Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Tips om tv-serier

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-06-08, 19:54   #1
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Tips om tv-serier

Trenger tips om serier.

Har sett 4 sesonger med House i et jafs, og sitter her med noe som nærmest kan kalles kjærlighetssorg og savn. Ikke etter HAN liksom, men hele serien.

Har nå sett sesong 1 av Private Practice (9 episoder bare, er det alt?) men vil ikke se alt på en gang, så jeg tror jeg må ha noe mer å veksle mellom.

Liker serier som Frustrerte Fruer, Judging Amy, Ally McBeal, Akutten, Greys Anatomy, LOST...

Men her er vel norge like langt som USA på alle disse?

Noen som har noe nytt og spennende å komme med? Gubben foreslår Heroes, men jeg syns ikke det høres ut som noe for meg.

Sist redigert av Elise : 05-11-14 kl 21:49.
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 20:01   #2
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips om tv-serier

Nå er de fleste tipsene her takket være Skilpadda og Benmurphy som er mine tipsere:
*Heroes er kult, veldig spennende, selv om det høres litt wacko ut, til og med min mor på 60+ ble hekta på den. 40 minutters episoder
*30 Rock, veldig morsom serie for den som liker dialoghumor (Seinfeld, Friends, Gilmore Girls) Avsluttende episoder, med bakgrunnshistorie 20 min episoder
*Life, politiserie om en som var dømt uskyldig, men ble frikjent så nå er han politi med litt skrudd væremåte, avsluttende episode men med en mer langsom bakhistore i tilleg. 40 minutters episoder
*Wired, politiserie fra Baltimore, jeg synes den er veldig bra, følger en sak gjennom hele serien. ca 40 min pr episode
*Dexter, politiserie. Dexter er blodsprutekspert og er sosiopat, men får ut seriemorderlystene ved å drepe kun andre seriemordere. Moralsk forkastelig selvfølgelig, men morsom. 40 min episoder
*The Flight of the Conchords. Varmt anbefalt av Skilpadda og Benmurphy, så det holder egentlig. Har ikke sett den ennå jeg.

Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 20:01   #3
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Heroes er veldig bra, så jeg vil anbefale å gi det en sjanse, også om du ikke vanligvis liker scifi- eller tegneserieaktige ting.

Gammel 10-06-08, 20:02   #4
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dexter, ja! Og Six Feet Under, om du ikke har sett den.

Gammel 10-06-08, 20:15   #5
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Prisom Break er tidenes beste tv-serie.

Gammel 10-06-08, 20:18   #6
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Prisom Break er tidenes beste tv-serie.

Nei. For det er det Six Feet Under som er!

Gammel 10-06-08, 20:21   #7
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg laster ned:

Bones, ER ,desperate husfruer, how i meet your mother, CSI la,ny og miami.
Men nå har alle de ferie
ER er vel ikke like langt her som i USA? Bones er værtfall ikke likelangt i norge som uSA. Men dansk TV3 ligger 5 episoder bak usa

Gammel 10-06-08, 20:36   #8
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Nei. For det er det Six Feet Under som er!

Pisspreik.

Gammel 10-06-08, 20:40   #9
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Men hvor laster dere ned fra??

Gammel 10-06-08, 20:42   #10
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Tror jeg prøver 30 Rock først, jeg.

Takk for tips.

Gammel 10-06-08, 20:50   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg laster bare (nesten) ned fra lukkede medlemssider som www.torrent-damage.net og www.tvtorrents.com. Men du kan bruke vanlige public-sider som feks. www.isohunt.com (denne er best synes jeg, for den leter gjennom mange av de andre sidene, som feks. Piratebay, Mininova og andre, så du slipper å gå inn på alle disse, det holder å søke på Isohunt).

Heroes er et MUST!

(Kilde: youtube.com)
(trailer) er også en fantastisk serie du lett blir hekta på.

Gammel 10-06-08, 20:57   #12
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Hvis du liker de amerikanske seriene, så er det mulig du ikke liker de engelske, - jeg har det omvendt - men jeg vil likevel anbefale engelsk krim som Insp. Lynley, Insp. Morse, Prime Suspect m.fl.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 20:59   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja jeg liker ikke så mange engelske serier. Liker engelsk humor da, synes feks. den engelske versjonen av The Office er MYE bedre enn den amerikanske.

Gammel 10-06-08, 20:59   #14
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg laster ned fra binære newsgrupper, ble så dritlei av de langsomme torrentene, og så slapp jeg portforwarding (bra for sikkerheten) og all den "ekstra"-trafikken som torrenter gir. Man finner ikke alt på torrenter og ikke alt på binære newsgrupper så det er kanskje greit å ha tilgang til begge deler, men jeg bruker nesten bare newsgrupper jeg nå.

Gammel 10-06-08, 21:00   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Torrentene er ikke langsomme her, synes jeg, bruker ca. 10 minutter (av og til 7-8) på en episode og det er helt overkommelig.
Hele sesonger tar jo litt lengre tid da, ofte 6-7 timer eller opptil et døgn, men jeg laster ned på nettene.

Gammel 10-06-08, 21:27   #16
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Standard

Hva i alle dager er binære newsgrupper og hvordan funker det?

Gammel 10-06-08, 21:47   #17
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Men hvor laster dere ned fra??

www.mininova.org

går som oftest swoooosh fort,

Lastet ned sesong 5 av two and a haf man i dag. 6 timer til alle var ferdig ,men settet det sånn at den gjore ferdig episode 1,2,3,4 førstt. tok 30 min å ha episode 1 og 2 ferdig. lengste på lenge
Og vi har ikke noe svær linje

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:31.