|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Queen of intentions...
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Pus får ikke opp hårballenEr det noe jeg kan gjøre for å hjelpe henne? Hun har "brukket seg" i snart 2 døgn nå, og jeg har skikkelig vondt av henne, lille pusen.
![]() |
#2 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Pus får ikke opp hårballenHar du forsøkt å gi henne gress og spise? Mulig det bare er en myte, men jeg har hørt at katter spiser gress for lettere å kunne hoste opp hårballer.
![]() |
#3 |
Queen of intentions...
![]() Sv: Pus får ikke opp hårballenMen kan jeg gi henne vanlig gress?
![]() |
#4 |
Stort sett blid
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pus får ikke opp hårballenStakkars pus! Er det en utepus? Tror i så fall hun finner det hun trenger av gress m.m for å få opp hårballene selv. Siden dette har vart i to døgn, tror jeg at jeg ville ring veterinæren for gode råd. Syns dette virker litt uvanlig. Håper pus får opp hårballene, eller hva det nå er som plager henne.
![]() |
#5 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Pus får ikke opp hårballenHvis hun er innepus tar det nok litt tid å dyrke opp kattegress. Vi brukte å så dette da vi bodde i Oslo og pusen var inne. Han kastet seg over det hver gang det kom opp nytt.
![]() |
#6 |
Queen of intentions...
![]() Sv: Pus får ikke opp hårballenHun var en utepus, men har vært innepus de siste månedene. Funker dårlig med utepus i blokk. Har hørt om kattegress, men kanskje jeg skal gå ned og plukke litt vanlig gress til henne? For å se om det kan hjelpe henne med problemet?
![]() |
#7 |
Stort sett blid
![]() Sv: Pus får ikke opp hårballenPrøv det. Hva med å ta med ei lita gresstue og ha i ei krukke til henne? Vet ikke om det funker. Blir hun ikke bedre ganske snart, ville jeg nok rådført meg med veterinær.
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Pus får ikke opp hårballenDu burde gå og plukke litt gress til katten din, ja. Og kjøp kattegressfrø i morgen, og plant i en stor potte(til senere bruk). Alle innekatter bør ha tilgang til gress, for det setter i gang prosesser i magen, som igjen gjør at hårballer kommer opp.
![]() |
#9 |
Queen of intentions...
![]() Sv: Pus får ikke opp hårballenSnille pappa'n min kom opp med gress til pusen, og hun kastet seg over tusten. Hun brakk seg heftig mens hun spiste, men nå er hun rolig igjen. Kanskje hun har fått den ut? Lov å håpe... Men jeg skal kjøpe frø ja. Gror det kjapt?
![]() |
#10 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Pus får ikke opp hårballenSå godt å høre at pusen kastet seg over gresset! Håper det gjorde susen.
![]() |
#11 |
Stort sett blid
![]() Sv: Pus får ikke opp hårballenSå flott å høre at Pus er roligere igjen. Håper det ordna seg nå som hun fikk gress.
![]() |
#12 |
Queen of intentions...
![]() Sv: Pus får ikke opp hårballenHun brakk seg litt i dag tidlig igjen, og jeg kan ikke se noen hårball noe sted. Men gresset spises fremdeles, og hun virker roligere. Kjøper kattegress i ettermiddag, og satser på at det vil gjøre susen.
![]() |
#13 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Pus får ikke opp hårballenDet virker som det er en hårball, ja. Godt å høre at gresset ser ut til å gjøre susen. Kan hende trenger hun bare litt tid om hårballen er stor og hard.
![]() |
#14 |
Queen of intentions...
![]() Sv: Pus får ikke opp hårballenJa, sånn har det virket litt med pus også, som om hun svelger den ned igjen. Merkelige greier...
![]() |
#15 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Pus får ikke opp hårballen
Slik har våre katter også vært. Vi hadde tre katter på det meste, og har hatt katter i to år, men har ikke tørket opp mer enn to-tre hårballer. Max.
![]() |
![]() |
|
|