Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Forhold med 3

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-08, 12:02   #1
Tove
XXX

Tove sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Forhold med 3

Satt akkurat og så på God morgen Norge, og det var et intervju med Jon Bertelsen og hans 2 koner. Det vil si han er gift med den ene, og "gift" med den andre.

http://www.tv2.no/gmn/article1946458.ece

Jeg må si jeg har vanskelig for å tro at det skal være så rosenrødt som de sier, og at alt går knirkefritt. Men for all del, jeg kan ta feil, og andre kan sikkert være mer tolerant til dette enn meg. Men personlig kunne jeg aldri dele min mann med en annen. Jeg hadde ikke klart å være venninne med min manns elskerinne. Jeg synes det er helt utrolig at det ikke eksisterer sjalusi i forholdet.

Jeg har sett flere intervju med trekløveret, og jeg tar meg i å føle at det de sier er veldig "innøvd". Men de har vel måttet forsvare dette så mange ganger, at svarene blir de samme... men jeg får et inntrykk av at det de sier ikke helt stemmer. Men dette er jo noe de har valgt selv, og de er jo voksne mennesker. Da velger man vel selv hvordan man vil leve livet...kanskje ting vil stille seg annerledes om det blir snakk om å få barn..

Hva synes dere om dette?

Gammel 02-06-08, 12:05   #2
nikki
Bør lage seg en tittel selv

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Forhold med 3

Helt på linje med deg her.Fikk et ganske dårlig inntrykk av de menneskene,de virket rett og slett ikke særlig troverdige.
Kunne aldri falt meg inn å dele mannen min med en annen kvinne.

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 12:06   #3
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ikke noe for meg, det er jeg hvertfall sikker på!

Men har sett intervju fra USA der det er områder hvor det er vanlig med flergifte, og de sier hvertfall at de har det bra. Hver sin smak!

Gammel 02-06-08, 12:12   #4
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har også lest om disse før. Jeg forstår ikke behovet for å kringkaste valget sitt for alle, jeg da.
Og jeg kunne naturligvis aldri levd slik selv. :eiesyk:

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 12:14   #5
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Det har nok mye med hvilken forventninger man har til ekteskapet.

Jeg kunne nok aldri ha levd i et sånt forhold. Jeg har nok med en mann som ikke har tid til meg når han bare har meg om han ikke skal ha en til i tillegg.

Og så er det nok ganske vanskelig å klare å holde følelsene like for begge 2. En av de føler seg nok mindre elsket enn den andre. Og akkurat nå er det vel kansje hun som har vert der lengst.

Er absolutt ikke noe for meg nei.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 12:17   #6
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Det går en serie på sveksk tv1, Big Love, som handler om nettopp dette. Den er ganske underholdende.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 12:33   #7
Tove
XXX

Tove sin avatar

Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Og så er det nok ganske vanskelig å klare å holde følelsene like for begge 2. En av de føler seg nok mindre elsket enn den andre. Og akkurat nå er det vel kansje hun som har vert der lengst.

Dette tenker jeg også på...jeg kan heller ikke la være å tenke på at den mannen har ordnet seg bra, får både i pose og sekk. En flott kone, og en elskerinne på 20 år...*fordomsfull*

Gammel 02-06-08, 12:38   #8
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Ikke noe for meg i hvert fall. Mulig de er så lykkelige og fornøyde med forholdet som de sier, og det er jo i så fall flott. Men den "lykkebobla" kommer nok til å sprekke før eller siden. To kvinner og en mann, det må før eller siden bli intriger av slikt... Trur eg...

Gammel 02-06-08, 12:45   #9
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Og når man allerede har en mann som så vit har tid til deg, hvor mye tid har man om man har 2 kvinner man skal ha tid til.

