Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Pakke sendt fra USA for 12 dager siden ...

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-04-08, 10:46   #1
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Pakke sendt fra USA for 12 dager siden ...

... men ikke registrert inn i norge enda. Er det håp om at den kommer snart ? *utolmodig*

Bestilte et par med fin sko som Ask skal ha til bunaden på søndag og jeg begynner å bli litt utålmodig.

Noen som har opplevd at det har tatt så lang tid? Noe jeg kan gjøre?

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 10:52   #2
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pakke sendt fra Usa for 12 dager siden...

To til tre uker er ikke unormalt. Det raskeste jeg har opplevd er tolv dager.

Gammel 28-04-08, 10:53   #3
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har jeg opplevd, ja.

Du brukte vel ikke rimeligste portoalternativ? Det kan ta opp til to måneder. Men også vanlig flyfrakt kan ta tid, sist jeg sendte noe til USA tok det vel nesten tre uker.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 10:57   #4
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Tok valg nr 2:

1. Express Mail 6 bus. days $35.88(includes full insurance)
2. Priority Mail 6-10 bus. days with full insurance $29.90
3. Priority Mail 6-10 bus. days with partial insurance 26.60(maximum
indemnity $69.98)
4. First Class Days varies $20.00 (NO INSURANCE, NO TRACKIN NO)

Men nå angrer jeg ikke tok nr 1 Håper de enten kommer i løpet av uken, eller ihvertfall til 17 mai. Er så spent på See Kai run skoene.

Gammel 28-04-08, 11:03   #5
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

6-10 business days; da må du trekke fra helgedagene. Hvis de ble sendt for 12 dager siden er fire av dem helgedager, altså åtte "business days" så langt.

Når det er sagt fikk jeg to pakker med crocs fra Taylor Shoes, sendt som priority mail, hhv seks og åtte dager etter at jeg bestilte dem litt tidligere i år. Bestilte søndag kveld, første par var i hus lørdag og andre par mandag. Så det kan gå fortere.

Gammel 28-04-08, 11:10   #6
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Den var sendt 15, men sendt ut av landet 16, så det blir 9 BD til nå. Kan jo håpe den er på vei inn til Gardermoen, men tar jo 2-3 dager etter den er kommer til Norge før den er her, og det er vel om den IKKE blir stoppet i tollen.

Gammel 28-04-08, 13:31   #7
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

:snike:

url til skoene?
*nyskjerrig*

Gammel 28-04-08, 13:35   #8
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Gammel 28-04-08, 13:48   #9
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pakke sendt fra USA for 12 dager siden ...

Gud for noen skjønne sko!!

Jeg venter på vognen min, som ble sendt den 15. :utålmodig:

Gammel 28-04-08, 13:52   #10
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Denne ble og sendt 15. Bra det ikke bare er eg som er utålmodig.

Gammel 28-04-08, 14:08   #11
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk en pakke sendt fra Sverige som har ligget til fortolling siden 18. april!

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 14:11   #12
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Gammel 28-04-08, 14:57   #13
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

heia posten i Norge!

Gammel 28-04-08, 15:02   #14
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel strengt tatt Tollvesenets skyld og ikke Posten, men samma det.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 15:51   #15
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Standard

Ingenting i dag heller. Jeg kjenner jeg begynner å få svettebyer.
Men så hjelper det jo heller ikke å være blant de mest utålmodigste
menneskene på denne planeten heller da.

Gammel 28-04-08, 16:14   #16
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Det er vel strengt tatt Tollvesenets skyld og ikke Posten (…)

Jepp, og selv om det byr meg i mot å si noe som kan tolkes som å være pent om Posten, så fikk jeg faktisk veldig god service på telefon der i dag. Jeg hadde fått en pakke fra min søster som tollbehandlerne hadde lagt MVA på selv om den var korrekt merket som gave og med verdi under 1000 kroner. Telefondamen sa først at jeg måtte møte på postkontoret mellom 8 og 4 for å få ordnet det der mens tollkontoret deres hadde åpent, som sikkert er det hun har fått instruks om, fordi ledelsen håper at folk da bare skal gi opp og betale ågerprisene deres for tollbehandling enten de har et rettmessige krav eller ikke, men hun så faktisk det urimelige i dette og ringte og ordnet det for meg, slik at jeg nå visstnok kan gå og få pakken min uten å betale noe som helst. Flinke damen. (Gjenstår å se om det faktisk virker da, men jeg har tro på at det skal gå greit.)

Så selv om jeg er overbevist om at ledelsen i Posten gjør hva de kan for å bli kvitt dem, er det er altså serviceinnstilte ansatte der fortsatt.

Ben "who'd av thunk it?" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 10:20   #17
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Gammel 02-05-08, 10:21   #18
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Standard

Har du ikke fått den enda? Jeg fikk bagen til vognen dagen etter mitt innlegg i denne tråden.
Nå venter vi på resten. Bagen gikk selvsagt klar av tollen, så kanskje det er derfor resten mangler, at det har havnet der.

Gammel 02-05-08, 10:22   #19
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Er så spent på See Kai run skoene.

Jeg bestilte en søndag og hadde de første fredag etter.

Gammel 02-05-08, 10:23   #20
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Det er vel strengt tatt Tollvesenets skyld og ikke Posten, men samma det.

Nei, er det egentlig det? Hvis pakken kommer med Posten, er det Posten som fortoller den.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:01.