Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvordan fjerne flekker fra Reima-klær?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-08, 18:25   #1
Siri
seru

Siri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvordan fjerne flekker fra Reima-klær?

Kan jeg bruke vanish? Jeg synes dessuten reimaklærne får et grått skjær som ikke går bort i vask, så hvis noen har et godt triks for å bli kvitt dette også blir jeg nøgd.

Gammel 24-04-08, 20:18   #2
Siri
seru

Siri sin avatar

Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan fjerne flekker fra Reima-klær?

hjelp

Gammel 24-04-08, 20:23   #3
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Jeg ville ikke brukt vanish. Hva slags flekker er det snakk om, da? Kanskje de kan fjernes for hånd før du putter dressen i maskinen?

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 20:27   #4
Siri
seru

Siri sin avatar

Standard

Det er type "gått-litt-for-nære-bilen-flekker" og sånt... :liker ikke håndvask:

Gammel 24-04-08, 20:27   #5
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Dessverre skal slike plagg vaskes forsiktig, og dermed går ikke flekker bort. Trikset er å kjøpe dress med en kamuflerende farge slik at møkka ikke vises.:erfaren:

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 20:28   #6
Siri
seru

Siri sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Dessverre skal slike plagg vaskes forsiktig, og dermed går ikke flekker bort. Trikset er å kjøpe dress med en kamuflerende farge slik at møkka ikke vises.:erfaren:

Gjett om jeg har lært...

Gammel 24-04-08, 20:31   #7
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan forsøke sitronsåpe.

Gammel 24-04-08, 20:52   #8
Siri
seru

Siri sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Du kan forsøke sitronsåpe.

Sitronsåpe... Hva er det?

Gammel 24-04-08, 20:58   #9
Ying
Kor e alle helter hen?

Ying sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
Ying imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har brukt vanish spray på de verste flekkene før jeg har vasket med milo. Har ikke fått bort alle flekkene da, men de har i alle fall blitt mye bedre.

Ying er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 21:20   #10
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Siri, her.

Det er type "gått-litt-for-nære-bilen-flekker" og sånt... :liker ikke håndvask:

Men å ta litt konsentrert vaskemiddel på flekkene og børste litt med en gammel oppvaskbørste går temmelig raskt og du trenger nesten ikke bli våt på hendene engang!

Jeg vurderte i et svakt øyeblikk en lys rosa vårdress til Storesøster (hun ville garantert elsket den), men kjøpte til slutt en fornuftig rød. Ellers synes jeg egentlig ikke det er så nøye om dresser/barnehageklær har litt flekker, jeg da...

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 21:21   #11
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Siri, her.

Sitronsåpe... Hva er det?

Det er noe greier som man gnir på flekker. Jeg kjøpte Troll sin sitronsåpe på sporten.

Gammel 24-04-08, 22:13   #12
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oksegallesåpe (kjøpes på Helsekost) burde jo også kunne brukes på Reimadress? Den er jo naturlig uten kjemiske stoffer i alle fall.

Har også erfart, og kjøper praktiske farger som ikke ser så møkkete og flekkete ut.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 22:52   #13
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lys rosa var ikke noe sjakktrekk nei. Jeg gidder ikke å prøve meg på flekkfjerning, for å si det sånn.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:32.