|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Barn og dataspill - dagens kronikk i AftenpostenVille bare dele denne kronikken, synes han har mange gode poenger. Dette gjelder vel primært eldre foreldre regner jeg med? Føler ikke at dette er typisk for min generasjon foreldre (småbarnsforeldre i 30 åra) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barn og dataspill - dagens kronikk i AftenpostenHer var det mange gode poeng ja. Håper en del foreldre faktisk tar utfordringen og setter seg litt inn i barnas spill m.m Uansett hvor mye kunnskap vi stiller med fra før, tror jeg nok våre håpefulle har noe å tilføye. Guttungen blir i hvert fall ellevill når han kan lære meg et nytt spill e.l Diskusjonen om for mye spilling m.m tar vi en annen gang...
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Barn og dataspill - dagens kronikk i AftenpostenJeg tror ikke det kan aldersbestemmes så lett, Dagfinn Nordbø er jo ikke helt ung selv, jeg tror nok det er massevis av unge foreldre som er minst like uinteresserte og analfabeter på data som eldre foreldre.
![]() |
#4 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Barn og dataspill - dagens kronikk i AftenpostenJeg synes dette var interessant. Enn så lenge er ikke mine unger så opptatte av slikt, men den tid kommer nok og da skal jeg jammen være mer på hugget enn jeg kanskje ville ha vært.
![]() |
#5 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Barn og dataspill - dagens kronikk i AftenpostenTror heller ikke at det har så mye med alder, mer med utdannelsesnivået til foreldre. F.eks så tror jeg neppe at sønnen min kommer til å gå forbi meg eller mannen min når det gjelder generelle datakunnskaper før han er voksen. Men vi må følge med på hvilke spill han spiller. Sjansen er stor for at vi foreldrene kommer til å bli like hektet.
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Barn og dataspill - dagens kronikk i AftenpostenDet var ganske interessant å lese kommentarene til de som hadde sendt inn spørsmål til nettpraten, og hvor ulikt kronikken ble lest.
![]() |
#7 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barn og dataspill - dagens kronikk i AftenpostenTror nok ikke VI kommer til å "slite" sånn med dette, da både jeg og mannen er skikkelig spillegale (jeg er avhengig av GTA-serien og han spiller krigsspill og lignende på xbox 360'en) og bruker pcen hver dag.
![]() |
#8 |
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barn og dataspill - dagens kronikk i AftenpostenVåre barn er digitalt innfødte, mens vi er digitale innvandrere. Vi må akseptere at dette er en del av barnas hverdag. Dette er barnas lek nå. De leker ikke boksen av i gata slik vi gjorde. Leken forandres over tid, og nå er det et nytt leketøy som har entret barnas verden.
![]() |
#9 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Barn og dataspill - dagens kronikk i Aftenposten
Jeg er enig i at man ikke skal la barn spille hva som helst, men spill som i utgangspunktet ikke er pedagogiske kan man også lære av, slik Sundbø påpeker i kronikken. Strategispill utvikler motorikk, kreativ tenkning, språk og evne til å tenke raskt, og nettopp strategisk.
![]() |
#10 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Barn og dataspill - dagens kronikk i AftenpostenJeg har allerede tenkt på det at dette er et område jeg må skjerpe meg på. Jeg syns dataspill er så kjedelig selv, at jeg i svært liten grad legger til rette for det. Og det er jo dumt.
![]() |
#11 |
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barn og dataspill - dagens kronikk i AftenpostenVår eldste sønn er data/spille nerd til de grader.
•·.·´¯`·.·• ![]() ´*•.¸(*•.¸♥Gutt 99-01 og 03♥¸.•*´)¸.•*´ Sist redigert av Michayla : 03-06-08 kl 02:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Apr 2008
![]() |
![]() Sv: Barn og dataspill - dagens kronikk i Aftenposten"Portal" er visstnok veldig bra. Problemløsing på høyt nivå.
![]() |
|
|