Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Den norske Les Misérables

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-08, 21:54   #1
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Den norske Les Misérables

Nokon som hugsar eller kan hjelpe meg å finne den norske (nynorske) teksten på Cosette sin sang, "Slottet Villan sky"?
Den som på engelsk heiter "Castle on a cloud" og går sånn:

There is a castle on a cloud
I like to go there in my sleep
Aren't any floors for me to sweep
Not in my castle on a cloud.

There is a room that's full of toys
There are a hundred boys and girls
Nobody shouts or talks too loud

There is a lady all in white
Holds me and sings a lullaby
She's nice to see, and she's soft to touch
She says: 'Cosette I love you very much.'

I know a place where no one's lost
I know a place where no one cries
Crying at all is not allowed

Anyone?

Gammel 04-06-08, 22:03   #2
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den norske Les Misérables

Her er et

(Kilde: youtube.com)
av ei jente som synger den.

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 22:03   #3
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette hjelper deg sikkert ikke videre med selve teksten, men det ser ut til at det finnes en sang som heter "Eg veit eit slott i villan sky" - kan det være den? Se denne oversikten.

Gammel 04-06-08, 22:05   #4
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Dette hjelper deg sikkert ikke videre med selve teksten, men det ser ut til at det finnes en sang som heter "Eg veit eit slott i villan sky" - kan det være den? Se denne oversikten.

Ja det er nok den. Eg fann òg den oversikta. Men det var heile teksten eg var ute etter. Eg kan første verset, det går:

Eg veit eit slott i Villan sky
Eg plar å gå dit når eg søv.
Finst korkje kostar eller støv
Ikkje på slottet Villan sky.

Gammel 04-06-08, 22:08   #5
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Møøse, her.

Ja det er nok den. Eg fann òg den oversikta. Men det var heile teksten eg var ute etter.

Ja, det skjønte jeg, men jeg tenkte at det kanskje var lettere å finne teksten med rett tittel (hvis det er den siste som er riktig, da).

Gammel 04-06-08, 22:09   #6
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Her er et

(Kilde: youtube.com)
av ei jente som synger den.

Men det er jo perfekt!!! Eg kunne teksten ein gong, så her kan eg berre høyre og skrive ned. Lurer på kva ho heiter ho som syng. Hugsar at den eine vesle Cosette var Jannike Øines, men hugsar ikkje kven dei andre var...
Tuuuusen takk skal du ha!

Gammel 04-06-08, 22:11   #7
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Standard

Ja, det skjønte jeg, men jeg tenkte at det kanskje var lettere å finne teksten med rett tittel (hvis det er den siste som er riktig, da).

Ja, eg kunne jo første verset og søkte både på "Villan sky" og "Eg veit eit slott i Villan sky", men teksten ligg nok ikkje ute.
Men snart gjer han det

Gammel 04-06-08, 22:12   #8
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Hanna Stai Bjåstad?

(Når man googler "villan sky" og får fram youtube-klippet, står det at "Hanna synger Villan sky".)

Sist redigert av Bluen : 04-06-08 kl 22:18.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 22:16   #9
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her er det jeg husket:

Der bur ein dronning keldd i kvitt
Ho er så snill og talar blidt
Ho er så kjerlig og god mot meg
Ho syng Cosette, eg er så glad i deg

Eg veit en plass der ingen gret
Ingen er heilt aleine der
Der er ikkje glade barn til bry
Ikkje på slottet villan sky

Gammel 04-06-08, 22:20   #10
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Standard

Slottet Villan sky

Eg har* eit slott i Villan sky
Eg plar å gå dit når eg søv
Finst verken kostar eller støv
Ikkje på slottet Villan sky

Der finst ein sal med rare ting
Der finst det hundre andre barn
Ingen som skrik og ropar "fy!"

Der bur ei dronning kledd i kvitt
Ho er så kjærleg og god mot meg
Ho syng "Cosette, eg er så glad i deg"

Eg veit ein plass der ingen græt
Der er'kje glade barn til bry

(* Ho syng "har", men mogleg det skal vere "veit". Men eg trur dei song "har" da eg var og såg musikalen på Det Norske Teateret i 1987 eller når det var...)
Eg får reint tårer i auga eg, av å skrive og syngje denne

Gammel 04-06-08, 22:23   #11
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Ååå! :mimre: Jeg så forestillingen 3 ganger da den gikk på Det Norske jeg.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 22:26   #12
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Standard

Hanna Stai Bjåstad?

(Når man googler "villan sky" og får fram youtube-klippet, står det at "Hanna synger Villan sky".)

:ambivalent: Takk, men... eg som trudde det var eit gammalt klipp frå 1987 eller når det no var... Ei av dei tre som delte rolla som COsette såg omtrent slik ut. Trur ho heitte Miriam eller noko slikt.
Jaja, det går vel an å setje opp Les Miserables om att, da.
Når og kvar var dette da?

Gammel 04-06-08, 22:27   #13
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Slottet Villan sky

Eg har* eit slott i Villan sky
Eg plar å gå dit når eg søv
Finst verken kostar eller støv

Der finst ein sal med rare ting
Der finst det hundre andre barn
Ingen som skrik og ropar "fy!"

Der bur ei dronning kledd i kvitt
Ho er så kjærleg og god mot meg
Ho syng "Cosette, eg er så glad i deg"

Eg veit ein plass der ingen græt
Der er'kje glade barn til bry

(* Ho syng "har", men mogleg det skal vere "veit". Men eg trur dei song "har" da eg var og såg musikalen på Det Norske Teateret i 1987 eller når det var...)
Eg får reint tårer i auga eg, av å skrive og syngje denne

Ahhh der var det verset jeg ikke husket! *fred i sjela*

Gammel 04-06-08, 22:28   #14
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av marikken, her.

Ååå! :mimre: Jeg så forestillingen 3 ganger da den gikk på Det Norske jeg.

Da hadde du meir spandable foreldre enn eg, kanskje Eg måtte nøye meg med ein gong, men du verden for ei oppleving :mimrar i kor:

Gammel 04-06-08, 22:28   #15
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Da hadde du meir spandable foreldre enn eg, kanskje Eg måtte nøye meg med ein gong, men du verden for ei oppleving :mimrar i kor:

Ja, det var like fantastisk hver gang. (sjekk prikk)

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 22:33   #16
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av marikken, her.

Ja, det var like fantastisk hver gang. (sjekk prikk)

Da var det kanskje ikkje så rart nei Eg gjekk og drøymde om slikt eg òg, men var rimeleg nøgd da ein fjern slektning som var på den internasjonale Melodi Grand Prix-framsyninga da det var i Bergen i 1986 skaffa meg alle tekstane i eit digert hefte eg fekk lov å kopiere Eg var lett å gle, da som no...

( )

Gammel 04-06-08, 23:44   #17
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Den skal jo settes opp på Den Nationale Scene i Bergen no.

Sist redigert av Marge : 05-06-08 kl 10:39. Årsak: skammelig skrivefeil :skuffet:
Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 09:42   #18
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

Den skal jo settes opp på den Nasjonale Scene i Bergen no.

Kvalifiserer til Bergenstur

Gammel 05-06-08, 09:45   #19
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Den skal gå fra september og til desember. Med blant annet Helge Jordal og Christine Gulbrandsen.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 10:04   #20
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror jeg og eldstejenta må til Bergen en tur Vet dere når billettene legges ut?

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:55.