![]() |
#1 |
Travelt opptatt
|
![]() Førerkort - antall timerDere som har tatt førerkort nylig, hvor mange timer brukte dere - inkl. alt? Kjørelæreren antydet 40-60, jeg syns det hørtes vanvittig dyrt ut. Er jeg utrolig elendig bak rattet, eller er det vanlig med så mange timer?
![]() |
#2 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Førerkort - antall timerJeg holder på med den siste delen nå, og har ikke øvelseskjørt noenting i mellom timene.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Førerkort - antall timerJeg hadde 20 timer. 40-60 høres enormt mye ut, men det kommer jo an på om du har noen å øvekjøre med utenom. Sist redigert av Marge : 03-06-08 kl 17:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Populærkulturjunkie
|
![]() Sv: Førerkort - antall timerI sin tid så hadde jeg 4 timer + mørkekjøring og langkjøring,men reglene er nok helt annerledes nå. Prøv og få øvelseskjørt så mye du kan, noen timer i bil med en erfaren sjåfør som ikke stresser så har du kommet langt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Førerkort - antall timerHvor mange timer man trenger avhenger også veldig av hvor man kjører. I Oslo trenger man flere timer enn på Otta, rett og slett fordi man må dekke mer.
![]() |
#6 |
I mål
|
![]() Sv: Førerkort - antall timerDette kommer helt an på hvor du kjører ja. Jeg tror jeg hadde rundt 35 i Oslo, i tillegg til privat øvelseskjøring, men jeg er rimelig sikker på at jeg hadde klart meg med 20 ute av byen. Men dette er kjempelenge siden da. Det er uansett vanskelig å si hva som er normalt. Ta det du trenger og tenk på det som en investering! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Einsam
|
![]() Sv: Førerkort - antall timerTok lappen for noen år tilbake da, men hadde 8 kjøretimer + kjøretentamen + den obligatoriske delen. Bodde i liten by, hadde øvelseskjørt mye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Førerkort - antall timerJeg tok lappen for 3.5 år siden og slapp akkurat unna endel av det man trenger nå. Men jeg var hysterik redd og brukte nok over 40 timer ja. Når jeg hadde klart å ta lappen fortalte kjørelæreren min at han til tider følte han drev med trafikal voldtekt på meg |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Type R ;)
Hvor: Nord
![]() Sv: Førerkort - antall timerHadde jeg kjørt opp i mosjøen så hadde jeg ikke trengt mere en ca 12 med alt. det min venninne hadde, mens jeg kjørte opp i herhadde 12 timer + langkjøring,mørkekjøring,glattkjøring.
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden ![]() ![]() Sist redigert av Honda : 14-01-09 kl 19:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Førerkort - antall timerI denne byen her, er det mange som mener at de presser elevne litt, lar elevene ta flere timer enn strengt tatt nødvendig, da det ikke kommer positivt ut fra kjøreskolen at elever der stryker, samt at skolen selvf tjener en god del på det....
![]() |
#13 |
Øyboer
![]() Sv: Førerkort - antall timerbrukte 20 til sammen ink alt. Mange som tok den samtidig som meg brukte 40-50 og mannen brukte nesten 60 timer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Come what may...
|
![]() Sv: Førerkort - antall timerKun 10 timer. Altså vanlig kjøretimer. Husker ikke hvor mye det ble sammen med alt annet.
![]() |
#15 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Førerkort - antall timerNylig, da blir kanskje for 19 år siden for lenge? :gammel dame, stikker ut av tråden:
![]() |
#16 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Førerkort - antall timerJeg hadde ca 13 kjøretimer pluss langkjøring, mørkekjøring og glattkjøring. Jeg tok lappen da jeg fyllt 18, for snart 6 år siden. Jeg kjørte en del med mamma og pappa, men det var først etter noen kjøretimer.
![]() |
#17 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Førerkort - antall timerJeg aner ikke, men det var mange.
![]() |
#18 |
Passiv
|
![]() Sv: Førerkort - antall timerJeg tok lappen i fjor. Aner ikke hvor mange timer jeg hadde, men det var MANGE. Øvelseskjørte ikke før eller mens det stod på. Jeg er sikker på at det ble minst 60 timer alt i alt. Og det var dyrt, ja. |
![]() |
![]() |
#19 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Førerkort - antall timerCa 15 timer + langkjøring, mørkekjøring og glattkjøring. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|