Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Takvifte?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-05-08, 20:48   #1
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takvifte?

Soverommet vårt befinner seg i andre etasje, og det er bakerovntemperatur der allerede nå, og vi har ikke kommet til juni engang. Vi hadde en ståvifte, men den bråka så sinnsykt, så kan det være takvifte som er løsningen? Jeg snakker selvfølgelig ikke om sånne:

Men en cool, en!

Gammel 30-05-08, 20:54   #2
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Takvifte?

Vi har en slik som på bildet i stuen...

Gammel 30-05-08, 21:01   #3
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har sørvendt soverom hvor solen står på hele dagen og har takvifte på soverommet (en helt nøytral en, ikke som den på bildet.) Den fører til grei luftsirkulasjon i rommet og er praktisk talt lydløs, men jeg vil ikke påstå at den kjøler så veldig godt. Vi har også en mobil aircondition som kan flyttes fra rom til rom, og den kjøler veldig godt, og vi skal sette opp utvendig solskjerming for å holde solen ute på de verste dagene.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-08, 21:26   #4
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av AnnKi, her.

Vi har en slik som på bildet i stuen...

Gammel 30-05-08, 21:41   #5
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har en sånn som på bilde på soverommet. Vi har også soverommet i 2. etg. Og den blir brukt godt når det er skikkelig varmt. Den er effektiv.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-08, 21:44   #6
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har hatt det, og følte ikke helt at det var det store. Men må man så må man..

Lykke til. Vi hadde en slik som på bildet

Gammel 30-05-08, 23:38   #7
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har en sånn i vinterhagen, men der blir det hett og da er det ganske greitt.

Gammel 30-05-08, 23:55   #8
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I en tidligere tråd her inne ble denne nevnt:

Gammel 30-05-08, 23:57   #9
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Vi har en slik som på bildet både i stua og på soverommet. De var flittigere i bruk før, men nå som vi har varmepumpe (og derav aircondition) på både stua og på soverommet (jupp, luksus!) så brukes de fint lite. De er greie til sitt bruk da!

Gammel 31-05-08, 00:02   #10
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Signerer Gaia. Vi hadde to slike (som du hadde bildet av i tråden) der vi bodde før og det var godt på grunn av luftsirkulasjonen, men noe kaldere blir det jo ikke ... Jeg ville ha gått for noe som kjølte mer ned hvis jeg hadde kunnet velge. Nå må jeg si at jeg vet ikke hva aircondition koster, da ...

Gammel 31-05-08, 00:02   #11
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har dere to separate pumper, eller har dere en split-model? Med to innedeler og en utedel?

Gammel 31-05-08, 06:47   #12
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har alltid syntes takvifter er harry, men nå sitter jeg her i stuen fordi soverommet er bakerovnhett og så var det denne takviften som Missa viste meg i en annen tråd da. Den har jeg aldri glemt helt. Hvor er den kjøpt og fås den i andre farger?

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-08, 07:14   #13
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Foreldrene mine har en sånn som du viser i hovedinnlegget. Men de har den i baren da, som er "engelsk pub", så den passer godt inn.

Jeg ønsker meg bare et isteppe om sommeren jeg. (Vi har varmetepper, så hvorfor ikke istepper. )

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-08, 09:50   #14
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Har dere to separate pumper, eller har dere en split-model? Med to innedeler og en utedel?

Regner med at spørsmålet var til meg.

Vi har to separate varmepumper. En på stua som var her når vi flyttet inn, og en på soverommet vårt som vi installerte etter å ha bygget på. Én pumpe alene har ikke kapasitet til å varme/kjøle et helt hus, og spesielt ikke vårt som er veldig avlangt. Dessuten så pleier vi å stenge døren inn til "soveromsavdelingen". Ingen av våre pumper er av de største eller dyreste modellene da.

Gammel 31-05-08, 09:55   #15
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Standard

Vi har forresten også en flyttbar aircondition som vi kjøpte når vi bodde i leilighet. Den kjøler bare et rom på max 20 kvm og bråker endel, men den er effektiv. De siste årene har den blitt brukt lite da, men gjerne på gjesterommet om sommeren, der sola står om kvelden og lager badstue.

:varmblodig familie:

Gammel 31-05-08, 09:58   #16
Donald
Superduperaktiv

Donald sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Donald er litt kulDonald er litt kul
Standard

Blir det for varmt tar jeg heller en bordvifte og setter i vinduskarmen på soverommet. Synes det har bedre effekt enn å ha en i taket.

Donald er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-08, 10:25   #17
Left
Passiv

Standard

Har satt bordvifte på en stol ved senga jeg, men de bråker jo noe så inni gamperæva.
Men der vi bor nå er det heldigvis ikke så varmt om sommeren, og vi har et gammelt, luftig hus Og varmpumpe med kjølefunksjon på stua. Vurderer seriøst å sette opp en i andre etasje også.
Den siste takvifta var jo grisefin!

Svar med sitat
Gammel 31-05-08, 10:27   #18
Donald
Superduperaktiv

Donald sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Donald er litt kulDonald er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Har satt bordvifte på en stol ved senga jeg, men de bråker jo noe så inni gamperæva.
Men der vi bor nå er det heldigvis ikke så varmt om sommeren, og vi har et gammelt, luftig hus Og varmpumpe med kjølefunksjon på stua. Vurderer seriøst å sette opp en i andre etasje også.
Den siste takvifta var jo grisefin!

Det man har tjent på å bruke varmepumpe blir fort borte om man bruker de med kjølefunksjon over lengre tid.

Donald er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-08, 10:55   #19
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har også bakeovnstemperatur i alle soverom. 25-26 grader allerede nå. En vifte vil jo aldri kjøle ned, bare sørge for litt sirkulasjon. I mitt hus har det null effekt. Vi har innstallert varmepumpe som vi kjører air condition på når det blir for varmt. Vi har også montert utvendige persienner.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 21:07   #20
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Donald, her.

Det man har tjent på å bruke varmepumpe blir fort borte om man bruker de med kjølefunksjon over lengre tid.

Jeg har ikke varmepumpe for å spare penger, men for å kjøle meg ned. :varmblodig: Også litt til oppvarming på vinteren også da, men da kunne jeg fint klart meg med andre fyringskilder. Men jeg er avhengig av aircondition om sommeren! Hadde nok brukt det like flittig om strømmen hadde vært dobbelt så dyr også.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:19.