Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor spiser dere ute i Oslo?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-06, 23:59   #1
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Hvor spiser dere ute i Oslo?

- og hva bestiller dere? De mest traffikerte stedene som får kunder uansett, jeg tenker f.eks på Aker Brygge, Gardermoen og kjøpesentre; serverer som regel nesten uspiselig mat til en altfor stor penge. Godbitene befinner seg i bydelene, og de må man vite om. Noen som blir med å dele?!

Jeg kan jo begynne!

Billig og bra (under hundringsen):

• Thai Takeawayen i samme gate som Fretex på Grunerløkka. Byens beste thaimat. Jeg liker egentlig det meste her, gjerne en grønn curry med scampi/kylling eller kokosmelksuppen. Arrangerer matkurs og selger importerte thaivarer av høy kvalitet.
  • Punjabi Tandori ovenfor T-banestoppet på Grønland. Hyppig kåret til byens beste indiske, superbillig og superbra mat, skittent og utrivelig lokale. Sur og litt ondskapsfull betjening, du må være veldig høflig når du bestiller, hvis ikke dynker mannen bak disken maten din med en rød, utålelig sterk chillisaus. Hvis du lurer på hvordan du skal oppføre for å unngå slike episoder anbefales studier av Seinfeltepisoden "Soupnazi". Men virkelig god mat altså!
  • Bittes Konditori på Sagene (i kjelleren på Lilleborgleilighetene) langs Nydalselven. De baker alt selv i lokalet, og har egen konditor som pusler sammen de lekreste kaker, konfekt og annet godt. Beste kjøp er de store skolebollene raust påført eggekrem og kokos. Prisene er latterlig lave i forhold til andre bakerier/cafeer. Skader heller ikke at cafeen er utrolig barnevennlig med stellerom og lekekrok inne. Ulempen er at det er mange andre som også har oppdaget stedet slik at man må være tidlig ute for å sikre seg skolebollene på lørdager og søndager :snakker av bitter erfaring:
  • Sushien i St.Hanshaugkrysset. Thairestauranten her begynte med sushi i våres, veldig bra kvalitet syns jeg.
  • Bislett Kebab- noen år siden jeg spiste kebab sist, men da jeg var litt oftere ute på byn en nå, var dette det beste stedet å fylle på med litt junk dagen derpå.
Medium pris og bra:
  • Dinner i Stortingsgaten. Byens beste kinarestaurant, men dette er ikke vanlig, kjedelig kinarestaurant altså! Kjøkkenet er Szechuan og kokkene her kan virkelig lage mat. Kylling Gong Bao er klassikeren her - anbefales! Advarsel! Maten her er sterk, og da mener jeg sterk. Ekstra mild er som medium sterk andre steder. Mild er for de mer viderekomne chilibrukerne. Populært sted så man bør bestille i god tid.
  • Taste of China ved siden av Torggata Bad har byens beste dim sum (en slags kinesisk versjon av tapas). Nr 24, 8 og redikkene er mine favoritter her. Runde, store bord som det er veldig hyggelig å sitte rundt mens man deler assortert dim sum med veninnegjengen. Hver dim sum koster ca 40 kr, jeg blir passe mett av 2 stk og kjempemett av 3.
  • Mat og Mer på Bjølsen, fin å kombinere med handletur på Nøstebarn som ligger rett over gaten. Litt usikker på om jeg skulle ta med denne siden jeg er litt snurt etter at de tok min favoritt fra baselpermisjonen av menyen, det var grillet landbrød med viltpate, bacon, chutney og salat. Men de har fremdeles veldig god mat av type deilige kalde og varme ting (parmaskinke, chevre, gode pølser etc) med landbrød under, hjemmelagde burgere, pasta og salater. Pluss for gode sofaer og morsom atmosfære. Hvis man har med litt store barn er det perfekt å avslutte med kokosbolle fra "Lille Kokosbollefabrikken" rett nedenfor, jeg syns ikke kokosboller er så godt, men artig for de små å se hvordan kokosbollene triller av samlebåndet og ut i kokosbolledisken.
  • Kaffistova i Pilestredet har deilig husmannskost til en riktig penge. Raspeballer med salt kjøtt, gode pølser og kefirmelk på torsdager, ellers kjøttkaker, fårikål og annen god og ærlig mat. Tradisjonsrikt sted med 100 år eller så på baken, bare synd at man får en sånn "tante Gry prøver å bli ung igjen" -følelse når man går inn i lokalet. Det burde vært brunt og slitt med respateksbord og gamle fotografier i brune rammer, i stedet ser det ut som en litt uhipp kaffebar. Uansett - maten er kjempegod. Perfekt sted å ta med gamle, vanskelige slektninger som ikke liker "utenlandsk mat".
  • Åpent Bakeri i Ullevål hageby er jo også koselig. Deilig, deilig brødmat, men jeg får litt Sovjetfølelsen etter å ha stått i en lang, lang kø som bgynner ute på gaten, for så å komme frem til en tom disk og høre "beklager nei DET er vi utsolgt for og beklager DET er vi også utsolgt for ... Sikkert best på dagtid.
  • Godt Brød- økologiske bakevarer og påsmurte blingser. Byens beste duft av nystekt brød og gode krydderier når du stikker nesen innenfor døren her.
  • Pizzastedet til Vardøen øverst på Grunerløkka er også veldig bra, det samme er Pizza Plutselig i St.Hanshaugkrysseter, men der er det bare take away.
For runde dager og ellers når man syns man har fortjent det:
  • Ylajali i Pilestredet. Høyt under taket, lysekroner og fin kunst på veggen, deilige ferdig sammensatte menyer med vinmeny til. Slipp å tenke bare nyte.
  • Restaurant Victor på Nordpolen. Som det står i avisanmeldelser av denne restauranten "Den eneste grunnen til å dra til Sandaker". 4-5 rettersmenyene anbefales, jeg spiste lunsj der en gang og det var ikke noe særlig.
  • Solsiden om sommeren. Bedre skalldyrsbuffet får man ikke.
Når jobben betaler:
  • Bagatelle, Le Canard, Statsholdergaarden etc!
Styr unna:
  • Samtlige spisesteder på Gardermoen, husk å smør niste!
  • Sushien på Deli De Luca, kald og hvem vet hvor gammel? Ikke de kule fjortisene bak disken i hvertfall. Vet dere at kakene flys over Atlanteren i frossen tilstand og selges til en kilopris på nesten tusen kroner? Deli har ok kaffe og god is, men ellers er varene best beskrevet som at de ser mye bedre ut enn de smaker.
  • Baker Samson på Egertorget. Jeg kjøpte et påsmurt rundstykke her forrige lørdag. Det var RAN! 70 kroner for et halvgammelt, seigt og ekkelt rundstykke med kald kyllingsalat med en stor kladd majones midt på. Det var såvidt jeg klarte å svelge. Baker Samson som er en gammel og tradisjonsrik bakerikjede i Oslo som dessverre ikke har fulgt med i timen.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 20:47   #2
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor spiser dere ute i Oslo?