Og så er det jo det som alltid er vanskelig. Sex. Tror ikke akkurat at det er mye 3 kanter ute å går.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 13:17   #10
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er i grunnen et interessant tankeeksperiment. Min første tanke er "Aldri i livet!", men hvis jeg skal filosofere over hvorfor så har jeg ingen andre gode grunner enn at jeg vil ha mannen min for meg selv. Moralsk og etisk er det omtalte forholdet helt uproblematisk for meg. Jeg mener at folk må få leve livet sitt som de vil så lenge de holder seg innenfor lovlige grenser og så lenge de ikke sårer hverandre. Min personlige grense hadde vært overtrådt for lengst om dette skulle skjedd i mitt liv, men det er jo ikke vanskelig å se at min grense er et produkt av tillærte normer og sosiale regler.

Jeg tror ikke umiddelbart at disse menneskene ikke mener det de sier, og jeg tror heller ikke at ekteskap mellom to personer er den eneste samlivsformen som fungerer. Kanskje er nettopp dette det neste tabuet som skal brytes ned og endres? Vår tids familieform er jo preget av at den tidligere alminnelige samlivsformen ikke lenger er stabil, at skilsmissestatistikken øker og at barn vokser opp med flere sett foreldre og besteforeldre i sammensatte familier. Livsvarig ekteskap mellom mann og kvinne er allerede en truet tradisjon, kanskje tvinger det seg frem samlivsformer som innebærer at flere enn to personer lever sammen i et forhold?

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose

Sist redigert av Røverdatter : 02-06-08 kl 13:22.
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 13:19   #11
MokkMokk

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Jeg forstår jo at han er såre fornøyd. At kvinnene er like tilfreds derimot, kan jeg ikke helt fatte. Min fordomsfulle mening er at den eldste ikke hadde noe annet valg da gubben falt for den unge (ellers ville han gått fra henne).

Sitat:

Suzanne og Jon forelsket seg rett foran øynene på Annika, men det syntes hun bare var vakkert.

Yeah right.

Jeg syns denne Annika kunne trukket inn en mann til i dette forholdet, så fikk vi se om denne Jon hadde vært like positivt innstilt til "et utradisjonelt kjærlighetsforhold".

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 13:38   #12
Tove
XXX

Tove sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Jeg forstår jo at han er såre fornøyd. At kvinnene er like tilfreds derimot, kan jeg ikke helt fatte. Min fordomsfulle mening er at den eldste ikke hadde noe annet valg da gubben falt for den unge (ellers ville han gått fra henne).
Yeah right.

Jeg syns denne Annika kunne trukket inn en mann til i dette forholdet, så fikk vi se om denne Jon hadde vært like positivt innstilt til "et utradisjonelt kjærlighetsforhold".

Ja, ikke sant!

Gammel 02-06-08, 13:54   #13
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Yeah right.

Du sa akkurat det jeg tenkte.

Lurer også på hva som ville skjedd om den ene av konene nå plutselig falt for en 25 år gammel kjekkas og ville ha han også med i familien, det måtte jo være like greit det? Det kunne jo tilslutt ble en ganske innviklet familie dette.

Men for all del, de er vokse menneske, la dem få gjøre som de vil.

Gammel 02-06-08, 13:55   #14
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig enig med Kasia. "Åpne" forhold, i den forstand at man aksepterer seksuelle og til og med kjærestelignende forhold til andre enn samboer/ektefelle, er jo ikke noe nytt (for ikke å snakke om at mer eller mindre stilltiende akseptert utroskap ikke er noe nytt). Det nye her er at de lever åpenlyst sammen, slik at omverdenen må forholde seg til samlivsformen de har valgt. Jeg synes ikke åpne forhold er problematisk så lenge ingen føler seg tvunget inn i dem, og jeg synes man bør være romslig nok til å ha respekt for at noen faktisk velger å gjøre noe helt åpent og ærlig i stedet for å snike rundt og late som man egentlig har et tradisjonelt monogamt forhold. (De aktuelle personene her aner jeg ingenting om, og jeg har heller ikke sett dem på TV, så hvor lykkelige og/eller troverdige de fremstår har jeg ingen formening om.)

