Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Vindusvask

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-08, 09:47   #1
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vindusvask

Vi skal vaske vinduene på skolen til vår sønn i dag (de vasker vinduene en gang i året!), og de er utrolig skitne. Vi har høytrykksspyler, bøtter og nal, men hva slags såpe bør vi bruke? Noen gode råd?

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-08, 09:48   #2
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vindusvask

Jeg bruker denne. http://images.google.no/imgres?imgur...icial%26sa%3DN

Gammel 08-05-08, 09:53   #3
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg bruker denne. http://images.google.no/imgres?imgur...icial%26sa%3DN

Ja, jeg tenkte også på det,men her er det lite penger å hente, så vi må nok bruke "gamlemåten".

Gammel 08-05-08, 09:56   #4
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånn nylonvask på tube er grei tror jeg og ganske rimelig. Den brukte jeg før jeg kjøpte Jiffutstyr.

noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-08, 09:59   #5
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Jeg sverger til lunket vann med Nylonvask. Så nal og avispapir. Da blir det så fint så.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-08, 10:00   #6
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

I følge mamma er en liten kork sånderre amoniakkgreie (husker ikke navnet) i vannet finfint. Det gjør vinduene helt blanke og uten striper.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-08, 10:02   #7
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Frances, her.

Jeg sverger til lunket vann med Nylonvask. Så nal og avispapir. Da blir det så fint så.

Avispapir ja! Hvordan bruker man det igjen?

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

I følge mamma er en liten kork sånderre amoniakkgreie (husker ikke navnet) i vannet finfint. Det gjør vinduene helt blanke og uten striper.

Salmiakk?

Gammel 08-05-08, 10:04   #8
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Salmiakk, ja!

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-08, 10:06   #9
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaz, her.

Avispapir ja! Hvordan bruker man det igjen?

Man tørker vinduene etterpå med avispapir. Altså først nal, så krøller du sammen avispapir (IKKE dagens avis - klok av skade), deretter gnikker du over vinduet med avisen til vinduene er helt tørre.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-08, 10:11   #10
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Standard

Takk! Men kan jeg kombinere de to tipsene og ha en kork salmiakk i vannet med Nylonvask? Mener å huske vagt at man ikke skal blande salmiakk med annet vaskemidel.

Gammel 08-05-08, 10:14   #11
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaz, her.

Ja, jeg tenkte også på det,men her er det lite penger å hente, så vi må nok bruke "gamlemåten".

Jeg mente ikke at du skulle kjøpe hele settet. Kun flasken. Jeg bruker 1 kork såpe i bøtta og vasker med klut.

Gammel 08-05-08, 10:17   #12
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg mente ikke at du skulle kjøpe hele settet. Kun flasken. Jeg bruker 1 kork såpe i bøtta og vasker med klut.

Aha, ja da blir det jo litt annerledes.

Gammel 08-05-08, 11:19   #13
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Skylle godt først, så vaske to runder med salmiakkvann. Skyll så igjen deretter nal.

Gammel 08-05-08, 11:23   #14
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Det er klorin og salmiakk som ikke skal blandes. De to sammen avgir en giftig gass.

Selv sverger jeg til nylonvask alene. Helt genialt!!

Gammel 11-05-08, 19:43   #15
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 263
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Skyll + vask med grønnsåpe og salmiakk + nal + tørk kantene til slutt (hvor du når)

- husk at hvis du vasker i varmt vær må vannet være veldig kaldt

Gammel 11-05-08, 21:45   #16
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Salmiakk i vannet gjør susen, synes jeg. Vasker først med klut og salmiakkvann, deretter bruker jeg nal og til slutt går jeg over med avispapir hvis det er noen striper. Blir så flott atte.

Gammel 11-05-08, 23:02   #17
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Salmiakk og Zalo i vannet.

Gammel 11-05-08, 23:05   #18
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Salmiakk i vannet og nal. Ikke noe mer fiksfaks og ferdig på et blunk.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-08, 23:07   #19
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Det aller enkleste og beste er en skikkelig glass-mikrofiberklut. Bare vann og den godt oppvridd. Trenger ikke nal engang. Fantastisk.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:24.