Yayas- Thai restaurant i "autentiske omgivelser". SKikkelig koselig, men litt dårlig service sist jeg var der.

Spiser også ofte på Onkel Donald med venninner. Men det er kanskje mest av gammel vane.

Villa Paradiso på Grunerløkka er også grei.

Ellers liker jeg godt tapasresatauranter. Champagneria på Frogner har deilig sprudlevin og tapas for venninnekveld.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 20:54   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flott tråd!

Jeg signerer på Punjabi, Bittes, Godt Brød, Åpent bakeri og Mat og mer.

I tillegg kan jeg anbefale følgende:

Café b: Ligger på Bjølsen, litt høyere opp i Bergensgata enn Mat og Mer. Store porsjoner, gode salater, gode sandwitcher og hyggelig personale. Mye barn, greit med barnevogn og hyggelig å stoppe innom på tur langs elva f. eks.

Lille Saigon Café: Ligger i sentrum, litt bak Rockefeller. Hovedretter til 80,-, deilig vietnamesisk mat med mye friske urter og grønnsaker. Store porsjoner til å bli mett av!

Rice Bowl: Thailandsk mat i sentrum, billig og godt.

Sushien på Carl Berner: Fikk nesten full pott i Aftenpostens test i dag, og absolutt godkjent av meg!

Kommer tilbake med mer etter å ha tenkt meg litt om.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 20:56   #4
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Nambo på Majorstua, Majorstuveien mener jeg. Deilig vietnamesisk mat.

Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 20:57   #5
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klosteret og Raymonds mat- og vinhus er mine favoritter.

www.klosteret.no
www.raymonds.no

Gammel 08-11-06, 21:03   #6
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Vi har vært på Klosteret en gang, og det var en stooor skuffelse. Maten var ikke spesielt god, og servicen var elendig. Var veldig skuffet.

