Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pris for barnehageplass i studentbarnehagen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-08, 22:23   #1
Ema
Bør lage seg en tittel selv

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Pris for barnehageplass i studentbarnehagen?

Hva betaler dere for plass i studentbarnehagene? Lurer på dette fordi jeg synes at jeg kanskje betaler litt mye i mnd. Betaler 2100,- i mnd, men dette er kanskje en vanlig pris for studentbarnehager?

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 22:29   #2
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pris for barnehageplass i studentbarnehagen?

Vi betaler 2290,- i måneden, da er alle måltider inkludert.

Gammel 11-06-08, 22:36   #3
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I Oslo koster det fra 600,- i mnd.

Gammel 11-06-08, 22:37   #4
Left
Passiv

Standard

Vi betaler 2150,- + 200,- i matpenger.

Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 22:42   #5
AprilRyan

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Vi betaler faktisk makspris.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 22:48   #6
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi betalte makspris.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 22:51   #7
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi betaler 2.100 + 120 kr til frukt og en dag med varmlunch.

Gammel 11-06-08, 23:02   #8
Ema

Ema sin avatar

Standard

Ok, så da er dette kanskje en helt normal pris, bortsett fra de som er så heldige med å kun betale 600,- i mnd
Jeg betaler 2100,- i mnd og det er med en varmrett i uka. Synes allikevel at det er ganske mye i og med at det er studentbarnehage. Når man regner ut hva man har i mnd, maks studielån og stipend, og når man så har bet. barnehageregn. + husleie, så er det ikke mange kronene igjen...

Gammel 11-06-08, 23:06   #9
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Makspris, varm lunsj og frukt inkludert hver dag.

Det beregnes pris av den inntekten man har i SiO barnehagene.

Gammel 12-06-08, 07:41   #10
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Kan man ikke søke om redusert betaling? Det kan man i vår studentbarnehage. Men vi har ikke så lav inntekt så vi betaler 2320 i vår (inkludert brødmåltider + et varmt måltid i uka).

Gammel 12-06-08, 07:50   #11
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi betaler 2100,- pluss matpenger (tror jeg -ble plutselig usikker på om 2100,- er inkl matpenger ).
Man kan søke redusert betaling gjennom kommunen her.

Nå er det vel politikerne (husker ikke hvem, men husker jeg var sint) som bestemte at studentbarnehagene ikke skulle få så mye støtte mer på grunn av innførsel av makspris i alle barnehager, så det er de som skal ha smekk på lanken for at prisene har gått opp.

Gammel 12-06-08, 08:00   #12
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Husholdningens bruttoinntekt:

Over 235 000 : 2330
185 000- 235 000: 1957
150 000- 185 000: 1188
Under 150 000: 559

Her er prisene for SIB sin barnehager.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 11:24   #13
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Man kan søke om redusert pris her også, dersom man har lav bruttoinntekt.

Gammel 12-06-08, 22:12   #14
Ema

Ema sin avatar

Standard

Jeg skal sjekke om det er mulighet til å søke om redusert pris her. Men har mine tvil, når jeg tenker meg om, så tror jeg at det er privat bh? Hm...det må jeg sjekke imorgen...det har sikkert også noe å si?

Gammel 13-06-08, 08:11   #15
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Alle studentbarnehager er private barnehager. Alt som ikke er drives kommunalt er privat. Er sikkert mulig å søke om redusert betaling på bakgrunn av inntekt i din også!

Gammel 13-06-08, 12:51   #16
Ema

Ema sin avatar

Standard

Ok Jeg skal undersøke om dette er mulig. Men en ting som jeg lurer på: inntekten min er jo kun studielån, regner de da ut samboers inntekt, eller?
Noen som vet?

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Alle studentbarnehager er private barnehager. Alt som ikke er drives kommunalt er privat. Er sikkert mulig å søke om redusert betaling på bakgrunn av inntekt i din også!

Gammel 13-06-08, 12:59   #17
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ema, her.

Ok Jeg skal undersøke om dette er mulig. Men en ting som jeg lurer på: inntekten min er jo kun studielån, regner de da ut samboers inntekt, eller?
Noen som vet?

Ja, de ser på husstandens inntekt.

Gammel 13-06-08, 17:32   #18
Ema

Ema sin avatar

Standard

Nå har jeg snakket med den pedagogiske ledelsen i studentbarnehagen og de sa at det desverre ikke lot seg gjøre å søke om refusjon. De har hatt denne ordningen tidligere, men ikke nå lengre. Synes dette var utrolig synd, fordi man har det vanskelig nok økonomisk når man er student

Gammel 16-06-08, 11:42   #19
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Det synes jeg var veldig dårlig. Tenker spesielt på de som er 2 studenter eller alene foreldre som studerer.

Det skal gå ann å søke stønad til barnetilsyn fra trygdekontoret om man har for liten inntekt. Men om samboeren din er registrert eller faren til barnet så teller hans inntekt med.

Jeg er bare student men mannen min jobber så vi får ingenting og har måtte gå igjennom oss selv mange ganger før vi valgte barnehage over gratis bestemor.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 20:00   #20
Ema

Ema sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Det synes jeg var veldig dårlig. Tenker spesielt på de som er 2 studenter eller alene foreldre som studerer.

Det skal gå ann å søke stønad til barnetilsyn fra trygdekontoret om man har for liten inntekt. Men om samboeren din er registrert eller faren til barnet så teller hans inntekt med.

Jeg er bare student men mannen min jobber så vi får ingenting og har måtte gå igjennom oss selv mange ganger før vi valgte barnehage over gratis bestemor.

Det skjønner jeg godt! Vet ikke om det er maxprisen som har gjort det slik at vi ikke kan søke om reduksjon her eller hva det nå enn er, uansett synes jeg det er dårlig. Hva er vel vitsen med studentbarnehage, da? Er ikke det også ett poeng med st.bh at det skal være litt billigere? Vet ikke, bare lurer...

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:35.