Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Blir dere berørt av streiken?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-08, 21:20   #1
Stavangerjentå
Undrende

Stavangerjentå sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Stavangerjentå er litt kul
Standard

Blir dere berørt av streiken?

Er du tatt ut selv, er barnehagen tatt ut? - Fortell, fortell.
Her i byen skal barnehagen være åpen som barnepark fra klokka 10 - 14. Stavangermannen er i utlandet og jeg selv er tatt ut i streik og må være streikevakt når jeg blir befalt å gjøre det. Så dersom jeg skal være vakt utenom tiden da ungene er i park, ja da må de være med. Setter min lit til fortsatt godt vær og medgjørlige unger.

Stavangerjentå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 21:41   #2
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Blir dere berørt av streiken?

Lærerne på Storebrors skole streiker. Jeg er i permisjon så jeg føler meg ikke så veldig berørt av streikingen.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 21:44   #3
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Skolen til Christian er ikke i streik.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 21:47   #4
Labolina
Superduperaktiv

Labolina sin avatar

Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Barnehagen jeg jobber i er i streik. Vi har åpent fra 10-14.

Eldste sin skole er og i streik.

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 21:48   #5
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her streiker hverken skoler eller barnehager foreløpig.
Kan risikere å bli tatt ut selv, og/eller at ungenes skole og barnehage blir rammet. Den tid den sorg.
Vi drar til Tyrkia på lørdag så vi har god tid før vi trenger bekymre oss...

Gammel 28-05-08, 22:28   #6
Kneazle
Passiv

Standard

Alle barnehagene i kommunen stenger fredag morgen, dersom ikke partene mot formodning kommer til enighet før dét. Ingen barnepark-ordning her. Blir spennende å se hvor lenge dette kan gå.

Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 22:42   #7
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja. Bigtime. Siden mandag. Det er et fordømt slit, men jeg prøver å tviholde på den solidariske følelsen. Dog er det ganske kjipt at dette går bigtime utover sånne stakkars mennesker (som meg) som er alene med barna og akkurat begynte i ny jobb. og :selvmedlidende:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 22:45   #8
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Skolen der de to eldste går er tatt ut, så de er hjemme. Lillemors barnehage er også tatt ut, så hun har tilbud om "oppbevaring" mellom 08 og 15 annenhver dag. Mannen er lærer i ungdomsskolen og er ikke tatt ut i streik enda.

Bortsett fra at prinsessa holder på å avgå av kjedsomhet går det greit siden jeg har tatt sommerferie fra studiene.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 22:46   #9
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei, ikke enda i allefall. Og håper vel at streiken er over før det er eksamenstid for hun eldste.
Hva skjer hvis det er streik og de ikke får tatt eksamen ? blir den utsatt eller får de ikke tatt noen eksamen ?

Gammel 28-05-08, 22:48   #10
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

SFo i denne bydelen var tatt ut i streik men den ble avblåst. Barnehagen til lillebror er uansett ikke tatt ut i streik.

Gammel 28-05-08, 22:54   #11
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Barnehagen vår er ikke tatt ut foreløpig, men dagens sommerkonsert (med påfølgende grillfest i regi av FAU) ble utsatt på ubestemt tid siden pedagogene skulle til Oslo og markere.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 22:55   #12
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Ja. Bigtime. Siden mandag. Det er et fordømt slit, men jeg prøver å tviholde på den solidariske følelsen. Dog er det ganske kjipt at dette går bigtime utover sånne stakkars mennesker (som meg) som er alene med barna og akkurat begynte i ny jobb. og :selvmedlidende:

Starter fredag her. Hvorfor skal de alltid ta ut min kommune?

Parallellklassen til guttungen mister leirskoleoppholdet sitt.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 22:59   #13
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Om bhg eller skolen går ut i streike her så gjør det ingen ting, de kan streike så mye de vil for min del

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 23:14   #14
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Foreløpig er det vel ingen her i kommunen som er tatt ut i streik.
Men i Stavanger kommune er det en god del som er tatt ut. Så at det lå info på jobben min om at de skulle prøve å lage en ordning med barnepass der om det var noen som ble berørt og ikke hadde plass å levere. Det er jo et veldig bra iniativ da.

Gammel 28-05-08, 23:16   #15
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Vi er ikke i streik, men elevene krysser fingrene, og har blinket seg ut den uka det er muntlig eksamen. (Som sannsynligvis blir sterkt redusert uansett, på grunn av protestaksjoner fra lærerne...)

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 23:18   #16
Lykkex3
Superaktiv

Lykkex3 sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Lykkex3 er populærLykkex3 er populærLykkex3 er populær
Standard

Her har barna vært hjemme fra skolen siden mandag. De er overlykkelige og nyter sommerværet

Lykkex3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 23:32   #17
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

For de som lurer på det : Om det blir streik under eksamen har det blitt gitt dispensasjon (noe som strengt tatt er høl i huet- hva er vitsen med å streike da?). Ellers er det snakk om at det vil bli sånn at standpunktkarakterene gjelder. Jeg hadde ikke muntlig eksamen på vgs selv p.g.a streik.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 23:40   #18
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

For de som lurer på det : Om det blir streik under eksamen har det blitt gitt dispensasjon (noe som strengt tatt er høl i huet- hva er vitsen med å streike da?). Ellers er det snakk om at det vil bli sånn at standpunktkarakterene gjelder. Jeg hadde ikke muntlig eksamen på vgs selv p.g.a streik.

Min datter ville nok blitt glad for noen fridager, men hun håper hun får tatt eksamen for hun vet at hun har muligheter til å forbedre karakterene sine i de fagene det gjelder.
Men er det streik så er det streik, da blir det jo litt dumt med dispensasjon for eksamen.

Gammel 29-05-08, 00:10   #19
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Nei, her er det (enda ikke) streik.

Gammel 29-05-08, 00:25   #20
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her kan det blir streik på fredag på skolen, og største tulla har sin siste "bli-kjent-dag" da. Dumt om den utgår, men sånn er det. Barnehagen til ungene er ikke stengt foreløpig, men kan bli tatt ut neste omgang (ikke til fredag i alle fall). Eller så bryr det meg ikke så veldig om det blir streik de nærmeste 14 dagene etter det, for da har vi ferie uansett og blir ikke berørt.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
streik

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:12.