan aldri lese blader på venterommet til legen for jeg tenker på alle de syke menneskene som har bladd i bladene og på hva slags basiller som sitter igjen på sidene etterpå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: SladrebladerFordi de bruker metoder som jeg mener ikke er akseptable. Jeg har ingen respekt for sånt og jeg fatter ikke at folk bruker penger på det.
![]() |
#10 |
Guardian of the galaxy
|
Den type blader setter jeg i samme bås som endel realityserier. De appelerer til "grafseren" i oss. Kikkeren om du vil.
![]() |
#11 |
Tåler regn
|
Kan tildels være enig. Men en skal ikke se bort fra at en del kjendiser (før de blir ordentlig kjente) gjør hva som helst for å komme i disse bladene. Så kjendisene "bruker" også denne typen blader for å fremme sin egen karriere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Undrende
![]() |
Betalingsjournalistikk - er det det du tenker på? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Absolut ateist
|
Nei, jeg tenker mer på "gå over lik journalistikk".
![]() |
#14 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: SladrebladerJa, også er jeg delvis enig i det Sitronen sier. Om at metodene som ofte blir brukt for å få fram endel historier ikke er ok i det hele tatt.
![]() |
#15 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Og eg er enig med Kirsebær. Eg sette Se og Hør, reality og det meste på TVNorge i samme ræl-boksa.
![]() |
![]() |
#16 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: SladrebladerFor ikke å snakke om paparazzier og måten de ødelegger liv på. Blader som Se og Hør oppfordrer på det sterkeste disse menneskene og betaler dyrt for bildene deres. Ergo enda en grunn til ikke å kjøpe.
![]() |
#18 |
Undrende
![]() |
![]() Sv: SladrebladerJeg lser bare kejndisstoffet, for historiene om kreftsyke, uskyldig voldtekstdømte osv - det finner jeg ikke underholdende. Da må jeg jo tenke og ta stilling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Absolut ateist
|
Du må ta stilling uansett. Velger du å bidra til salg, så velger du å bidra til nettopp de historiene.
![]() |
#20 |
I could be violet sky
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: SladrebladerJa, det er nok litt mindreverdig å lese Se&Hør.
![]() |
|
|