|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pauset
|
![]() Unødvendig å publisere sjåførens promille?http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/05/20/535740.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Unødvendig å publisere sjåførens promille?Mulig jeg er naiv, men jeg tror og håper det kan virke prevantivt. Jeg synes det er helt greit at politiet går ut med slik informasjon i media, særlig siden det er en ulykke som det har vært skrevet mye om.
![]() |
#4 |
Live and let live
|
![]() Sv: Unødvendig å publisere sjåførens promille?Jeg synes ikke det er unødvendig, og jeg tror det virker preventivt. Informasjon virker preventivt, det vet man, det er jo derfor man driver med informasjonskampanjer. (Russen blir sendt på foredrag med trafikkofre ol.)
![]() |
#7 |
Pauset
|
![]() Sv: Unødvendig å publisere sjåførens promille?Her er en artikkel til om tema.. ang om det er prevantivt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Unødvendig å publisere sjåførens promille?Veldig vansklig å formulere,men enkelte har det med å bagatillisere ulykker som skyldes rus.Jeg vet ikke. Sorgen blir jo ikke mindre for de etterlatte, men kanskje en del sympatisere mindre når de hører grunnen.
![]() |
![]() |
#9 |
Live and let live
|
![]() Sv: Unødvendig å publisere sjåførens promille?
Samfunnet er i endring, og grenser flyttes hele tiden på alle områder. Jeg er overbevist om at de når ut til mange og at tallene kunne vært mye høyere. Jeg er tilhenger av informasjon, for opplysning er det beste virkemidlet. Så kan de jo foreta strenge straffer og andre preventive tiltak i tillegg. Men alltid: Ja til opplysning.
![]() |
#10 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Unødvendig å publisere sjåførens promille?Han kjørte i påvirket tilstand og da får vi håpe at omgangskretsen tar avstand fra bilkjøring i påvirket tilstand. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: Unødvendig å publisere sjåførens promille?DM sier det jeg også mener. |
![]() |
![]() |
#13 |
Aktiv
Medlem siden: Feb 2008
![]() |
![]() Sv: Unødvendig å publisere sjåførens promille?Informasjon i seg selv er sjelden nok, men sammen med andre strategiformer kan dette være en del av virkemidlene for å få ned promillekjøringen. Fikk helt vondt i magen når jeg hørte det, men tror ikke jeg syns de burde holde det tilbake - alle 3 var påvirket og det var en tragisk ulykke, men sannheten bør ikke skjules for det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Unødvendig å publisere sjåførens promille?Det er helt greit å publisere sjåførens promille, det forklarer og det gjør "forbrytelsen" enda grovere.
![]() |
#16 |
|
![]() Sv: Unødvendig å publisere sjåførens promille?Jeg synes det er riktig å publisere promillen, men tenker at det er mange som ikke forstår hva den innebærer? Ikke det at man skal spesifisere, men hvor mye hadde han egentlig drukket?
![]() |
#17 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Unødvendig å publisere sjåførens promille?Om de ikke skulle ha publisert akkurat promillenivå, synes jeg uansett at de burde informert om at det faktisk var promillekjøring. Det er viktig for riktigheten i saken, og for å unngå ytterligere spekulasjoner omkring saken.
![]() |
#18 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Unødvendig å publisere sjåførens promille?Jeg fikk litt vondt i magen av dette. Disse familiene har helt sikkert nok å bearbeide, uten å få dette publisert for alle. Jeg sto nær et foreldrepar hvis sønn var skyld i sin egen og fire andres død og de har skyldfølelse den dag i dag. Jeg ser for meg at sorgen er mer enn nok å takle.
![]() |
#19 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Unødvendig å publisere sjåførens promille?Jeg tror og håper virkelig det kan virke preventivt. Jeg tror faktisk det. Hvordan skal unge ellers få kunnskap om rus- og bilkjøringsproblematikk? Er det noe som kan virke vil jeg tro det er historier fra virkeligheten. Ikke desto mindre er dette selvsagt helt fryktelig for foreldrene, men jeg håper de med tiden kan se at historien kanskje kan redde noen fra å begå samme fatale feil.
![]() |
#20 |
|
![]() Sv: Unødvendig å publisere sjåførens promille?Poll angående mengde alkohol: http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=40763
![]() |
|
|