|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Karbonadedeig utgått på datofor 4 dager siden.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
flisespikker
|
![]() Sv: karbonadedeig utgått på datoJeg er ikke hysterisk på datostemplinger, men kvernet kjøtt holder seg såpass dårlig at jeg ville antagelig kastet den og ikke tatt sjansen.
![]() |
#4 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
![]() Re: Sv: karbonadedeig utgått på datoDen hadde garantert gått rett i søplet her, uten å engang bli undersøkt nærmere.
![]() |
#5 |
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: karbonadedeig utgått på datoJeg ville nok ikke spist den, er ikke så veldig nøye på datostempling normalt sett, men da det gjelder karbonadedeig, så blir jo den raskt ødelagt, så jeg ville nok kastet den.
![]() |
#6 |
![]() Sv: karbonadedeig utgått på datoJeg pleier heller ikke å være hysterisk på datostemplinger, men har jo to små barn som også skal spise middagen, og da er det gjerne like greit å droppe det. Er det magesjau man kan risikere å få ved å spise kjøtt utgått på dato? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
![]() Sv: Karbonadedeig utgått på datoDa kastet jeg den, så da blir det å pønske ut noe annet til middag... sukk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
flisespikker
|
![]() Sv: karbonadedeig utgått på dato
Ja, og kvernet kjøtt blir veldig lett bedervet. (Den ene gangen jeg har blitt matforgiftet var det av en kjøttdeigrett på restaurant.)
![]() |
#10 |
Tankefull
|
![]() Sv: Karbonadedeig utgått på datoKvertet kjøtt holder seg dårlig.
![]() |
#11 |
![]() Sv: Karbonadedeig utgått på datoEgentlig burde jeg gått tilbake der jeg kjøpte den og klaget, det stod at den var på tilbud så jeg sjekket ikke datoen. Og den dagen jeg kjøpte den var siste forbruksdag. Sleipt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
flisespikker
|
![]() Sv: Karbonadedeig utgått på dato
Jeg tror ikke du kommer noen vei med å klage dersom det var siste forbruksdag - det må man vel nesten sjekke selv når man kjøper?
![]() |
#13 |
![]() Sv: Karbonadedeig utgått på datoJeg mener at det er sleipt at henge opp tilbudslapp på en vare, uten å opplyse om at det er pga. dato. Det gjør de i andre butikker jeg handler i (altså skriver 1/2 pris pga. dato) og jeg mener at butikken er pålagt å opplyse om dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Karbonadedeig utgått på datoEr det ikke slik at at det ikke er lov å selge varer som har passert siste forbruksdag? Best før- mener jeg er lov å selge etter datoen er gått ut.
![]() |
#15 |
Nybegynner
Medlem siden: May 2007
![]() |
![]() Sv: Karbonadedeig utgått på dato
Det stemmer vel det ja. "Best før" er jo veiledende. En del varer som før ble solgt med "tilnærmet ubegrenset holdbarhet" er jo nå datomerket. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|