|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Absolut ateist
|
![]() Endre kjønn uavhengig av anatomi (feministing.com)
Hva syns dere om dette da? Er det riktig at en mann med penis legalt sett kan være kvinne og omvendt? Eller er det positivt at en person må leve som det motsatte kjønn før det blir foretatt en kjønnsskifteoperasjon?
![]() |
#2 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Endre kjønn uavhengig av anatomi (feministing.com)Om man har innver eller utovertiss vil for min del ikke ha så mye å si. Det som for min del teller er hva personen føler seg som.
![]() |
#3 |
kamerat
|
![]() Sv: Endre kjønn uavhengig av anatomi (feministing.com)STAN:
![]() |
#4 |
flisespikker
|
![]() Sv: Endre kjønn uavhengig av anatomi (feministing.com)Du skulle tatt med én replikk til.
![]() |
#5 |
kamerat
|
![]() Sv: Endre kjønn uavhengig av anatomi (feministing.com)Ja, det var en feil:
![]() |
#6 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Endre kjønn uavhengig av anatomi (feministing.com)
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09 - Serenity now. Insanity later. Sist redigert av Agent Scully : 08-11-06 kl 13:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Endre kjønn uavhengig av anatomi (feministing.com)Jeg er enig med Mams. Føler man seg som kvinne er det greit for meg at man skifter kjønnsstatus. Det har vel ikke noe å si for resten av verden, og vil neppe bli særlig utbredt. Hvis det gjør livet bedre for noen syns jeg det er bra.
![]() |
#9 |
flisespikker
|
![]() Sv: Endre kjønn uavhengig av anatomi (feministing.com)Ellers så spiller det jo fint liten rolle hvilket kjønn folk har i folkeregisteret, så for min del synes jeg forsåvidt det er greit om man kan få bestemme selv hvilket "offisielt" kjønn man har. (Så lenge det ikke utnyttes til å omgå bestemmelser om kjønnskvotering.
![]() |
#10 |
Truth is in the x-files
|
(Eller sniking i damegarderoben
![]() |
#11 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Endre kjønn uavhengig av anatomi (feministing.com)Sett bort fra noen praktiske hensyn til damegarderober og kjønnskvotering, så kan jeg ikke se hvorfor IKKE. Jeg kan aldri tenke meg at det blir noe stort problem heller? Horder av damer som vil bli menn, og omvendt? Og så kan det jo bli morsomme situasjoner ut av det når "John Smith" med dress men påfallende lys stemme og kvinnelige trekk stiller på jobbintervju, og ingen av intervjuerne tør spørre hva som EGENTLIG gjemmer seg i buksene. For det SKAL jo ikke ha noe å si. Egentlig.
![]() |
#12 |
flisespikker
|
Hva tenker du på da? At det blir forvirring hvis en "mann" skrives inn som fødende?
![]() |
#13 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Endre kjønn uavhengig av anatomi (feministing.com)Tja? Kanskje det? Og når det blir snakk om farskap og sånt. Men det blir kanskje mer et dataproblem enn et praktisk problem.
![]() |
#14 |
kamerat
|
![]() Sv: Endre kjønn uavhengig av anatomi (feministing.com)Jeg klarer ikke å ta seriøst stilling til dette spørsmålet, fordi hodet mitt straks blir fullt av Loretta.
![]() |
#15 |
Passiv
|
![]() Sv: Endre kjønn uavhengig av anatomi (feministing.com)Syns man burde få være det kjønn man føler man er. Hvis det kun er noen få operasjoner før man er mann og man føler man er mann (he he.... mange man, mann her) så bør man få lov til å registrere seg som man. |
![]() |
![]() |
#16 |
er grønn og fin.
|
Esben/Ester Pirelli Benestad synes jeg ikke helt paser inn i denne dirkusjonen, for han/hun er vel mere en mann som liker å leke dame, en en som føler at han er en dame i en manns kropp.
![]() |
#17 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Endre kjønn uavhengig av anatomi (feministing.com)Jeg syns det er vanskelig å ta stilling til dette. Jeg kan ikke argumentere noe særlig i denne saken og da er det dumt å være for bastant. Men jeg mener i utgangspunktet at om man har kjønnsdelene til et kjønn og føler seg som et annet, så bør man gjennomgå oprasjonen før man juridisk sett kan kalle seg det andre.
![]() |
#18 |
flisespikker
|
Hvilke da, tenker du på? Det er da ganske sjelden det egentlig spiller noen rolle hvilket kjønn folk har.
![]() |
#19 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Endre kjønn uavhengig av anatomi (feministing.com)Om du har utovertiss og går i damegarderober, om du føler deg som en mann, og altså dukker opp på "Mens night" på puben, Om du dukker opp i svømmehallen de dagene det er kvinnesvømming, om du i tillegg til å føle deg som det annet kjønn faktisk kler deg som det andre kjønnet også, bare at du har sjegg/pupper, Man melder seg på kurs av ulike slag forbeholdt det ene kjønnet
![]() |
#20 |
flisespikker
|
![]() Sv: Endre kjønn uavhengig av anatomi (feministing.com)Det med å gå i damegarderobe er jeg enig i at kunne være litt problematisk. Men hvis det faktisk ble et problem, skulle jeg tro at svømmehallen/trimstudioet ville kunne gjennomføre sine egne regler, uavhengig av "juridisk kjønn". "Men's night" og kurs forbeholdt det ene kjønnet vet jeg ikke så mye om. Finnes det mange kurs som er forbeholdt ett kjønn?
Akkurat her ser jeg derimot ikke poenget i det hele tatt, for det er uansett ikke noe krav at man må være juridisk kvinne for å gå i kjole.
![]() |
|
|