Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Maisboksen lukter greit, kan jeg spise den?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-04-08, 21:10   #1
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Maisboksen lukter greit, kan jeg spise den?

Maisen altså.

Jeg har hatt en maisboks i kjøleskapet i ... jeg tror det er tre dager, med vann på. Vannet ser litt sånn stivelsesaktig ut (litt hvitt), men det lukter helt greit. Kan jeg spise da, eller tar jeg sjanser?

Gammel 25-04-08, 21:16   #2
Pio
Har ponny, ønsker høyhest

Pio sin avatar

Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Sv: Maisboksen lukter greit, kan jeg spise den?

Hvis den har stått i boksen sin, i vannet som var oppi, så hadde jeg ikke spist den.
Jeg har hørt at det ikke er anbefalt pga oksidering fra boksen( eller noe sånt) så jeg skyller alltid maisen og legger den i annen boks hvis jeg ikke bruker alt på en gang. Har du lagret den på samme måte som jeg, så hadde jeg spist den.

( Jeg skyller forresten alltid hermetisk mais før bruk pga smaken. Blir mye friskere smak synes jeg.)

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-08, 21:17   #3
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hatt friskt vann oppi, og så er det i en sånn green giant-boks som er hvit på innsiden,- jeg trodde det var for å unngå det som du sier som jeg også har hørt?

Gammel 25-04-08, 21:19   #4
Pio
Har ponny, ønsker høyhest

Pio sin avatar

Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Da hadde jeg spist den.

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:11.