|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Javel
|
![]() Huff har i grunnen ikke noe å klage forSkal nok ikke sutre hverken over lille treigingen min eller ulydige unger med spisevegring o.l.
![]() |
#2 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Huff har i grunnen ikke noe å klage forSøren, jeg glemte å se det programmet - det treffer vår situasjon veldig på hjemmebane! Utrolig vanskelige - og vonde - greier!
![]() |
#3 |
Inhabil
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Huff har i grunnen ikke noe å klage forJeg så det også. Det er et utrolig vanskelig etisk spørsmål legene står ovenfor her. Valgene de tar har mye å si for både de barna de redder og deres familier.
![]() |
#4 |
interlektuell
![]() Sv: Huff har i grunnen ikke noe å klage forJeg fikk heller ikke med meg programmet, men synes problemstillingen er veldig vanskelig og interessant. Jeg fikk imidlertid med meg et program for noen uker siden om barn som var ekstremt fortidlig født og som hadde overlevd - takket være intensiv behandling og mye flaks... De fleste hadde klart seg overraskende bra (forskerne hadde fulgt dem opp til ti år, tror jeg det var), men noen hadde også store handicap og utslitte foreldre som - hvis de fikk valget igjen, hadde ønsket at behandlingen var blitt avsluttet og barnet hadde fått dø.
![]() |
#5 |
Inhabil
![]() Sv: Huff har i grunnen ikke noe å klage for
Dette er veldig viktig og fungerer per i dag svært dårlig. Foreldre må ofte finne ut helt på egenhånd hvilke rettigheter de har og så ofte kjempe for å få dem. Jeg jobber selv i hjelpeapparatet og vet hvor tungrodd og byråkratisk det kan være. Her har vi store utfordringer.
![]() |
|
|