Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Klar for streik?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-08, 13:32   #1
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klar for streik?

I det en streik er over, er det fare for en ny, og denne gangen av typen langvarig.
I morgen er det innspurt i forhandlingene i kommunesektoren, også i Oslo kommune, og det kan altså være streik fra arbeidsdagsbegynnelse på fredag.

Foreløpig er det stort sett merkantilt og teknisk personell som blir tatt ut, men det blir også tatt ut en og annen SFO og barnehageansatt, og Utdanningsforbundet har tatt ut en del førskolelærere, i hvert fall i Bergen.

Er du forberedt?

Gammel 21-05-08, 13:35   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klar for streik?

Barnehagestreik?

Gammel 21-05-08, 13:36   #3
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det nå jeg skal være glad for at vi aldri får offentlig barnehageplass?

Gammel 21-05-08, 13:36   #4
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er sikkert ikke forberedt.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 13:42   #5
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Barnehagestreik?

I kommunale barnehager, ja.
PBL-avtalen (Private barnehagers landsforbund) går til mekling i begynnelsen av juni, tror jeg det var.

I podens barnehage er førskolelærerne tatt ut, og barnehagen blir derfor stengt om det blir streik. Da er det greit at mor er pamp og kan ta barnet med på jobb.

Gammel 21-05-08, 13:45   #6
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg jobber i et fagforbund hvor vi organiserer alle sektorer - håper og satser på løsning i meklingsinnspurten, men blir det streik, så blir det streik.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 13:49   #7
tiril
Passiv

Standard

Oi, er skular i bergen tatt ut til streik? Vi fekk brev om at det kunne bli streik på skulen fra 23 mai.*inn å sjekke på skulens nettsider*

Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 13:57   #8
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

På skolens hjemmeside står det ingenting, men på BT nett står skolen "vår" oppført.

SFO "som normalt". Vil det si at elevene kan gå på SFO fra 7.30-8.30, så reise hjem, og så komme tilbake til SFO på slutten av dagen?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 14:00   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

I kommunale barnehager, ja.
PBL-avtalen (Private barnehagers landsforbund) går til mekling i begynnelsen av juni, tror jeg det var.

I podens barnehage er førskolelærerne tatt ut, og barnehagen blir derfor stengt om det blir streik. Da er det greit at mor er pamp og kan ta barnet med på jobb.

Hjelp. Vesla går i kommunal barnehage. De nevnte ingenting om dette da jeg leverte henne idag, jeg får be mannen høre med dem når han henter henne snart.

Gammel 21-05-08, 14:01   #10
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke oppdatert på fagforeningsfronten nå som jeg er i permisjon, annet enn et par titt på hjemmesida. Jeg er så sløv at jeg ikke vet når forhandlingene starter.
All den tid vi har pensjonerte og veldig fleksible besteforeldre vil ikke en barnehagestreik ramme oss så veldig hardt. Ikke er vi syke og avhengig av helsetjenester heller.

Men jeg er spent på hvordan det går med forhandlingene, altså. Jeg har nettopp sittet og revet meg i håret over at jeg er så lavtlønna at jeg ville hatt store problemer ved et samlivsbrudd. Så mye for fire år på høyskole, liksom. Vi fortjener bedre.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 14:01   #11
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av tiril, her.

Oi, er skular i bergen tatt ut til streik? Vi fekk brev om at det kunne bli streik på skulen fra 23 mai.*inn å sjekke på skulens nettsider*

Bergenhus og Laksevåg bydel, er der det største uttaket er.

Gammel 21-05-08, 14:02   #12
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hjelp. Vesla går i kommunal barnehage. De nevnte ingenting om dette da jeg leverte henne idag, jeg får be mannen høre med dem når han henter henne snart.

Sandnes er neppe rammet i første omgang.
De tar de store byene først, de tar f.eks. alltid ut Bergen i første runde.

Gammel 21-05-08, 14:04   #13
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Det er tatt ut endel barnehager i Tromsø, men foreløpig er ikke vår blant dem. Det er forsåvidt ikke noe problem om det blir streik, all den tid jeg er i permisjon uansett. Og hadde jeg vært i jobb så hadde lille måttet stå streikevakt i lag med meg.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 14:05   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg er også i permisjon men tenker mest på at vesla kreperer om hun må gå hjemme med mor og baby, og siden hun da blir litt utagerende kommer JEG til å krepere. Men klart, det blir jo verst for de som er i arbeid, selvfølgelig.

Jeg får bare vente og se om Sandnes blir tatt ut etterhvert.

Gammel 21-05-08, 14:06   #15
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner jeg er mer klar for høyere lønn, enn for streik. Meen det er mest sansynlig slik at streik må til for at jeg ska få høyere lønn, så da så.

Gammel 21-05-08, 14:07   #16
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Au pair er kjekt å ha nå, kjenner jeg. Ikke for det, vi har fått permiteringsvarsel hos oss, så i så tilfelle er det bare å håpe på fint vær

Gammel 21-05-08, 14:09   #17
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kjenner jeg er litt stressa med tanken på streik. Ingen lærere/førskolelærere er tatt ut her i kommunen, men det merkantile personalet på skolen der jeg jobber er tatt ut. Midt i eksamensperioden, på en av de største videregående skolene i landet ...

Gammel 21-05-08, 14:11   #18
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Jeg kjenner jeg er mer klar for høyere lønn, enn for streik. Meen det er mest sansynlig slik at streik må til for at jeg ska få høyere lønn, så da så.

Jeg tror vi er i samme båt. Jeg håper i alle fall at vi får utvidet ansinitetsstigen til 16 år og om ikke annet et lite lønnshopp uten streik.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 14:14   #19
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Ikke forberedt i det hele tatt og ikke spesielt interessert i å ha Junior hjemme hele dagen høygravid og med bekkenløsning. Men må vi, så ordner det seg nok.

Gammel 21-05-08, 14:18   #20
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Standard

Jeg er Fo organsisert. Det latterligste er at man i Oslo kommune ikke får kompansasjon for videreutdanninger. Da jeg fikk den stillingen jeg har nå søkte de etter barnevernpedagog med videreutdanning i familieterapi, men å få betalt for den spesielle kompetansen de trenger, nei det får man ikke.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:57.