|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Live and let live
|
![]() Skyller dere frukten?For meg er det en selvfølge å skylle frukten før jeg spiser den. Men i helgen var vi på besøk hos noen venner som serverte en skål med uskyllte plommer,- fordi de kom jo rett fra treet i hagen og hadde jo ikke sprøytemidler på seg... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
flisespikker
|
![]() Jeg skyller vanligvis frukt, men kunne nok funnet på å servere plommer eller bær rett fra hagen uten skylling (hvis vi hadde hatt hage, da). Er du sikker på at det ikke bare var det naturlige "vokslaget" som var på plommene? Det pleier å være det på blå plommer, og på blåbær også, forresten. (Og det går heller ikke av med skylling, men må gnis av hvis man vil ha det bort.)
![]() |
#5 |
Live and let live
|
![]() Ja, jeg er sikker på at det var skit. Plommene her inne har i år hatt et veldig slags støvlag på seg som en blir tørr i munnen av å spise, og ikke når man har skyllt dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Jeg skyller det som ikke kan skrelles. Resten skreller jeg.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Ja jeg skyller alltid frukten. Ikke appelsinene da, dem holder det å skrelle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Sær og kresen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Jeg skyller som oftest frukt, ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Jeg er for litt naturlig møkk, så ting jeg vet ikke har sprøytemidler på seg hender det ofte jeg spiser uten å skylle.
![]() |
#10 |
Glamorøs
|
![]() VI har ikke egen frukt, men jeg skyller alt jeg kjøper.
![]() |
#11 |
Epikur
|
![]() Jeg skyller all frukt. Men jeg skyller ikke bær, da blir de klissete og ekle. Jeg tørker av enkelte ting, plukker ut stygge osv, men å skylle bringebær og bjørnebær, fesk, det er å ødelegge bærene. Jeg skyller ikke sopp heller, jeg tørker av evt ekkelt med en liten børste og renser med kniv.
![]() |
#12 |
Leser
|
![]() Det er litt dann og vann om jeg skyller frukten. Går noe på utseende og type. Druer er litt greit å skylle, det er alltid en eller annen som har sprukket og gjør hele klasen klissete. Appelsiner, kiwi ol ser jeg ikke noe poeng med å skylle. Epler er litt sånn tja-frukt. Noen ganger skyller jeg og noen ganger ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
padawan
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Jeg skyller frukt, men ikke bær. De legger jeg i en lufttett boks slik at alle ulumskheter krabber opp i lokket. Sopp skyller jeg ikke heller, bare børster og renser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Borte
|
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |