Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Dette opplevde vi i dag

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-08, 00:00   #1
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Dette opplevde vi i dag

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=532373

Storebror, kompisen og pappan gikk på treplattingen ved Rådhuskaia. Jeg hadde lillebror i vogn og gikk lengre inn på plassen. Selv kompisen sa at han burde gå lengre inn på brygga. Plutselig hører jeg et PLASK og jeg ser ikke storebror. VANNET! HAn falt uti!!!
Alt skjedde så fort; pappan gikk rett ved siden av og han hoppet jo etter i neste sekund - selv om det for meg virket som laaang tid!!
Det var en annen mann som var klar til å hoppe men som så at pappan hoppet så han løp ned ved stigen og hjalp de opp.
Storebror kan jo ikke svømme og var på vei under igjen når pappan fikk tak i han. Men han kavet bra og holdt seg litt oppe men hadde aldri i verden skjønt at han skulle kave seg bort til trappen, nei.
Vi rakk ikke å tenke så mye før det igrunnen var over igjen. Og duverden så mange som vil hjelpe til! Vi fikk en genser fra en mamma som synes han trengte det og flere kom bort og spurte om de kunne hjelpe og om det gikk bra.

Plutselig stod det en politibil der og politimannen tilbød seg å kjøre de hjem med en gang.
Alt var sikkert over på 10 minutter så var de kjørt hjemover. Jeg og lillebror tok trikken hjem.
Lillebror sa at han ville bort til kanten og hoppe, han også!! Fant ut at det var best å trekke unna vannet, gitt!
HAn er av en eller annen grunn skikkelig trassig på det området der og når vi er ved kaien så skal han liksom ned på bryggekanten og gå¨helt utpå kanten. Jeg er ofte alene med de men er veldig glad for at pappan var med i dag!!

Men jammen kom det raskt på nettet for det må jo akkurat ha skjedd når det ble lagt inn. Jeg stod igjen litt for å vri opp klærne og samle litt sammen og etter at lillebror ville mot kanten skjønte jeg at det var best å trekke andre veien og da var klokka 14.04. Og allerede da hadde det visst kommet på nett!
Alt er iallefall bra her nå og vi må ta etpar samtaler om dette med storebror.

Gammel 12-05-08, 00:03   #2
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dette opplevde vi i dag :(

Stakkars dere! Grøss og gru for en opplevelse!

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 00:03   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så godt at alt gikk bra.

Men kan tenke meg det er mange tanker som kommer i etterkant av en slik hendelse.

Gammel 12-05-08, 00:06   #4
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Hjelpes for en skrekkopplevelse.

Hva sier storebror til å ha badet med klærne på og kjørt politibil på en og samme dag?

Gammel 12-05-08, 00:10   #5
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Det er min store skrekk. Godt at det gikk så bra.

Gammel 12-05-08, 00:12   #6
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

HAn snakker faktisk mer om at pappan er en helt som ville redde han!! Vi sier at det faktisk er noe alle ville gjort da. Og det så vi jo på reakjonene på folk etterpå!!

Politimannen som kjørte de hjem sa faktisk at han har opplevd pappaer som ikke turte å hoppe... tror vel at man gjør sånt helt automatisk, eller?

En annen ting som er godt å vite er at på brannstasjonen som sogner til sentrum sitter det visstnok dykkere klare til å rykke ut og vil være der ila. 4 minutter!!

Gammel 12-05-08, 00:16   #7
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Heldige gutten som har en skikkelig helt til pappa.

Gammel 12-05-08, 00:19   #8
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Godt at alt endte godt slik som det gjorde. Kunne jo treffe hode i ett eller annet der. Håper han har lært nå.

Gammel 12-05-08, 00:22   #9
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Balanserte på bryggekanten? Håper han lærte noe og ikke utfordrer skjebnen neste gang.

Gammel 12-05-08, 00:32   #10
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Så skummelt! Håper det ikke var for kult med politibil og denslags, men at storebror lærte en liten lekse.
Det er utrolig hvor rasjonelt man faktisk reagerer i slike situasjoner, men jeg tenker dere ble bra skjelvne etterpå. Godt å høre at det ikke manglet på folk som ville hjelpe!

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 00:38   #11
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Huff, det hørtes fryktelig ut. Vi er mye nede i kaiområdet, og jeg har tenkt tanken noen ganger.

Godt at det endte bra, og håper ikke storebror prøver flere slike stunt.

Gammel 12-05-08, 00:39   #12
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Godt at det gikk bra Men kan tenke meg det var litt av en skrekkopplevelse ja.

Sist redigert av Mor til 4 : 12-05-08 kl 01:51.
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 01:27   #13
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har helt angst for alt som heter brygge og vannkant, og de får aldri gå i nærheten engang uten vest. Jeg sliter skikkelig bare vi skal på shopping på Aker Brygge, og går alltid inne på området der; ikke langs vannsiden.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 03:34   #14
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Godt at det gikk bra!

Gammel 12-05-08, 07:51   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oj for en nifs opplevelse! Jeg har helt panikk for sånt, da vesla ELSKER å spasere på kaien (og da så langt ut på kanten som hun får lov til - helst enda lenger utpå) og se på båtene. Jeg får vondt i magen. Godt det gikk bra.

Gammel 12-05-08, 08:22   #16
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Godt at dere slapp med skrekken!

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 08:40   #17
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

For en skrekkopplevelse! Godt at alt gikk bra til slutt.

Gammel 12-05-08, 08:41   #18
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Heldigvis gikk det bra!

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 08:41   #19
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

For en forferdelig opplevelse og godt det gikk bra! Håper storebror har lært noe av dette. Junior her er og utrolig fasinert av havet og vil gå helt ut til kanten, mens jeg har et krampetak i han og vil trekke han unna...

Gammel 12-05-08, 08:54   #20
Asolia
Fullverdig medlem

Medlem siden: Apr 2008
Asolia har et hav av muligheter foran seg
Standard

Huff for en opplevelse

Jeg er også livredd når vi er i nærheten av vann med vår sønn, og jeg kan ikke svømme så jeg kunne ikke hoppet etter... (men pappan kan heldigvis)

Asolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:32.