|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har fått viljen sin
|
![]() Rense bunaden?Jeg regner med bunaden kan renses ( |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Rense bunaden?Oj, dette har jeg aldri tenkt på. Jeg har hatt min bunad i snart 10 år og den har aldri vært renset gitt.
![]() |
#3 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rense bunaden?I mine kretser er det opplest og vedtatt at bunader renser man bare hvis det er fullstendig krise. Jeg har hatt min i 25 år, og den har ikke vært rensa til tross for at jeg har brukt den mye mer enn de fleste fordi jeg har vært aktiv folkedanser.
![]() |
#4 |
Queen of intentions...
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rense bunaden?Jeg har renset bunaden min en gang på de 17 årene jeg har eid den.
![]() |
#5 |
Stabilt ustabil...
|
![]() Sv: Rense bunaden?Bunadsølvet mitt ligger i en gummi/engangshanske i lomma på bunaden, og jeg har aldri trengt å pusse det. (hatt bunaden i over 15 år).
![]() |
#6 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rense bunaden?Jeg har pusset sølvet i år, og det betalte jeg 60 kr per sølje for, og litt mindre for mansjettknappene, tror det ble 150 totalt?
![]() |
#7 |
Epikur
|
![]() Sv: Rense bunaden?Sølvpussen min har alltid vært kombinert med noe reparasjon, men jeg tror pussedelen av operasjonen har kostet maks 200,- og rens har kostet 400,- på renseriet på John Collettsplass.
![]() |
|
|