Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Hva er ditt forhold til sangtekster?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-08, 09:35   #1
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Hva er ditt forhold til sangtekster?

Jeg er ikke særlig flink til å høre på tekstene, spesielt ikke når sangene ikke er på norsk. Jeg er ikke så verst i engelsk, men det virker som om hjernen min bare kobler ut, jeg kan synge med på refreng, men uten å egentlig høre hva jeg synger. Underlig opplegg. Jeg ser jo stadig vekk at folk siterer sangtekster, så andre hjerner kan da ikke være som min?

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 10:28   #2
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er ditt forhold til sangtekster?

Jeg lytter til teksten. Min bedre halvdel bruker musikk som bakgrunnsstøy. Nesten hver gang vi hører på musikk irriterer jeg meg over alt det dumme pjattet hans, og at han synger med, uten å kunne teksten.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 10:38   #3
senti
Nybegynner

senti sin avatar

Medlem siden: May 2008
senti har et hav av muligheter foran seg
Standard

Music is my way of thinking...... Teksten er veldig viktig for meg. Har alltid hørt etter, og leter gjerne etter teksten på nettet. Men det har kanskje noe med at jeg har gått i kor, og at jeg dermed er nøye på det når jeg skal synge med.... Men føler ofte at musikken setter ord på mine tanker også. (Jøss, dyp den der.... )

senti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 10:40   #4
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg lyttar stort sett veldig til testen, og har klisterhjerne for sangtekstar.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 10:59   #5
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Jeg også.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 16:41   #6
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Jepp her også.

Gammel 21-05-08, 20:16   #7
astrid_d
Superduperaktiv

astrid_d er populærastrid_d er populærastrid_d er populær
Standard

Kan bare teksten på barnesanger, jeg.
Ellers ingenting.

astrid_d er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 00:48   #8
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

er fryktelig dårlig på tekster.
Husker noe tekst, men kan ikke på strak arm sitere en eneste en.

Hører mer på musikken enn teksten.

Jeg kan derimot synge med på en haug sanger, men da må jeg høre hva som blir sunget.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 20:14   #9
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Signerer denne jeg også.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 00:58   #10
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

:dulter:

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 11:10   #11
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Var det som ante meg. Jeg er visst et solid unntak.

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 11:17   #12
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det spørs veldig på hva slags musikk det er snakk om. Jeg er for eksempel glad i viser og da er teksten absolutt en stor og viktig del av pakka. Oftest da. Ellers er jeg glad i rock og litt heavy og da kan det jo også være tekster med et budskap, men ofte så er det jo bare "Baby, baby I'm sad and blue" eller "Baby, baby you're hot and so is your mama" eller en eller annen crazy LSD-tekst som egentlig ikke gir mening selv om mange leter til de finner en mening.

Dette spørsmålet var i grunnen vanskeligere enn jeg trodde siden jeg har sangtekst-klisterhjerne og trodde at tekstene var viktige for meg. Men når jeg tenker meg om så er det slik at det finnes noen låter med tekster som virkelig gir meg en mening på et mellommenneskelig eller samfunnsmessig nivå. Og så er det endel tekster som jeg syns er veldig fine, melodiøse, poetiske eller morsomme. Ellers er det mye feelgood og ord som passer til melodier, men som har et ellers tynt budskap.

Det hjelper heller ikke med en nydelig tekst hvis musikken ikke er bra. En dårlig tekst derimot trenger ikke å skjemme ut en ellers bra låt.

Syns jeg.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 11:58   #13
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Det hjelper heller ikke med en nydelig tekst hvis musikken ikke er bra. En dårlig tekst derimot trenger ikke å skjemme ut en ellers bra låt. Syns jeg.

Syns jeg også. Og så synes jeg at teksten er viktigere jo saktere låta går.

Gammel 21-05-08, 12:01   #14
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

lytter som regel, etter jeg hadde en venninne som gikk å sang "we going to eat pizza" når de egentlig sang , we`re going to ibiza

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 18:24   #15
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Dette spørsmålet var i grunnen vanskeligere enn jeg trodde siden jeg har sangtekst-klisterhjerne og trodde at tekstene var viktige for meg. Men når jeg tenker meg om så er det slik at det finnes noen låter med tekster som virkelig gir meg en mening på et mellommenneskelig eller samfunnsmessig nivå. Og så er det endel tekster som jeg syns er veldig fine, melodiøse, poetiske eller morsomme. Ellers er det mye feelgood og ord som passer til melodier, men som har et ellers tynt budskap.

Det hjelper heller ikke med en nydelig tekst hvis musikken ikke er bra. En dårlig tekst derimot trenger ikke å skjemme ut en ellers bra låt.

Som Kasia over her.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 18:35   #16
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg finner tekstene jeg liker og lærer meg dem. Husker ikke alt umiddelbart etter bare å ha hørt dem sunget.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 11:27   #17
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Se, der hadde Kasia svart, så da kan jeg bare signere.

De siste månedene har jeg blitt litt mer tekstfreak enn ellers, forresten.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 12:02   #18
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Jeg er akkurat som deg, Pingis.

Gammel 21-05-08, 12:11   #19
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Enig med Kasia.

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 12:04   #20
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er som deg, lytter ikke til teksten med mindre jeg syntes sangen er veldig fin og hører på den hundrevis av ganger.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:52.