|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Undrende
Medlem siden: Nov 2007
![]() |
![]() Blir dere berørt av streiken?Er du tatt ut selv, er barnehagen tatt ut? - Fortell, fortell. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Blir dere berørt av streiken?Skolen til Christian er ikke i streik.
![]() |
#4 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Blir dere berørt av streiken?Barnehagen jeg jobber i er i streik. Vi har åpent fra 10-14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Alltid like optimist
Hvor: Orkdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Blir dere berørt av streiken?Her streiker hverken skoler eller barnehager foreløpig.
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Blir dere berørt av streiken?Alle barnehagene i kommunen stenger fredag morgen, dersom ikke partene mot formodning kommer til enighet før dét. Ingen barnepark-ordning her. |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Blir dere berørt av streiken?Ja. Bigtime. Siden mandag. Det er et fordømt slit, men jeg prøver å tviholde på den solidariske følelsen. Dog er det ganske kjipt at dette går bigtime utover sånne stakkars mennesker (som meg) som er alene med barna og akkurat begynte i ny jobb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Blir dere berørt av streiken?Skolen der de to eldste går er tatt ut, så de er hjemme. Lillemors barnehage er også tatt ut, så hun har tilbud om "oppbevaring" mellom 08 og 15 annenhver dag. Mannen er lærer i ungdomsskolen og er ikke tatt ut i streik enda. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Nattrangler
![]() Sv: Blir dere berørt av streiken?Nei, ikke enda i allefall. Og håper vel at streiken er over før det er eksamenstid for hun eldste.
![]() |
#10 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Blir dere berørt av streiken?SFo i denne bydelen var tatt ut i streik men den ble avblåst. Barnehagen til lillebror er uansett ikke tatt ut i streik.
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: oppi der :peker:
![]() Sv: Blir dere berørt av streiken?Barnehagen vår er ikke tatt ut foreløpig, men dagens sommerkonsert (med påfølgende grillfest i regi av FAU) ble utsatt på ubestemt tid siden pedagogene skulle til Oslo og markere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Bare sær
![]() Sv: Blir dere berørt av streiken?
![]() |
#13 |
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Blir dere berørt av streiken?Om bhg eller skolen går ut i streike her så gjør det ingen ting, de kan streike så mye de vil for min del |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Javel
|
![]() Sv: Blir dere berørt av streiken?Foreløpig er det vel ingen her i kommunen som er tatt ut i streik.
![]() |
#15 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Blir dere berørt av streiken?Vi er ikke i streik, men elevene krysser fingrene, og har blinket seg ut den uka det er muntlig eksamen. (Som sannsynligvis blir sterkt redusert uansett, på grunn av protestaksjoner fra lærerne...)
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Blir dere berørt av streiken?Her har barna vært hjemme fra skolen siden mandag. De er overlykkelige og nyter sommerværet |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Blir dere berørt av streiken?For de som lurer på det
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Nattrangler
![]() Sv: Blir dere berørt av streiken?
Min datter ville nok blitt glad for noen fridager, men hun håper hun får tatt eksamen for hun vet at hun har muligheter til å forbedre karakterene sine i de fagene det gjelder.
![]() |
#19 |
Queen of intentions...
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Blir dere berørt av streiken?Nei, her er det (enda ikke) streik.
![]() |
#20 |
Står på egne ben
![]() Sv: Blir dere berørt av streiken?Her kan det blir streik på fredag på skolen, og største tulla har sin siste "bli-kjent-dag" da. Dumt om den utgår, men sånn er det. Barnehagen til ungene er ikke stengt foreløpig, men kan bli tatt ut neste omgang (ikke til fredag i alle fall). Eller så bryr det meg ikke så veldig om det blir streik de nærmeste 14 dagene etter det, for da har vi ferie uansett og blir ikke berørt. |
![]() |
![]() |
![]() |
Emneord |
streik |
|
|