|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Skal Oslo kommune gi en halv milliard til rikinger eller bruke dem på masseidrett?Sånn i rekken av "overskrifter fra Tabloid".
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Skal Oslo kommune gi en halv milliard til rikinger eller bruke dem på masseidrettFullstendig meningsløs bruk av ressurser. Det er ikke det offentliges oppgave å sørge for at Vålrenga får spille nærmere klubbens røtter. Hvis de på død og liv vil komme seg vekk fra Ullevål får de stå for finansieringen selv. Lyn ønsker seg også vekk. Skal de også få tomt - eller skal de forskjellsbehandles? Har Vålrenga høyere status fordi de samler flere folk? |
![]() |
![]() |
#3 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Skal Oslo kommune gi en halv milliard til rikinger eller bruke dem på masseidrettJeg synes det er hinsides all fornuft.
![]() |
#4 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Skal Oslo kommune gi en halv milliard til rikinger eller bruke dem på masseidrettJeg klarer ikke å la være å tenke at dette skjer fordi AP og SV ikke har så greie på penger. Når man gir bort en tomt så er det liksom ikke det samme som å gi bort kroner.
![]() |
#5 |
Leser
|
![]() Sv: Skal Oslo kommune gi en halv milliard til rikinger eller bruke dem på masseidrettVille bare gratulere deg med en knasende god overskrift.
![]() |
#6 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Skal Oslo kommune gi en halv milliard til rikinger eller bruke dem på masseidrettJa, den var "inspired by".
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Skal Oslo kommune gi en halv milliard til rikinger eller bruke dem på masseidrett
|
![]() |
![]() |
#8 |
Queen of intentions...
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skal Oslo kommune gi en halv milliard til rikinger eller bruke dem på masseidrettHørte om dette på nyhetene forleden (er for lat til å lese lenker nå
![]() |
#9 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Skal Oslo kommune gi en halv milliard til rikinger eller bruke dem på masseidrettTross tabloidisert overskrift, må jeg la meg rive med her og si at jeg bare rister på hodet, for dette er virkelig så dumt. Hvorfor i all verden skulle de gi bort tomta?
![]() |
#10 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Skal Oslo kommune gi en halv milliard til rikinger eller bruke dem på masseidrettJeg skjønner ikke hvorfor hver eneste lille dustelag skal ha sin egen stadion, vi er da for søren ikke så mange mennesker i denne byen. Skeid vil også ha sin egen bane, på bekostning av Oslos eneste anlegg for skateboard, bmx, rulleskøyter og landhockey.
![]() |
#11 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Skal Oslo kommune gi en halv milliard til rikinger eller bruke dem på masseidrettSå du kaller Vålerenga et lite dustelag?
![]() |
#13 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Skal Oslo kommune gi en halv milliard til rikinger eller bruke dem på masseidrett
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: Skal Oslo kommune gi en halv milliard til rikinger eller bruke dem på masseidrett"Vålerenga-fansen" |
![]() |
![]() |
#15 |
Ustabil
|
![]() Sv: Skal Oslo kommune gi en halv milliard til rikinger eller bruke dem på masseidrettTja. Nå er det jo sånn at kommunen har stilt en del krav til klubben også. Det var vel snakk om både barnehage og arealer til bruk for offentligheten. Jeg ser det sånn at ofte er det (også i kommunene) en gi-og-ta-situasjon. Er tomta virkelig verd en halv milliard kroner på det åpne markedet? Og om det selges på det åpne markedet - hvem vil da komme inn? Joda, boligspekulantene. De som bygger ut hver kvadratcentimeter, og privatiserer hver eneste kongle. Er DET bra for byen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Skal Oslo kommune gi en halv milliard til rikinger eller bruke dem på masseidrettAkkurat nå kjenner jeg at jeg er litt enig med Bina, selv om jeg hater tanken på enda en fotballstadion. Kanskje jeg mildner hvis de bygger et skateboardanlegg, og en kricketbane også.
![]() |
#17 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Skal Oslo kommune gi en halv milliard til rikinger eller bruke dem på masseidrettMen det er jo "penger brukt". Og da må man være veldig bevisst på hva man får for pengene. Kunne ikke tomta, eller pengene, vært brukt bredere og bedre for byen? Og hvorfor må ikke Vålerenga betale mer enn 1 krone? Dette vil jo bli en gullgruve.
![]() |
#18 |
Passiv
|
![]() Sv: Skal Oslo kommune gi en halv milliard til rikinger eller bruke dem på masseidrettJeg er veldig uenig med bina. Det finnes mellomting mellom å selge den for én krone og selge den bolighaier. Det er uansett kommunen som bestemmer hva som skal/kan bygges der i form av reguleringsplaner, og det hadde ikke vært noe problem å selge tomten på det åpne markedet med tilsvarende bindinger som Vålerenga har fått. At de ville fått 500 millioner for den er bare tull. Jeg tror også anslagene på 100-160 millioner er i meste laget, men kommunen har et ansvar for å ta vare på sine inntekter. Å gi bort en tomt de kunne ha tjent masse penger på er helt bak mål. |
![]() |
![]() |
#19 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Skal Oslo kommune gi en halv milliard til rikinger eller bruke dem på masseidrettUten at jeg har giddet å sette meg inn i saken, er det slik at Vålerenga skal betale for bygging av alle disse greiene? Barnehage, skole (?) osv? Anlegg som kommunen må betale for selv hvis ikke Vålerenga bygger det ut?
![]() |
#20 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Skal Oslo kommune gi en halv milliard til rikinger eller bruke dem på masseidrettOslo kommune har forresten prøvd (tydeligvis ikke med mest vilje bak) å sette krav til boligprosjekter om at de må bygge barnehager hvis de skal få bygge boliger, med det resultet at bolighaiene trenerer og trenerer, og ups, så fikk de det visst ikke til allikevel, gitt. I tillegg er omtrent alt av nybygg ekstremt lite barnevennlig (DogA har hatt en debattserie om barn i byen), det finnes ikke lenger sosiale arenaer i nærmiljøet for barn i Oslo. Men det er egentlig en litt annen debatt.
![]() |
|
|