Stedet der jeg har fått absolutt best mat er Statholdergaarden, men det er jo ikke akkurat et sted man går ut og spiser hele tiden. I kjelleren der har de også god mat, der er det rimeligere.

Yaya's restaurant (munkedamsveien) har god mat syns jeg, og Dus som ligger i Akersgata (?).
Kan også signere på Nambo på Majorstua, og Bambus (?) som også ligger på Majorstua.

Gammel 08-11-06, 21:40   #7
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har vært veldig fornøyd på Klosteret, flott stemning.
Yayas var jeg ikke fornøyd med, og har hørt flere som synes det er dårlig.

Ellers er det ikke så mye vi spiser i Oslo mer, etter at vi flyttet ut til Follo og etter vi fikk barn. Men jeg må jo skryte av at vi har utrolig bra Szechuanmat her ute, nærmere bestemt Oppegård. Det er broren (eller fetteren, litt dårlig hukommelse) til sjefskokken på Dinner. Det er helt rå mat, veldig sterkt, mannen min får personlige hilsninger fra kokken fordi han bestiller Sterk pluss…jeg nøyer meg med mild pluss, og er langt ifra en pyse på området. Selve restauranten er skikkelig dårlig billig kinarestaurant, de har ihvertfall ikke investert penger i interiøret, men de har take-away.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 21:44   #8
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et lite funn for de eventyrlystne er en tur til Oslo Vest, til Falcon Crest (sic!) på Ullern. Fantastisk mat, og i tillegg har de hver dag en "husmannskost"-meny i tillegg til vanlig a la carte.

Bakeri-messig er United Bakeries på CCVest et allerede yndet sted for barselgrupper og dess like. Snadder brød, god kaffe, fantastisk croissanter, deilige sandwicher, paier og over 10 meter med fantastisk, hjemmelaget iskrem å ha med hjem. Masse odde bord, høy dB-faktor og alltid livlig.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 21:47   #9
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har jernteppe. Jeg er litt sånn "eh...den ved Tøyen, den i Hagegata, den der de har god mat..." og den i gamlebyen, den gode... Suppler meg, Skilpadda! Og Arakataka. Og Sult.

Jeg er ellers glad i Godt brød, Åpent bakeri, BIT og den gode ved Nationalteateret, der de har ymse take away og spise inne. Hva heter den igjen, da...?

Gammel 08-11-06, 21:56   #10
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er utrolig sjeldent i Oslo og spiser, men de to siste gangene har vi vært en gjeng som har vært på Dinner. Veldig god mat som faktisk smaker selv om det er sterkt, dvs det smaker mer en bare sterkt. Men holder med til mild jeg da. Virker som sjømaten er litt sterkere mild en f.eks kylling.

Gammel 08-11-06, 22:29   #11
Cascaye
Miss Distriktsnorge

Cascaye sin avatar

Hvor: Akershus
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg har jernteppe. Jeg er litt sånn "eh...den ved Tøyen, den i Hagegata, den der de har god mat..." og den i gamlebyen, den gode... Suppler meg, Skilpadda! Og Arakataka. Og Sult.

Jeg er ellers glad i Godt brød, Åpent bakeri, BIT og den gode ved Nationalteateret, der de har ymse take away og spise inne. Hva heter den igjen, da...?

Er ikke det BIT da?

Tilføyer gladelig San Leandro Tapas Bar x 2 på listen.
En i Vika/Nationalteateret, og en i Sporveisgata. Nam-nam!

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 22:35   #12
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Delikatessen het det der jeg spiste sist. Det er en ren Tapas-restaurant, og jeg syns det var veldig bra der. Det kan være fordi den eneste Tapas-restauranten i min hjemby egentlig er en italiensk restaurant som lager tapas på en MEGET særegen måte. Vet ikke helt hva det heter der den ligger, men det er ca. 7-10 min. fra Olav Ryes plass i retning sentrum.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 08:24   #13
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cascaye, her.

Er ikke det BIT da?

Tilføyer gladelig San Leandro Tapas Bar x 2 på listen.
En i Vika/Nationalteateret, og en i Sporveisgata. Nam-nam!

Nei, det er Boccata! Nydelig mat og deilig take-away. Sushien der er helt knall!

