Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Solbrent, hvor lenge?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-08, 17:01   #1
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Solbrent, hvor lenge?

Hvis man blir lett solbrent, eller tar litt solarium, og blir rød, hvor lang tid tar det ca før det går over?

Og hvor lenge bør man holde seg unna sola etterpå?

Gammel 29-04-08, 17:11   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: solbrent, hvor lenge?

Tja, er jeg feks i syden så skygger jeg litt unna sola i en dag.... Så ser jeg ann. Og det kommer jo ann på HVOR solbrent du er. Er det ikke nok orker man jo ikke å få sol på de solbrente stedene.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 17:16   #3
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er ikke solbrent.. Jeg bare spør.
Nesa mi feks, blir illrød, og den er håpløs og holde unna sola. Så stor som den er
Skuldrene og brystet blir også ganske rødt, men jeg lurte på hvor uheldig jeg kunne være om jeg som er vinterblek nesten tar sol i dag i 10 min. Og hvor lenge jeg må leve med rødheten?

Gammel 29-04-08, 17:19   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Skuldrene og brystet blir også ganske rødt, men jeg lurte på hvor uheldig jeg kunne være om jeg som er vinterblek nesten tar sol i dag i 10 min. Og hvor lenge jeg må leve med rødheten?

Hvis du blir så lett solbrent ville jeg ikke tatt sol. Det er ikke snakk om hvor lenge du må leve med rødheten, men hvor mye du øker sjansen for hudkreft ved å bli brent.

Evt. kan du ta fem minutter og se hvordan det går?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 17:22   #5
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Standard

Akkurat nå er jeg bare lei av å være blek. Jeg vil ikke gå gjennom en sommer til så bleik.

Jeg husker jeg tok 20 min engang, men da holdt jeg på å dø. Jeg vil bare prøve så får vi se.
Selvbrunningskremer er ikke et alternativ, om ikke noen har en KJEMPE god en som absolutt ikke skaper skiller. En tjukk kropp er penere om den er litt brun.

Gammel 29-04-08, 17:24   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Akkurat nå er jeg bare lei av å være blek. Jeg vil ikke gå gjennom en sommer til så bleik.

Jeg skjønner greia, men hva med å bestemme seg for å være blek og interessant i stedet? Jeg ville iallefall bare begynt med fem minutter, og heller trappet oppover, enn å satse på 10 minutter og bli solbrent. Jeg ville også dekket til nesen.

Sist redigert av Tallulah : 29-04-08 kl 18:15.
Gammel 29-04-08, 17:26   #7
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Standard

okay da.. Jeg skal dekke til ansiktet, for jeg er ute hele dagen og det har fått en fin farge. Det er mer resten av kroppen jeg vil ordne noe med. Jeg får vel satse på 5-7 min.
Hvis ikke tar jeg det igjen på fredag.

Gammel 29-04-08, 17:37   #8
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva med spraytan?

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 17:52   #9
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaz, her.

Hva med spraytan?

Det er genialt.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 18:32   #10
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Det er genialt.

Er det? Til jul når 10. klasse hadde juleball tok vel alle jentene sånn spraygreier. Ikke alle var like lekre med det for å si det sånn......

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 18:36   #11
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har aldri prøvd selv, men det er vel ganske avgjørende hvem man går til, er det ikke? Noen gjør det vel selv også, og da er nok resultatet litt så som så.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 19:36   #12
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

jeg blir VELDIG lett brent.
skal til Tyrkia om 3 mnd, og må begynne å jobbe meg opp ett grunnlag straks... Tipper jeg starter med 5-7 min i sol, det holder lenge for meg. Så satser på det 2 ganger i uken fremover, og så øke på antall minutter etter en mnd tid.
Ellers blir jeg brendt før vi lander i Tyrkia....

Gammel 29-04-08, 20:10   #13
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

jeg blir VELDIG lett brent.
skal til Tyrkia om 3 mnd, og må begynne å jobbe meg opp ett grunnlag straks... Tipper jeg starter med 5-7 min i sol, det holder lenge for meg. Så satser på det 2 ganger i uken fremover, og så øke på antall minutter etter en mnd tid.
Ellers blir jeg brendt før vi lander i Tyrkia....

Solarium forebygger ikke for å bli brent av vanlig sol. Men man føler seg jo mye bedre med litt farge på kroppen første dagen i bikini.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 20:30   #14
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solbrent, hvor lenge?

Jeg har tatt spraytan flere ganger. Syntes det er helt supert!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 20:39   #15
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Solarium forebygger ikke for å bli brent av vanlig sol. Men man føler seg jo mye bedre med litt farge på kroppen første dagen i bikini.

mulig. Ment virker jo på meg! Jeg smører meg med mye høy solkrem lell, men slipper unna all soleksem om jeg har underlag fra solarium. Så det må jo hjelpe noe???

Gammel 29-04-08, 20:47   #16
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Du har ikke byttet solkrem i samme stund som du begynte med solarium da? Jeg merker godt forskjell på soleksem med forskjellige typer solkremer.

Gammel 29-04-08, 20:52   #17
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Standard

nei, det tror jeg egentlig ikke. Hvilke kremer er god på soleksem da?

Gammel 29-04-08, 22:30   #18
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg får ille soleksem hvis jeg bruker solkrem med parfyme. Bruker jeg uten går det mye bedre. Jeg drev også og "herdet" meg i solarium når jeg var yngre, men det eneste som faktisk hjelper er bedre solkrem.

Gammel 29-04-08, 22:35   #19
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Standard

P 20 er bra, den kjøper jeg på flyplasser eller parfymerier. Det er en sånn som ikke trenger påfyll på smøringen iløpet av dagen. Men den beste jeg har brukt er puiz buin allergy. Etter at jeg begynte med den har jeg ikke fått en eneste kløende, sviende prikk. Ikke min kjære eller mamma heller, og vi var ganske plaget i sydensol.

Gammel 30-04-08, 09:27   #20
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Standard

Da skal jeg notere meg de to, og kjøpe de til sesongen.

Og dere er sikre på at det ikke hjeloer med solariumherding??? (penger å spare om jeg ikke gjør det, det er jo temmelig dyrt! Kan heller kjøpe meg gode dyre kremer )

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:12.