Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvorfor gifteringen skal være på den 4. fingeren

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-08, 09:12   #1
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvorfor gifteringen skal være på den 4. fingeren

kineserene har en grei teori om dette. Sjekk ut linken, dah!

(Kilde: youtube.com)

Gammel 06-06-08, 10:04   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor gifteringen skal være på den 4. fingeren

Hm.... Hvis poenget er at man ikke klarer å ta ringefingrene fra hverandre når man holder fingrene slik... Hva sier det mest om da - mitt ekteskap, eller mine fingre, når jeg klarte helt uten problemer å ta fingrene fra hverandre?

Eller kan noen opplyse meg om det er et annet poeng med dette?

Gammel 06-06-08, 10:43   #3
tvillingmamma83
høyt og lavt

tvillingmamma83 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
tvillingmamma83 er litt kul
Standard

sikker på at du holdt figrene riktig, og at de andre var helt inntil hverandre?
for dette skal være umulig, akkurat sånn som at ingen kan slikke seg selv på albuen.

Gammel 06-06-08, 10:44   #4
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Hvorfor skal det være umulig? Jeg får det ikke til, men hvorfor? (Hm, kanskje jeg får det til hvis jeg tar av gifteringen?)

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-08, 10:46   #5
tvillingmamma83
høyt og lavt

Standard

sånn er det bare!
kan du slikke deg på albuen da?

Gammel 06-06-08, 10:54   #6
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sånn er det bare er jo ikke noe særlig til begrunnelse, da. Jeg kan ikke slikke meg på albuen, men det føles jo mer fysisk begrunnet. At man ikke skal kunne ta to fingre fra hverandre er jo ikke logisk!

Gammel 06-06-08, 11:04   #7
tvillingmamma83
høyt og lavt

Standard

noen ting bare er, neida det er sikkert noe med nerver eller muskler som ikke kan flytes når de andre fingrene bøyes ned eller noe?
har ikke peiling men hadde vært gøy å vite, finner jeg ikke ut av det får jeg spørre legen neste gang.

Gammel 06-06-08, 11:40   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønte ikke sammenhengen jeg. Jeg hørte uten lyd, har det noe å si? Ja, det er umulig å ta ringfingrene fra hverandre, når man holder hendene sammen på den måten, men og så da?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-08, 13:53   #9
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv

Maggie74 sin avatar

Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Du må høre lyden for å få sammenhengen.

Gammel 06-06-08, 14:18   #10
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sikkert mange som synes sånt er søtt, men jeg blir litt irritert over sånt sludder jeg.

Fingrene fra pekefingre og ut til lillefinger har et «felles» senesystem for å strekke ut i knokeleddet. I tillegg har pekefinger og lillefinger en ekstra. Det vil si at hverken langemann eller ringfinger klarer å strekke ut mer når de andre er krøket. Det er altså ikke spesielt for ringfingeren.

Og dessuten trodde jeg at gifteringtradisjonen kom fra Europa opprinnelig.

Gammel 06-06-08, 14:20   #11
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Sikkert mange som synes sånt er søtt, men jeg blir litt irritert over sånt sludder jeg.

Gammel 06-06-08, 19:04   #12
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Standard

Jeg liker også mye bedre Esmes seneforklaring enn videovåset.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:22.