|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Peppy!
|
![]() Hvordan bli kvitt røyklukt i klær?Jeg har en kjole som stinker røyk. Hvordan kan jeg bli kvitt lukten uten å måtte rense kjolen? Den har nå hengt ute i et døgn, men det sitter i fortsatt. Er det noen som har et bra tips? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan bli kvitt røyklukt i klær?Kan den ikke vaskes på ullprogram/finprogram 30 grader?
![]() |
#3 |
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan bli kvitt røyklukt i klær?Så på ekstrem rengjøring at de fjernet lukt fra pynteputer ved å gni dem inn med bakepulver, og støvsuge det bort igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Peppy!
|
![]() Sv: Hvordan bli kvitt røyklukt i klær?Uansett må jeg altså gjøre noe aktivt? Ingen latmannsvarianter? Jeg har latt den henge ute i en uke nå, og det virker som om det går over. Kjolen kan sikkert legges i bløt, men da må jeg vri den opp. Og vet ikke hvor glad den er i å bli vridd. Bakepulvertrikset tør jeg ikke, for jeg er redd kjolen ville forsvunnet inn i støvsugeren hvis jeg prøvde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hvordan bli kvitt røyklukt i klær?Prøvd å "dampe" den? Altså, ta en lang varm dusj, mens kjolen henger på badet. Dog ikke kjolen inn i dusjen.
![]() |
#7 |
Aktiv
Medlem siden: Feb 2008
![]() |
![]() Sv: Hvordan bli kvitt røyklukt i klær?Å sette en skål med edikk i et rom med røyklukt er veldig effektivt...
![]() |
|
|