|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Heldig
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Magneter til vaskemaskinJeg var på foreldremøte i barnehagen, og en av mødrene snakket om at hun ikke brukte vaskepulver lenger, kun dersom det var flekker som virket ekstra heavy. Noen som har hørt om disse magnetene? Hvor de er å få tak i?
![]() |
#2 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Magneter til vaskemaskinHøres ut som Lurium 2000 Extra Duty™.
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work. Sist redigert av Mauser : 29-04-08 kl 13:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Magneter til vaskemaskinNederst på denne siden kan du lese om vaskemagneter:
![]() |
#5 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Magneter til vaskemaskinEtter hva jeg leser om hva virkemåten liksom skal være, magnetisme fra to magneter på hver sin side av trommelen, så kan man likegodt rope Hokus! Pokus! inn i vaskemaskinen og få et like godt resultat. Det virker helt ulogisk på meg at dette er noe som virker.
![]() |
#6 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Magneter til vaskemaskinMå innrømme at jeg har sendt en e-post til min far, som har hovedfag i organisk kjemi. Jeg innbiller meg at han kanskje kan si noe vettugt om dette. Kanskje det er noen andre realister her som kan si noe? Jeg skal melde tilbake når jeg har hørt fra ham.
![]() |
#7 |
Queen of intentions...
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Magneter til vaskemaskinDet står jo at mengden vaskemiddel kan reduseres, så man må vel ha i litt?
![]() |
#8 |
I farta!!
|
![]() Sv: Magneter til vaskemaskinFant ein diskusjon her:
![]() |
#9 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Magneter til vaskemaskin
Nå kan vel vaskemengden til de aller fleste vasker reduseres en god del.
![]() |
#10 |
Queen of intentions...
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Magneter til vaskemaskinJeg er såpass inngrodd i gamle vaner, at det ikke ville falt meg inn å vaske uten vaskemiddel uansett.
![]() |
#11 |
Mother of Dragons
|
Faren din som kan organisk kjemi, er jo helt klar Rett Mann å spørre om når det gjelder vaskenøtter.
![]() |
#12 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Magneter til vaskemaskinJeg har aldri hørt om de. Jeg bruker zalo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() |
Eller jeg bruker mest Yes, som er svenske motsatsen til Zalo. Jeg begynte med det etter at noen hadde vært på et foredrag om klær og vasking, der var det snakk om det. Jeg bruker 1 ts. Mange flekker jeg har slitt med før er borte nå. Billig er det også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
høyt og lavt
Medlem siden: Apr 2008
![]() |
![]() |
#18 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Magneter til vaskemaskinVi har brukt Zalo på fettflekker også, det trikset har jeg lært meg. Jeg husker bare på jobb hvor noen hadde sprutet inn et par-tre spruter med zalo inn i oppvaskmaskinen for å gjøre den ren inni eller noe. Det ble noe aldeles med mengder med skum altså.
![]() |
#20 |
Mother of Dragons
|
Jeg er ikke noen flekkfjerningsguru altså, men har brukt zalo på tranflekker på klær til barnet. Det fjerner jo fett og derfor har jeg brukt sånn ullkur på ullklær etterpå.
![]() |
|
|