Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Pingis vil bli handy, del to

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-08, 20:00   #1
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Pingis vil bli handy, del to

Jeg trenger lim. Til lister i oppvaskmaskina. Mellom oppvaskmaskin og oppvaskmaskindør. Hva slags lim? Må helst tåle litt varme og damp, kan jeg tenke meg.

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 20:01   #2
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pingis vil bli handy, del to

Araldit? To-komponent lim som sitter!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 20:03   #3
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Casco har noe som heter våtromslim.

Gammel 04-06-08, 20:04   #4
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva slags lister skal du feste der?? Er det tetningslister "inne" i oppvaskmaskinen?

Gammel 04-06-08, 20:17   #5
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Ja, de er på en måte inne i maskina. Eller, på kanten av maskina. Mellom maskina og døra. Øh. Jeg har åpenbart ikke særlig god evne til å forklare dette. Men cluet er vel at limet må tåle litt oppvaskmaskinklima.

Gammel 04-06-08, 20:47   #6
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

ring verkstedet som har ditt merke, de kan sikkert svare deg.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 20:48   #7
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Standard

Jeg vet ikke om jeg stoler på dem, siden de åpenbart har brukt et råttent lim i utgangspunktet. Jeg stoler mye mer på FP!

Gammel 04-06-08, 20:53   #8
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Jeg vet ikke om jeg stoler på dem, siden de åpenbart har brukt et råttent lim i utgangspunktet. Jeg stoler mye mer på FP!

He, he! Godt poeng! Jeg ble rådet til å heller kjøpe ny maskin enn å få dem til å komme og reparere listene. Og det stolte jeg på, for de måtte jo ha skjønt at jeg aldri ville kjøpe ny maskin av samme merke en gang til (de ga meg altså et råd som resulterte i null salg og null service hos dem). Så vi kjøpte ny maskin fra et annet merke. Men det var også andre grunner til å kjøpe ny, altså.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 21:02   #9
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Hør med fagfolk. Ring en reparatør (dvs ikke buttikken...) Du bør jo helst ha et lim som både tåler klimaet og ikke får middagstalerknene til å lukte som en sniffepose. Skjønt, om gode råd er rådyre ville jeg gått for den gamle sliteren araldit (les bruksanvisningen bakpå). Fåes kjøpt i en byggvare/hobby/Nille -butikk nær deg.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 21:04   #10
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Standard

Ulvefar to the rescue!

(Satt du i fagutvalget i hine hårde dage, forresten?)

Gammel 04-06-08, 21:10   #11
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan ikke skryte på meg noen som helst erfaring med å reparere oppvaskmaskiner med araldit -det er bare det jeg ville prøvd, men jeg har tatt feil før. (Ulvefars 11. bud: Ikke tro på enhver som slenger ut gode råd fra trygg avstand...)

Jeg har sittet i fagutvalgene på Biologi, Kjemi og Russisk... Hvilket kjenner jeg deg i fra?

Gammel 04-06-08, 21:19   #12
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Standard

Du kjenner meg ikke fra noen av dem, tror jeg. Jeg overtok det fantastiske vervet eksamensoppgaveansvarlig etter deg på bio.

Du høres veldig overbevisende ut i rådene dine, da. Dessuten er du jo biolog. Plusspoeng.

Gammel 04-06-08, 21:33   #13
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tror nok jeg ville hørt på Ulvefar og kontaktet en servicemann for å se på det. Om du først begynner med lim og listene begynner å løsne igjen, kan pengelappene fort fly.

Jeg måtte selvfølgelig sjekke vår maskine, og der er listen festet med popnagler. Rart igrunn, at de er limt på din maskin.

Gammel 04-06-08, 21:53   #14
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sikaflex kanskje? Det tåler fukt i det minste.

Gammel 04-06-08, 22:24   #15
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke bruk Araldit. Det blir knallhardt og er lite egnet for å lime gummi.

Er det gummien som har sprukket, eller har den løsnet fra underlaget? Det første hadde vi problem med, og det fikset vi greit med TipTop (sånn lim som man lapper sykkeldekk med). Den sveiser sammen gummien og gjør den tett.
(Ja, dette limet, ja. )

Hvis det er gummien som har løsnet fra metallet, bruker du kontaktlim, som holder seg fleksibelt. NB! Kontaktlim krever at man leser og følger bruksanvisningen nøye. Det fungerer bare hvis man limer sammen delene akkurat når limet er passe tørt. (Bruksanvisningen står på tuben, og den er helt greit forståelig. Man må bare passe på å faktisk følge den, noe som krever åndsnærværelse heller enn praktisk sans, hvis du lurte på det. )

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 22:31   #16
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Du kjenner meg ikke fra noen av dem, tror jeg. Jeg overtok det fantastiske vervet eksamensoppgaveansvarlig etter deg på bio.

Du høres veldig overbevisende ut i rådene dine, da. Dessuten er du jo biolog. Plusspoeng.

Takk, takk.
Håper jeg etterlot meg eksamensoppgavne i et forståelig system.
(Jeg tilbrakte et semester som en pest & plage for alle vitenskaplige og admin i min jakt på manglende eksamnsoppgaver..)
Hva driver du med nå?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:13.