|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Undrende
Medlem siden: Nov 2007
![]() |
![]() Sortering av skittentøy?Hvordan gjør dere dette mest hensiktsmessig? En skittentøydunk, skittentøysjakt, sortering i ulike kurver??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Sortering av skittentøy?Vi har en "fin" i stål og trelokk på badet. Der havner ungene sine klær etter endt dag. På vaskerommet i underetasjen har vi 4 dunker. En til mørkt tøy, en til lys finvansk, en med ull og en med kokvask.
![]() |
#3 |
aldrende
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sortering av skittentøy?Har bare to Ikea-dunker, en til 40 grader og nedover, og en til 60 grader og oppover. :enkel:
![]() |
![]() |
#4 |
tittel -en, titler
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sortering av skittentøy?Jeg er skikkelig dårlig på akkurat det...alle klærne havner på badegulvet på kvelden før jeg bærer det ned i den ene skittentøyskurven. Så sorteringen her er vel lik null
![]() |
#5 |
Livsnyter
|
![]() Sv: Sortering av skittentøy?Vi har et stort bad så da vi pusset opp det satt vi inn endel høyskap hvor vi bl.a. har en skittentøysdunk inne i det ene skapet. Der puttes allt utenom kokvask og ull. Så hvis du har plass på en av badene i nyhuset så er det helt genialt å gjemme skittentøysdunke(ne) inne i slike høyskap (som kun er 40cm dype). Inne på vaskerommet har vi tørketrommelen stående oppe på vakemskinen. på toppen der er det akkurat plass til to store hvite plastkasser fra IKEA. I den ene er det ullvask og i den andre kokevask. De rommer akkurat en maskinvask. Har flere venninner som bruker trådkurver inne på vaskerommet. Genialt det også (hvis man har plass til det.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Har glorien til vask.
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sortering av skittentøy?Sortering?
![]() |
#7 |
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Sortering av skittentøy?Vi har et veldig lite bad så det er ingen plass til skittentøykurv der. Men vi har heldigvis vaskerom og der har vi 2 kurver. 1 til lyst tøy og en til mørkt tøy.
![]() |
#9 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Sortering av skittentøy?Det samles i dunk nede på badet (samt en på badet oppe, men det er det bare Malin som bruker), og så sorteres det ut i hauger på badegulvet.
![]() |
![]() |
#10 |
Inhabil
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sortering av skittentøy?Jeg bare sorterer "manuelt".
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
![]() Sv: Sortering av skittentøy?Vi har en skittentøyskurv på badet. Ved siden av den står jentenes badebalje, som også blir brukt til skittentøy. Når jeg skal vaske, sorterer jeg i hauger utover hele badegulvet, og vasker haug for haug.
![]() |
#12 |
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sortering av skittentøy?En kurv til voksne klær, og en til A sine klær. Og når det skal vaskes så plukker jeg sammen det som passer å vaske sammen.
![]() |
![]() |
#13 |
Etylbarbital
![]() Sv: Sortering av skittentøy?Vi har to sorteradunker på soverommet vårt (60 og 40 grader - hvitt er bannlyst i heimen). På vaskerommet har vi 3 dunker (60, 40 og ulltøy) som står nederst i et høyskap.
![]() |
#14 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Sortering av skittentøy?Vi har trådkurver i stål inne i et skap, 3 kurver, en til hvitt, en til farget og en til ull. Vi legger klærne rett inn der på kvelden, og når de er fulle er det en vask (vaskekjeller med industrivaskemaskin som rommer masse). Ullen blir vasket oftere da, for det er jo forskjellige farger osv., så jeg har vurdert å ta vekk den store kurven og ha to mindre istedet så det i hvertfall blir en til lyst ulltøy og en til farget. (Kanskje dette var sparket i baken jeg trengte for å gjøre det.)
![]() |
#15 |
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
![]() Sv: Sortering av skittentøy?Jeg sorterer manuelt direkte i vaskemaskinen. Det er godt blandet tøy i kurvene.
![]() |
#16 |
Tatt på
|
![]() Sv: Re: Sv: Sortering av skittentøy?To skittentøykurver på badet, en til undertøy, sengklær og håndklær og en til resten. I praksis er det vel skille på 60 og 40 grader.
![]() |
#17 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Sortering av skittentøy?Vi har en "blandings-skittentøyskurv" på badet (en "fin" en i stål), og på det bittelille vaskerommet har vi tre dunker oppå hverandre fra ikea, med farget tøy, hvitt tøy og mørke sokker (vi har en hund som røyter veldig masse, så for å unngå hvite hår på alt tøy vaskes sokkene for seg hos oss). I tillegg har jeg en balje oppå der jeg har diverse annet; ull, ting som skal på finvask etc. Håndkler bruker vi så mye av at det det stort sett alltid ligger en haug på gulvet klar til vask, og sengetøy tar jeg så fort som mulig etter at det er tatt av.
![]() |
#18 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sortering av skittentøy?
Det gjør vi også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sortering av skittentøy?Alt tørt legges i skittentøykurven, vått henges til tørk over dusjen. Sorterer manuelt
![]() |
#20 |
Passiv
|
![]() Sv: Sortering av skittentøy?På badet i studentleilighet har jeg bare plass til en stor skittentøysdunk, og en liten til ull. Så den store tømmes på gulvet, og sorterer i det jeg legger i maskina. Når vi kommer oss hjem igjen, med stor vaskekjeller, så blir det nok noe mer grovsortering, med 3-4 forskjellige dunker kan jeg se for meg. |
![]() |
![]() |
|
|