|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
En Som Trener
|
![]() Boktips til gutt 6 år?Vi leser for sønnen vår hver kveld, men nå begynner han å bli lei av de "samme gamle". Vi har lest utrolig mye i bøkene fra Gobokens førskole og Gobokens 1-2-3, har hele serien av "de store hvite", klassiske eventyrbøker, Disneys klassikere, Torbjørn Egners klassikere, Karsten og Petra osv.
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Boktips til gutt 6 år?Roald Dahl er suveren for den aldersgruppen. Leste høyt for 5 og 6 årsgruppa da jeg jobbet i barnehage, og de holdt på å le seg skakke mange ganger. |
![]() |
![]() |
#6 |
Juba Juba
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Boktips til gutt 6 år?Støtter Rampete Robin. Vi har lest litt Anne Cath Vestly også, Lillebror og Knerten og Aurora. Selv om de er litt "gamle" så er de fine likevel, synes vi. Harry Potter leste vi i høst, stor stas. Men din er kanskje litt liten enda? Roald Dahl er også fint, SVK og Georgs Magiske Medisin, for eksempel. Doktor Proktors Prumpepulver er også bra!
![]() |
#7 |
Live and let live
|
![]() Sv: Boktips til gutt 6 år?Her leses det stort sett Donald Duck for tiden. Storebror digger det og ønsker seg hele tiden nye blad og pocketbøker.
![]() |
#9 |
Latsabb
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Boktips til gutt 6 år?Her dere lest bøkene om Otto Monster? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
flisespikker
|
![]() Sv: Boktips til gutt 6 år?De første Mummitrollbøkene (Kometen kommer, Trollmannens hatt, Farlig midtsommer) er veldig fine. Trollkrittet var den forrige "kapittelboken" vi leste for Poden, og nå har BM akkurat begynt å lese Charlie og sjokoladefabrikken for ham. Og både Knertenbøkene og Mormor og de åtte ungene-bøkene har ellers slått veldig godt an det siste året.
![]() |
#12 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Boktips til gutt 6 år?Mange gode tips, fortsett å komme med dem. Jeg skjønner at jeg er en sinke på barnelitterattur for jeg har da ikke hørt om verken Otto Monster eller Rampete Robin.
![]() |
#13 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Boktips til gutt 6 år?Mine førsteklassinger elsket "Fisken" av Erlend Loe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
søt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Boktips til gutt 6 år?Hobbiten!
![]() |
#16 |
søt
![]() Sv: Boktips til gutt 6 år?Vi har lest den... for vår seksåring. Forenklet språket litt da, særlig når det var mye banning.
![]() |
#17 |
thirtysomething
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Boktips til gutt 6 år?http://www.bokkilden.no/SamboWeb/enk...FRSA1QodwnRLVw
![]() |
#19 |
Pen. Så det så.
![]() Sv: Boktips til gutt 6 år?Gummi-Tarzan!
![]() |
#20 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Boktips til gutt 6 år?6-åringen her i huset liker aller best Donald Duck men vi har lest etpar Rampete Robin bøker flere ganger.
![]() |
|
|