|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Protonterapeut
|
![]() Klar for streik?I det en streik er over, er det fare for en ny, og denne gangen av typen langvarig.
![]() |
#2 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Klar for streik?Barnehagestreik?
![]() |
#5 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Klar for streik?
I kommunale barnehager, ja.
![]() |
#6 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Klar for streik?Jeg jobber i et fagforbund hvor vi organiserer alle sektorer - håper og satser på løsning i meklingsinnspurten, men blir det streik, så blir det streik.
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Klar for streik?Oi, er skular i bergen tatt ut til streik? Vi fekk brev om at det kunne bli streik på skulen fra 23 mai.*inn å sjekke på skulens nettsider* |
![]() |
![]() |
#8 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Klar for streik?På skolens hjemmeside står det ingenting, men på BT nett står skolen "vår" oppført. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Nymotens gammeldags
Hjelp. Vesla går i kommunal barnehage. De nevnte ingenting om dette da jeg leverte henne idag, jeg får be mannen høre med dem når han henter henne snart.
![]() |
#10 |
Originala
|
![]() Sv: Klar for streik?Jeg er ikke oppdatert på fagforeningsfronten nå som jeg er i permisjon, annet enn et par titt på hjemmesida. Jeg er så sløv at jeg ikke vet når forhandlingene starter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Protonterapeut
|
![]() |
#12 |
Protonterapeut
|
Sandnes er neppe rammet i første omgang.
![]() |
#13 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Klar for streik?Det er tatt ut endel barnehager i Tromsø, men foreløpig er ikke vår blant dem. Det er forsåvidt ikke noe problem om det blir streik, all den tid jeg er i permisjon uansett. Og hadde jeg vært i jobb så hadde lille måttet stå streikevakt i lag med meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Klar for streik?Jeg er også i permisjon men tenker mest på at vesla kreperer om hun må gå hjemme med mor og baby, og siden hun da blir litt utagerende kommer JEG til å krepere. Men klart, det blir jo verst for de som er i arbeid, selvfølgelig.
![]() |
#16 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Klar for streik?Au pair er kjekt å ha nå, kjenner jeg. Ikke for det, vi har fått permiteringsvarsel hos oss, så i så tilfelle er det bare å håpe på fint vær
![]() |
#17 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Klar for streik?Jeg kjenner jeg er litt stressa med tanken på streik. Ingen lærere/førskolelærere er tatt ut her i kommunen, men det merkantile personalet på skolen der jeg jobber er tatt ut. Midt i eksamensperioden, på en av de største videregående skolene i landet ...
![]() |
#18 |
Originala
|
Jeg tror vi er i samme båt. Jeg håper i alle fall at vi får utvidet ansinitetsstigen til 16 år og om ikke annet et lite lønnshopp uten streik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Klar for streik?Ikke forberedt i det hele tatt og ikke spesielt interessert i å ha Junior hjemme hele dagen høygravid og med bekkenløsning.
![]() |
#20 |
Helt konge
|
![]() Sv: Klar for streik?Jeg er Fo organsisert. Det latterligste er at man i Oslo kommune ikke får kompansasjon for videreutdanninger. Da jeg fikk den stillingen jeg har nå søkte de etter barnevernpedagog med videreutdanning i familieterapi, men å få betalt for den spesielle kompetansen de trenger, nei det får man ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|