Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Psykologi grunnfag 1997/1998?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-06-08, 22:20   #1
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Psykologi grunnfag 1997/1998?

Eg tok psykologi grunnfag for omlag 10 år tilbake ved Universitetet i Bergen.

Me hadde 6-7 bøker og det var særleg tre av desse som utmerka seg og som eg ikkje solgte vidare. Den om biologisk psykologi har eg her. Dei to andre har eg lånt bort til ein bekjent og eg hugsar ikkje igjen kva dei heiter.

Den eine boka er ein introduksjon og vart brukt som einaste bok på den første 5-vekttalsblokka. Stor svart bok, engelsk. Eg meinar at Bernstein var navnet på ein av forfattarane, men diverse søk har ikkje gjort meg klokare. Den andre boka er om utviklingspsykologi. Den var også på engelsk og eg meinar den var kvit.

Desse to bøkene trur eg er dei beste pensumbøkene eg har hatt i hendene gjennom år på høgskule og universitet og det irriterer meg at eg har dei.
Det irriterer meg sjølvsagt aller mest at vedkomande eg lånte bøkene til ikkje sender dei tilbake til tross for gjentatte purringar

Det var utruleg gode bøker, særleg introduksjonsboka og eg har veldig lyst til å ha dei i hylla på lik linje med dei andre pensumbøkene eg har.

Er det nokon som anar kva bøker eg meinar og korleis eg kan få tak i dei?

Det er andre gong eg "mistar" desse bøkene. Første gong skulle eg selge dei for ei studieveninne. Leverte dei til ein medbebuar på studentheimen og sa det var greit å få pengar over helga. I mellomtida forsvant denne dama (vart kasta ut) og eg såg henne aldri igjen. Forsøkte å ringe og maile utan hell. Enda opp med å betale studieveninna mi frå eiga lomme.

No ser det altså ut til at bøkene er tapt enda ein gong. Er det mulig
Lurer på å kjøpe dei på nytt, men er det da lov å sende rekning?

Gammel 09-06-08, 22:23   #2
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Psykologi grunnfag 1997/1998 ?

UiB 1994-95. Har alle bøkene i kjelleren, men husker ikke navnet på andre enn Personality.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 19:08   #3
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Psykologi grunnfag 1997/1998?

Jeg vet hvilke bøker du mener. Tok selv psykologi grunnfag i Bergen for nesten ti år siden. Skal mate snuppa her nå, men skal finne ut av det i løpet av kvelden. Tror nemlig de står i hylla mi her!

Gammel 10-06-08, 19:38   #4
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Introboka er Bernstein ja, den heter bare Psychology. Jeg har fjerde utgave og den er skrevet av Bernstein, Clarke-Stewart, Roy og Wickens. Tipper du hadde tredje utgave, jeg tror den var svart. Tviler på at du finner denne i noen butikker lenger, men det finnes jo nye utgaver av boka da. Det samme gjelder sikkert utviklingspsykologiboka. Den er skrevet av Santrock og heter Life span development.

Gammel 10-06-08, 19:56   #5
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Tusen takk for svar.

Eg har søkt på Bernstein i bibsys, amazon og studia utan hell, men no har eg jo litt fleire navn eg kan bruke i søket

Gammel 10-06-08, 20:03   #6
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har den boken Psychology hvis du ikke får fatt i den andre steder.
Brukte den da jeg tok 5 vekttall psykologi i Bergen i 2000.

Gammel 10-06-08, 20:15   #7
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Vi har de muligens i kjelleren også. 95-96 UIB.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 20:23   #8
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Standard

Da er det kanskje dette som er den nyaste utgåva?
http://www.studia.no/vare.php?ean=9780618575350

Dersom eg ikkje får tilbake bøkene eg har lånt ut, vil eg gjerne kjøpe brukt AnnKi, men eg avventar svar på mail først.

Gammel 10-06-08, 20:25   #9
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Standard

Tipper det ja!

Gammel 10-06-08, 20:26   #10
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Standard

Hjelpes så mange utgåver det er!

Hugsar nokon kva dei kosta nye? Eg meinar dei var temmeleg dyre tilbake i 97/98. No ser det ut til at dei kan kjøpast i alle prisklassar frå 300 til 800. Det varierer sikkert med kva utgåve det er.

Gammel 10-06-08, 21:20   #11
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Vi har de muligens i kjelleren også. 95-96 UIB.

Året etter meg det.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 22:12   #12
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Må presisere at det er mannens bøker .
Jeg studerte et annet fag på den tiden,muligens med Madam Mim. :teflonhjerne:

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:46.