Jeg tror ikke jeg ville vært interessert i et forhold med mer enn to voksne mennesker, enten det var snakk om en ekstra dame eller en ekstra mann eller én av hver, men hvis noen trives med det, så for all del. Folk har veldig forskjellige behov og ønsker.

Gammel 02-06-08, 13:59   #15
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min fordomsfulle mening er at den eldste ikke hadde noe annet valg da gubben falt for den unge (ellers ville han gått fra henne).

Hun hadde da et åpenbart valg, på samme måte som alle gifte mennesker har når ektefellen vil gjøre noe man ikke liker. Hun kunne valgt å gå fra ham bare fordi han foreslo det; hun kunne gitt ham et ultimatum og sagt at han fikk kutte ut den nye, ellers ville hun gå fra ham; hun kunne sagt at han fikk lov til å ha en elskerinne, så lenge han holdt det diskret; hun kunne godtatt forslaget og latt elskerinnen flytte inn. Hun valgte åpenbart det siste, og det må hun jo ha lov til, som et voksent menneske.

Kanskje han er en drittsekk fordi han foreslo det, og kanskje hun er en dørmatte fordi hun godtok det - eller kanskje de faktisk er så fornøyd med det hele som de gir uttrykk for. Det har vi ingen forutsetning for å vite.

Gammel 02-06-08, 14:01   #16
MokkMokk

MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Kanskje han er en drittsekk fordi han foreslo det, og kanskje hun er en dørmatte fordi hun godtok det - eller kanskje de faktisk er så fornøyd med det hele som de gir uttrykk for. Det har vi ingen forutsetning for å vite.

Og nettopp fordi vi ikke vet, står vi fritt til å spekulerere, ikke sant?

Gammel 02-06-08, 14:02   #17
MokkMokk

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Lurer også på hva som ville skjedd om den ene av konene nå plutselig falt for en 25 år gammel kjekkas og ville ha han også med i familien, det måtte jo være like greit det?

Det var noe sånt jeg så for meg, ja. En med større tissefant også.

Gammel 02-06-08, 14:04   #18
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er så greit når man har en skilpadde til å sette ord på det man selv mener.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 14:04   #19
Frost

Frost sin avatar

Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Veldig enig med Kasia. "Åpne" forhold, i den forstand at man aksepterer seksuelle og til og med kjærestelignende forhold til andre enn samboer/ektefelle, er jo ikke noe nytt (for ikke å snakke om at mer eller mindre stilltiende akseptert utroskap ikke er noe nytt). Det nye her er at de lever åpenlyst sammen, slik at omverdenen må forholde seg til samlivsformen de har valgt. Jeg synes ikke åpne forhold er problematisk så lenge ingen føler seg tvunget inn i dem, og jeg synes man bør være romslig nok til å ha respekt for at noen faktisk velger å gjøre noe helt åpent og ærlig i stedet for å snike rundt og late som man egentlig har et tradisjonelt monogamt forhold. (De aktuelle personene her aner jeg ingenting om, og jeg har heller ikke sett dem på TV, så hvor lykkelige og/eller troverdige de fremstår har jeg ingen formening om.)

Jeg tror ikke jeg ville vært interessert i et forhold med mer enn to voksne mennesker, enten det var snakk om en ekstra dame eller en ekstra mann eller én av hver, men hvis noen trives med det, så for all del. Folk har veldig forskjellige behov og ønsker.

Helt enig med Skilpadda.

De så lykkelige ut alle tre, så det kan hende de har funnet en bra løsning for seg.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 14:10   #20
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Og nettopp fordi vi ikke vet, står vi fritt til å spekulerere, ikke sant?

Sa jeg noe annet?

Det høres ut til at de gjerne stiller opp og snakker i media om samlivet sitt, så da regner de vel med at det blir prat og spekulasjoner av det. Jeg ville ikke likt den typen spekulasjoner om mine valg og mine grunner for å ta dem, men jeg ville heller aldri "stått frem" på TV om dem heller.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:54.