Ellers kan jeg anbefale Happy Sushi i krysset Pilestredet/Universitetsgata og Nam Kang i Torggata når det gjelder Sushi. Sushi på Deli er å leke med livet. Har heller aldri blitt fristet av kakene der.

Gammel 09-11-06, 08:32   #14
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Delikatessen het det der jeg spiste sist.

Den er bra! De har veldig god, og ikke altfor dyr tapas. Da kan jeg til og med holde ut den evneveike betjeningen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 10:57   #15
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har jernteppe. Jeg er litt sånn "eh...den ved Tøyen, den i Hagegata, den der de har god mat..." og den i gamlebyen, den gode... Suppler meg, Skilpadda!

"Den i Hagegata" heter Kampens Hete. Det er en ganske intim og hyggelig restaurant med veldig rimelig mat i forhold til gourmetnivået. (Hva var det dere betalte for en femretter?) "Den i Gamlebyen" regner jeg med er Oslo Spiseforretning, den drives av dem som eier Markveien Mat&Vinhus, og er veldig bra. I lokalene til tidligere Gamlebyen Gjestgiveri.

Vi går stort sett på Darbar, den indiske på Enerhaugen, når vi skal ut alle tre. God mat og hyggelige kelnere som har kjent oss i mange år og gir Lillegutt gratis is. De har også takeaway (men ikke utkjøring).

Hvis bare mannen og jeg skal spise ute, blir det oftest sushi, og da gjerne Sushi Nam Kang i Torggata. De har også annen nydelig mat, japansk og koreansk, dersom man har pinglevenner som ikke vil ha sushi.

Og så er det en kjempebillig vietnamesisk restaurant i en av tverrgatene til Torggata som heter Saigon Lille Café. God mat, veldig billig, respateksbord og pinnestoler, og betjening som snakker dårlig norsk og tar mot bestillinger i form av post it-lapper der man selv skriver nummeret på den retten man vil ha.

Gammel 09-11-06, 11:11   #16
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er jeg i Oslo hvert skuddår, men da vi var innom i sommer spiste vi på Natraj Tandoori Restaurant i Bygdøy allé 8. Jeg elsker indisk mat og var så fornøyd.

Noen som har spist der og kan bekrefte at de har god mat?
Eller er det bare jeg som er så urutinert og lett lar meg imponere?

Gammel 09-11-06, 13:59   #17
kiddo
På flyttefot.

kiddo sin avatar

kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sushi kjøper jeg alltid på Le Meo Sushi i Pilestredet (2. etasje vis-a-vis Blitz). Den er nyydelig! (Eller rettere sagt er det Maki jeg kjøper, digger de med fritert scampi, fritert king crab eller fritert kylling)
Pakistansk takeaway har vi kjøpt mange ganger på Shalimar i Konghellegata (inn fra Trondheimsveien nesten ved Sinsen). Kjempegodt!

Går vi på restaurant, blir det ofte Terra eller Dinner i Stortingsgaten. Til litt mer spesielle anledninger har vi valgt Victor på Nordpolen ved Sandaker.
Var på Kampen Bistro med venninner i sommer, det var også veldig bra!

Gammel 09-11-06, 14:04   #18
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Vi var å spiste på en Indisk resturant da vi var i Oslo. Vet ikke hvor det var, men vi ble møtt av en gammel mann, med hvitt skjegg og turban på utsiden, som følgte oss inn! Det var knallgod mat der, og på bordet ved siden av oss, satt Mia Gundersen. Utrolig god service og nydelig forett og mat! Tror det var i gågata, og de hadde menytavle på utsiden..

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 14:05   #19
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

... Og Sult...

Har de fortsatt bra mat? Jeg var der på en slags matforestilling for et par uker siden og må si at maten ikke imponerte i det hele tatt. Det var selvsagt en fast meny og kanskje ikke representativt, men dog...

Gammel 09-11-06, 14:19   #20
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Men jeg må jo skryte av at vi har utrolig bra Szechuanmat her ute, nærmere bestemt Oppegård. Det er broren (eller fetteren, litt dårlig hukommelse) til sjefskokken på Dinner. Det er helt rå mat, veldig sterkt, mannen min får personlige hilsninger fra kokken fordi han bestiller Sterk pluss…jeg nøyer meg med mild pluss, og er langt ifra en pyse på området. Selve restauranten er skikkelig dårlig billig kinarestaurant, de har ihvertfall ikke investert penger i interiøret, men de har take-away.

Og restauranten heter?

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:26.