|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Hva synes dere om norsk krim?Jeg var tidligere veldig glad i norsk krim, spesiellt krimdronningene Lindell og Holt. Jeg likte så godt hvordan de skildret hovedpersonene og falt veldig for den tøffe Anne Wilhelmsen til Holt og den skakkkjørte Cato til Lindell. Ikke de tyngste bøker jeg har vært borti, men veldig underholdene!
![]() |
#2 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hva synes dere om norsk krim?Anne Holt har skuffet meg også - med de siste bøkene sine. Synes de rett og slett er kjedelige.
![]() |
#3 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hva synes dere om norsk krim?Jeg har nylig lest den 1222 fra A. Holt og den var veldig forutsigbar og litt kjedelig ja.
![]() |
#4 |
intro
|
![]() Sv: Hva synes dere om norsk krim?Jeg liker godt å lese norsk krim - det er utmerket til sitt bruk.
Sist redigert av Bluen : 28-05-08 kl 21:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva synes dere om norsk krim?Nesbøs Marekors og Snømannen er noe av det beste jeg har lest av krim. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva synes dere om norsk krim?Jeg liker Jo Nesbø og Karin Fossum. Jeg likte bøkene til Anne Holt godt før, men synes også det har blitt dårligere. Unni Lindell er litt sånn tja... Ellers går det mest i svenske forfattere når det gjelder krim.
![]() |
#9 |
Inhabil
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva synes dere om norsk krim?Anne Holt har tapt seg stort ja.
![]() |
#11 |
padawan
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva synes dere om norsk krim?Jeg likte/liker Lindell, men hun har stor variasjon i kvaliteten. Har pløyd gjennom mye av det ovenfornevnte, men savner Jan Mehlum og bøkene om Svend Foyn som jeg liker godt. Så sluttes jeg aldri å undres over Gert Nygårdshaug og bøkene om Fredric Drum.
![]() |
#14 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Hva synes dere om norsk krim?Jeg liker også Karin Fossum, og Jo Nesbø. Lindell har jeg også lest en del av, men begynner å bli lei av stilen hennes. Bøkene hennes er stort sett lettleste men veldig lettglemte. Jeg liker ikke Mankell heller, men Stieg Larsson likte jeg godt. Ellers leser jeg ikke så mye krim jeg da. Noen av Karin Alvtegen er også bra, men det er vel ikke alle som går i krimkategorien? Likte i allefall "Svik" godt.
![]() |
#15 |
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva synes dere om norsk krim?Karin Fossum er min favoritt, lest alle bøkene til Lindell og Holt også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Hva synes dere om norsk krim?Jeg synes Anne Holt er grusom og skriver som en tenåring. Karin Fossum har jeg kun lest en roman av, som jeg likte godt. Gunnar Staalesen er ok, men litt ensidig og apellerer kanskje mest til bergenseren i meg. Jo Nesbø er klar favoritt, ingen over, ingen ved siden. Bøkene hans kan være ubehagelige å lese, men stor litteratur SKAL fremkalle litt ubehag.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|