Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvordan bli kvitt røyklukt i klær?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-04-08, 16:38   #1
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Hvordan bli kvitt røyklukt i klær?

Jeg har en kjole som stinker røyk. Hvordan kan jeg bli kvitt lukten uten å måtte rense kjolen? Den har nå hengt ute i et døgn, men det sitter i fortsatt. Er det noen som har et bra tips?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 17:07   #2
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan bli kvitt røyklukt i klær?

Kan den ikke vaskes på ullprogram/finprogram 30 grader?
Ellers kan du legge den i bløt en stund med litt vaskemiddel oppi, og så skylles i kaldt vann.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 15:15   #3
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Så på ekstrem rengjøring at de fjernet lukt fra pynteputer ved å gni dem inn med bakepulver, og støvsuge det bort igjen.

Mulig det kan overføres til klær? NB, på programmet sa de at det ikke kunne gjøres med silke!

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 21:15   #4
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uansett må jeg altså gjøre noe aktivt? Ingen latmannsvarianter? Jeg har latt den henge ute i en uke nå, og det virker som om det går over. Kjolen kan sikkert legges i bløt, men da må jeg vri den opp. Og vet ikke hvor glad den er i å bli vridd. Bakepulvertrikset tør jeg ikke, for jeg er redd kjolen ville forsvunnet inn i støvsugeren hvis jeg prøvde.

Gammel 29-04-08, 21:19   #5
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Prøvd å "dampe" den? Altså, ta en lang varm dusj, mens kjolen henger på badet. Dog ikke kjolen inn i dusjen.

Gammel 29-04-08, 21:29   #6
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Prøvd å "dampe" den? Altså, ta en lang varm dusj, mens kjolen henger på badet. Dog ikke kjolen inn i dusjen.

Det var lurt!

Gammel 29-04-08, 21:37   #7
IdaM
Aktiv

Medlem siden: Feb 2008
IdaM har et hav av muligheter foran seg
Standard

Å sette en skål med edikk i et rom med røyklukt er veldig effektivt...

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:06.