|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Nå skal jeg for alvor begynne å tenke økologisk!
![]() |
#2 |
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Nå skal jeg for alvor begynne å tenke økologisk!Å dæven.
![]() |
#3 |
Walking in the air
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nå skal jeg for alvor begynne å tenke økologisk!Ja, det var skummelt!
![]() |
#4 |
Epikur
|
![]() Sv: Nå skal jeg for alvor begynne å tenke økologisk!Jeg er oppvokst temmelig økologisk, i motsetning til mange. Da jeg var liten og kontrollen med sprøytemidler var enda dårligere enn nå, opplevde jeg og mine søsken flere ganger å reagere på kjøpefrukt/grønt. Særlig paprika og jordbær. Jeg er redd for at dersom man er eksponert for giftstoffene over tid reagerer man ikke på dem, men dersom man lever temmelig giftfritt kan man få en reaksjon på giften. Dette har jeg ikke dokumentert, jeg bare gjetter.
![]() |
#5 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Nå skal jeg for alvor begynne å tenke økologisk!
Jeg har en mistanke om at det er giftstoffene treåringen vår reagerer på når han f. eks. spiser eple med skall. Jeg har imidlertid aldri tenkt tanken at giften går inn i selve frukten, har tenkt at den er trygg å spise så lenge den er skrelt. Så dette var veldig greit å bli gjort oppmerksom på!
![]() |
|
|