Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Unio-streiken er over

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-08, 11:08   #1
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Unio-streiken er over

Unio har gitt seg.

Gammel 04-06-08, 11:16   #2
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unio-streiken er over

Endelig.
Håper det var verdt det.

:ser frem til å få drøye 1000-lappen i avslag på barnehageregningen i august.:

Gammel 04-06-08, 11:20   #3
Solblomst
Passiv

Standard

Tror ikke det er så mye å rope hurra for.

Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 11:23   #4
dutte
fornyet

dutte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvor mye ble tillegget på da ? 3,2 % ?
Jeg kjenner at jeg vil ut av offentlig sektor litt brennkvikt.

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 11:27   #5
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette ser da ut til å være en forferdelig dårlig løsning for Unio?

Gammel 04-06-08, 11:31   #6
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hmfr.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 11:35   #7
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De fikk ikke noe tillegg. Som forventet.
KS er ikke så teit at de sender de andre sammenslutningene ut i streik.

Gammel 04-06-08, 11:37   #8
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Hmfr.

Sier det samme.

Jeg synes det er hårreisende å måtte ta til takke med en lønns"vekst" på 3,2%!!!

Sist redigert av Huldra : 04-06-08 kl 11:43.
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 11:37   #9
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jah. Også Oslo, da?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 11:40   #10
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

De følger sikkert snart etter, aC.

Oslo kommune er mye steilere forhandlingspartner enn KS, så de får neppe noe mer der.

Gammel 04-06-08, 12:04   #11
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Solblomst, her.

Tror ikke det er så mye å rope hurra for.

Signerer denne.

Gammel 04-06-08, 12:43   #12
skrulle
Nybegynner

Medlem siden: Apr 2008
skrulle har et hav av muligheter foran seg
Standard

Synes det var feigt av Unio å gi seg. For min del, så kan de har streika lenge....Man oppnår ingen ting i år, men får noen usle tilegg neste år. Vi taper i år kan vi se..da prisveksten er ca 3,9% og lønnsveksten for høgskolegruppene er 3,2. Det synes jeg man ikke skal rope hurra for. Starter man først en streik, så bør man kjøre løpet ut.

Ja......vet at det er mange foreldre som er glade for atstreiken er over, men prøv å sette dere inn i vårt ståsted, og tenkt over at det har vært deres tariffoppgjør.
I enkelte yrker går det utover en tredjepart og de bør ha like rett til å streike som alle andre yrker.

skrulle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 12:45   #13
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Personlig får jeg et fint lønnstillegg nå (er lektor med tilleggsutdanning), men dette er forferdelig dårlig for de gruppene vi i utgangspunktet gikk i streik for. Jeg ser jo at det kanskje ikke var andre utveier, men kjenner likevel at jeg må gå i tenkeboksen og vurdere om jeg synes medlemskapet i Utdanningsforbundet er verdt det jeg betaler lenger. Noe er riv ruskende galt når de aldri klarer å få gjennomslag.

(Og takk til den som fjerna punktumet i overskrifta som havna der i affekt og som jeg ikke fikk bort igjen. )

Gammel 04-06-08, 12:51   #14
Frantzen
Passiv

Standard

Dette føltes som en rimelig bortkastet streik, ja. Å streike for prinsipper kan i og for seg være verdifullt nok, men KS sine løfter om fremtidig lønnsvekst veier ikke mye på min vekstskål ihvertfall!

Dessuten sitter jeg med en nagende følelse av at om det var den store gruppa "lærere" som hadde fått usle 3.2% så hadde streiken neppe blitt avblåst av et slikt lite vindpust.

Skuffet nå, ja.

Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 12:59   #15
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.

Dette føltes som en rimelig bortkastet streik, ja. Å streike for prinsipper kan i og for seg være verdifullt nok, men KS sine løfter om fremtidig lønnsvekst veier ikke mye på min vekstskål ihvertfall!

Dessuten sitter jeg med en nagende følelse av at om det var den store gruppa "lærere" som hadde fått usle 3.2% så hadde streiken neppe blitt avblåst av et slikt lite vindpust.

Skuffet nå, ja.

Tror ikke jeg heller.... Er skikkelig skuffa - faktisk irritert som pokker.

Gammel 04-06-08, 13:14   #16
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.

Jeg får bare litt over 2%. Som lærer. Kommer maks uheldig ut.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 13:19   #17
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ikke overrasket. Dette har skjedd før og kommer garantert å skje igjen. Så jeg vurderer å melde meg og heller ta pengene jeg betaler i kontigent selv, jeg får jo ingenting igjen for det uansett.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 13:22   #18
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Jeg får bare litt over 2%. Som lærer. Kommer maks uheldig ut.

Oi, seriøst. Men hvordan kan du ha vært så uheldig da?

Gammel 04-06-08, 13:41   #19
Skjevo
Erfaren

Skjevo sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Jeg har 7 års ansiennitet som førskolelærer. Jeg kommer nå til å tjene mindre enn en barne-og ungdomsarbeider med 10 års ansiennitet. Jeg unner dem lønnsøkningen av hele mitt hjerte, men det er jo absurd at utdanning og ansvarsoppgaver ikke skal lønne seg.

Gammel 04-06-08, 13:43   #20
Skjevo
Erfaren

Skjevo sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Husker jeg feil, eller måtte førskolelærerne "ofre" seg ved forrige lønnsoppgjør for at lærerene skulle få et løft?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:44.