Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hvilken solkrem og aftersun bruker du?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-08, 09:44   #1
Millis
Multividunder

Millis sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Hvilken solkrem og aftersun bruker du?

Vi diskuterer jo gjerne heftig hva som er best til barna, men hva bruker vi voksne?

Jeg må nemlig ut å handle etterpå og trenger tips

Gammel 13-05-08, 09:54   #2
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken solkrem og aftersun bruker du?

Jeg er helt avhengig av å ha uparfymert solkrem, da jeg får fullstendig noia av all solkremlukt. De siste årene har jeg sverget til en ansiktssolkrem fra MD Formulations (fås i hudpleiesalong). På kroppen bruker jeg Cliniderm faktor 16 de gangene jeg drister meg ut på dagtid. Aftersun bruker jeg ikke, ettersom jeg egentlig ikke soler meg. Det må i så fall bli en uparfymert bodylotion fra Cosmica eller liknende.

Gammel 13-05-08, 10:17   #3
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Solkrem og aftersun fra Clarins eller Biotherm.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 10:18   #4
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Ingen faste merker, men jeg er veldig glad i Piz Buin.

Jeg går egentlig mest etter lukta på kremen :enkel:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 10:45   #5
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg har forelsket meg i solproduktene fra Yves Rocher (postordreklubb).
Dem har jeg brukt fra jeg var tenåring.
Ikke for at det hjelper deg så veldig mtp handlerunden din, da, men...

Gammel 13-05-08, 10:46   #6
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg blir så nostalgisk av lukta på nivea-solkremen, så den kjøper jeg.

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 12:43   #7
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Vichy

Synes mye solkrem er så feit, men denne trenger godt inn i huden.

orker ikke prøve annet, for den er den beste jeg har prøvd hittil.

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 12:49   #8
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Lancaster faktor 15, sprayvarianten - enkel å ta på og funker.

Gammel 13-05-08, 12:54   #9
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Hvor: Oslo
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er skikkelig lite trofast når det gjelder solkrem til meg selv - kjøper det jeg tror er bra og aller helst skal den lukte litt godt gså enkel:

Bruker Ambre Solaire, Nivea, Piz Buin, Delial, P20... Ja, alt ettersom egentlig.

Gammel 13-05-08, 13:00   #10
Stellebord

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dermalogica, med solfaktor 15. Jeg bruker ikke aftersun. :sjuske:

Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 13:05   #11
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Soltan sin (Boots). Fordi den har snasen spruteflaske, og fordi den har alt;
UVA, UVB, vannfast og fotostabil. Og fordi den virker.
:blir fort svidd:

Sist redigert av Ru : 13-05-08 kl 13:20.
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 13:14   #12
kiki

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Piz buin. Både fordi den er så flytende og god i konsistensen, og fordi den lukter helt fantastisk.

Gammel 13-05-08, 13:17   #13
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker veldig godt den fra L'oreal Solar Expertise både med faktor og AfterSun.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 13:23   #14
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Når det gjelder solkrem så bruker jeg ofte Piz Buin. After sun kjøper jeg av og til på Syden-tur (gjerne Nivea eller Piz Buin) - ellers så bruker jeg vanlig body lotion etter soling. Favoritten er Biotherm - den hvite flaska stort sett (gjerne den ferskenfargede flaska etter Syden-turer - den gir litt mer fuktighet synes jeg)

Gammel 13-05-08, 14:02   #15
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Jeg har forelsket meg i solproduktene fra Yves Rocher (postordreklubb).
Dem har jeg brukt fra jeg var tenåring.
Ikke for at det hjelper deg så veldig mtp handlerunden din, da, men...

Har ikke prøvd solkremen deres, men after sun-en de har er bare helt utrolig deilig!

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 14:08   #16
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Cliniderm eller Vichy. De har begge produkter i alle varianter med god jevn beskyttelse og gode kosmetiske egenskaper (for meg er nesten det det viktigste!)

Gammel 13-05-08, 19:02   #17
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kan ikke fordra å smøre meg i tide og utide i tillegg til at jeg er av den rødhårete og lyshudete typen. Jeg har funnet en solkrem som beskytter godt og som jeg smører meg med en gang om morgenen and that's it.

Vidunderkremen heter P20. http://www.p20.dk/ Jeg kjøper den på Gardermoen, så slik sett er jeg vel ikke mye til hjelp akkurat nå.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 19:09   #18
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sambo tåler ikke annen solkrem enn piz buin, så vi har den. Jeg har i tillegg kjøpt cosmica på apoteket i øyeblikk jeg glemmer bort sambo

De er gode begge to synes jeg.

Nivea og Natusan får jeg utslett av, så de styrer jeg hvertfall unna, i tillegg til alle de sambo får utslett av, hehe.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 11:24   #19
Millis
Multividunder

Millis sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Takk for masse gode tips Har ikke fått somlet meg til å handle enda, og nå forsvant jo sola så..

Gammel 26-05-08, 19:13   #20
Alva
Fullverdig medlem

Medlem siden: May 2008
Alva har et hav av muligheter foran seg
Standard

har bla prøvd clinic, og den var grei men ikke så veldig drøy. piz buin er jeg mest fornøyd med. aftersun bruker jeg ikke, men aloe vera.

Alva er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:55.