Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Flere med partner som ikke leser?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-08, 10:31   #1
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Flere med partner som ikke leser?

Jeg er glad i å lese, både skjønn og faglitteratur. Magasiner er også kjekt. Min mann derimot leser ikke. Det eneste jeg har sett ham lese er Donald, og kanskje VG innimellom. Han sier selv også at han hater å lese.

For meg er det nesten uforståelig og jeg tenker noen ganger at han går glipp av viktig tankegods. Men gjør han det?

Er det noen andre som har partner som ikke leser, og tanker omkring dette?

Sist redigert av zeppelin : 14-06-08 kl 15:11.
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 10:33   #2
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Flere med menn som ikke leser?

Min mann leser en og annen bok, men han leses aviser i timesvis om han får mulighet. Jeg leser mer bøker, og ikke så mye aviser, og han mener jeg går glipp av noe.

Gammel 02-06-08, 10:33   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min mann leser heller ikke bøker, bare blader (FHM, Opel-blader, Tekniske magasiner og lignende). Fatter det ikke, jeg er avhengig av gode bøker! Vi har diskutert det (for jeg prøver å forstå hvordan det er mulig ) men han sier bare at han ikke klarer å komme inn i handlinger i bøker, eller ikke GIDDER å sette seg inn i det.

Gammel 02-06-08, 10:35   #4
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Han leser blader og aviser, men ikke bøker. Sier han ikke klarer å konsentrere seg hvis han leser bok. Og ja, jeg tenker absolutt at han går glipp av noe meget viktig, but so is life.

Sist redigert av Marge : 02-06-08 kl 14:38.
Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 10:38   #5
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Samme "problemet" her. Mannen her leser VG og ViMenn. Det er vel stort sett det eneste. Jeg må ha en bok nesten hele tiden og leser masse. Mannen gidder ikke lese og skjønner ikke poenget med bøker. Har litt vanskelig for å forstå det, jeg da...

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 10:38   #6
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Min mann leser bare på ferie, og da går det for det meste i krim. Jeg har forsøkt å oppmuntre han til å lese mer, men etter ti år har jeg gitt opp. For han er bøker ensbetydende med ferie, og han liker å sitte i timesvis og gjøre seg ferdig med boka med en gang, en halvtime/time her og der i hverdagen gjør han bare frustrert.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 10:41   #7
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Min mann er like glad i å lese som meg

Gammel 02-06-08, 10:41   #8
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Mannen leser kun aviser og blader. Han har dysleksi så jeg har ingen problem med å forstå at han ikke ønsker å lese bøker.

Vi er da alle forskjellige så jeg kan ikke se at det skulle være noe problem at min mann ikke deler min glede over å lese bøker. Han har andre interesser jeg ikke deler med han. Egentlig syns jeg det er godt at han ikke leser for da kan han se etter ungene mens jeg sitter med nesa i en bok når vi er på ferie.

Gammel 02-06-08, 10:42   #9
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Han leser Donaldpocket. Jeg har kjøpt bøker til ham, Star Wars bøker til og med. Kjøpte Episode 1 når den kom ut, og en egen bok om Darth Vader. De er fremdeles uleste.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 11:02   #10
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har ingen mann som ikke leser bøker. Eller som leser bøker, for den saks skyld.

... men Tuppeline leser bøker, store mengder også. Vi møtes på krim, og skjærer hver vår vei når det kommer til Dramatiske Sanne Hverdagsdramaer Fra Virkeligheten og Kjente Norske Forfattere (som f eks skriver om møkkete innavla grisebønder fra Trøndelag) på den ene siden, og fantasy/scifi/satire/humor/teknikk på den riktige siden.

I forenklingens og effektivitetens navn: Sant man kan kalle en trøndersk grisebonde for grisetrønder?

Sist redigert av Mauser : 02-06-08 kl 12:22.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 11:09   #11
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen min er periodeleser. Han er bachelor i American Studies med hovedvekt på litteratur, så det er ikke det at han ikke liker å lese. Men mens jeg godt kan lese en side eller to om dagen i travle tider og være fornøyd med det, liker han best å ha tid til å lese, og da leser han i et hvert ledig øyeblikk. Derfor velger han heller å ikke lese i perioder der det er hektisk.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 11:10   #12
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mannen leser ikke, eneste har vært at jeg har lånt fotballbøker på biblioteket, da sitter han og leser og smiler bredt. Ikke annet, dessverre får jeg si for jeg skjønner det ikke.

Gammel 02-06-08, 11:26   #13
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Han leser haugevis av aviser og fotballbøker.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 11:46   #14
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mannen min leser nok vesentlig flere bøker enn meg - gjerne tykke litteraturteori-bøker på tysk... Jeg må ha litt tid når jeg først setter meg med ei bok, så det blir mest i ferier o.l

Gammel 02-06-08, 11:53   #15
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

min mann leser VG, lokalavisa, biltemakataloger og motorblader.....

.... ja..... og så henger han rundt på finn.no ......

Gammel 02-06-08, 12:06   #16
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Min mann les ikkje bøker. Han les avis og eit og anna blad.

Gammel 02-06-08, 12:21   #17
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

min mann leser VG, lokalavisa, biltemakataloger og motorblader.....

Altså. Biltemakataloger er høyverdig litteratur.

:sånn er det med den saken:

Gammel 02-06-08, 12:25   #18
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mannen leser ikke stort annet enn aviser og faglitteratur. Til gjengjeld ganske mye av det siste da, i form av både bøker og magasiner som gis ut.

Jeg var tidligere altlesende, de siste årene sliter jeg med å komme i gang på samme måte, men jeg håper jeg finner igjen lesegleden når tiden strekker bedre til.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 12:31   #19
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen min leser ikke bøker. Jeg har prøvd å prakke på han lydbøker, men han finner liksom ikke tid til det.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 12:48   #20
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke en mann som ikke leser. Jeg er egentlig glad for det, selv om jeg vet at det funker for mange.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:08.