|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Tenker fortsatt dobbelt
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oppbevaring av bunadsølvetJeg har fått et fint skrin som er malt i samme farge som bunaden og med de samme blomstene på. Inni skrinet er det limt fast filt sånn at det ligger fint på det.
![]() |
#3 |
Etylbarbital
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oppbevaring av bunadsølvetI tett plastpose, ja. Minst mulig lufttilgang. Har hatt bunad siden 2001 og bunadssølv siden på midten av 90-tallet og har ennå ikke hatt behov for å pusse sølvet.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Oppbevaring av bunadsølvetZiplockposer er det aller beste sa gullsmeden til meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Oppbevaring av bunadsølvetSøljene,sølvsnoren og masnjettknapper i plastpose.
![]() |
#7 |
godt brukt
|
![]() Sv: Oppbevaring av bunadsølvet
Da har jeg lagt det i det. Har hatt mitt siden slutten av 80 tallet og i år var jeg å pusset det hos gullsmed. Fikk det levert tilbake i en slik pose så da oppbevarer jeg det i det. Har hatt det i en slik gullsmedeske tidligere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Etylbarbital
![]() Sv: Oppbevaring av bunadsølvetJeg leste nylig det samme som deg, Monsoon - men etter at jeg har oppbevart mitt sølvbelte (lær) i den plastpølsen som det ble levert i siden jeg fikk det for 10 år siden - og det har ikke blitt stygt. What to do?
![]() |
#11 |
Peppy!
|
![]() Sv: Oppbevaring av bunadsølvetSi det. Jeg fikk sølvbelte til bursdagen min i år, så det er altså klin nytt. Det ble levert i en eske uten noe plast. Antakeligvis blir det vel bare svart da. Så får vi heller levere det til rens litt oftere. Bedre med svart sølv enn sølv med etseskader tenker jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
I mål
|
![]() Sv: Oppbevaring av bunadsølvetJeg har det i en eske og esken er i en plastpose. Plastposen er i en annen plastpose. Og plastposen ligger oppi skuffen med underbuksene mine. Limegrønn Sloggi på topp for å skremme vekk eventuelle tyver *hysj, ikke si det til noen* |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Oppbevaring av bunadsølvetJøss, alt man lærer. Mitt sølv ligger i en tøydings, og er ikke særlig pent. Et eller annet år skal jeg vel kanskje pusse sølv, og da skal jeg huske å legge det i plast etterpå. Nå er det allerede pakket ned så jeg orker ikke å gjøre det.
![]() |
#16 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Oppbevaring av bunadsølvetEg oppbevarar mitt i plastpose.
![]() |
#17 |
Epikur
|
![]() Sv: Oppbevaring av bunadsølvetSølvet i plastpose, ja. Skjønte det etterhvert. :treg:
![]() |
|
|