Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Husker du din aller første konsert?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-06-08, 10:55   #1
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Husker du din aller første konsert?

Min aller første konsert var Return på ungdomsklubben i -89. Jeg var bare 12 år og egentlig for ung til å komme inn. Egentlig var jeg traumatisert og vettaskremt av alle folka og all trengselen, men det var nå kult lell. Jeg var svoren Return-fan i lange tider etter det.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose

Sist redigert av Røverdatter : 17-04-09 kl 07:28.
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 10:56   #2
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husker du din aller første konsert?

Bobbysocks, i Nygårdsparken i 1986 eller noe slikt?
Satt på skuldrene til pappa, som hadde fått billetter gjennom jobben.
DET var stort det!

Gammel 13-06-08, 10:58   #3
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det var A-ha i Drammenshallen i 1986 (?). :mimre:

Gammel 13-06-08, 10:59   #4
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gikk på ungdomsskolen og dro helt til andre siden av dalen for å gå i Tranbyhallen og høre på Ole Idole, eller hva han nå kalte seg! Åh så forelsket jeg var, åh som jeg kjempet med nebb og klør, men måtte gi tapt da trommisen kastet ut ene trommestikka si blant publikum...

Og Åh som jeg svevde på rosa skyer da Ole Idole skrev autografen sin på låret mitt... og jeg promte gikk hjem og broderte navnet hans, slik at det ikke skulle gå bort i vask.

Og åh så skuffet jeg ble noen år senere da jeg hørte mitt gamle idol opptre på ei messe og skjønte at fyren egentlig sang som ei kråke.

Gammel 13-06-08, 11:00   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Ja, det var A-ha i Drammenshallen i 1986 (?). :mimre:

Der var jeg og!

Men da var jeg nesten mer opptatt av at jeg satt rett bak Jahrl Goli -og han var jeg dødsforelska i.

Gammel 13-06-08, 11:01   #6
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Der var jeg og!

Men da var jeg nesten mer opptatt av at jeg satt rett bak Jahrl Goli -og han var jeg dødsforelska i.

Jeg husker også at jeg syns han var superkjekk. Hva tenkte jeg på?

Og så fantastisk at du broderte navnet, da!

Gammel 13-06-08, 11:02   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, Sissel Kyrkjebø i Petrikirken, det var vel i 1992 eller noe sånt. Den neste jeg var på var med Kelly Family, i 1998 tror jeg.

Gammel 13-06-08, 11:02   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes Goli er kjekk enda jeg.

Gammel 13-06-08, 11:07   #9
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Åh! Return!

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 11:12   #10
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Min første konsertopplevelse hadde jeg i Nidarøhallen i Trondheim. Det var min helt Jon English som sto på scenen. (husker ikke eksakt årstall, men jeg gikk på barneskolen).
Jeg husker spesielt at jeg var sjokkert over at han drakk øl og rapet inn i mikrofonen. Jon English ble ikke den samme etterpå.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 11:13   #11
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tanita Tikaram 1988.

Gammel 13-06-08, 11:25   #12
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror det må ha vært Pogo Pops på Hulen, Miss Norway smuglet meg inn og kjøpte meg min første øl ... Jeg sto helt foran og fikk grabbet til meg en t-skjorte de slengte ut (dvs, studenten som jeg sloss med om den var ca. 10 år eldre enn meg, og forbarmet seg vel egentlig )

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 11:53   #13
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Elverumsmartn ca 1987, Bonnie Tyler. Det var stort! Var ikke kjempefan i utgangspunktet, men du verden så stas å gå på konsert.

Sist redigert av Palmen : 13-06-08 kl 12:20.
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 12:00   #14
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Min første ordentlige konsert var Dum Dum Boys i 1989. I et trangt og røykfylt lokale i Svolvær. Det er også en av de beste konsertene jeg har vært på. Senere ble det flere Dum Dum-konserter, men ingen kunne måle seg med den første.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 13:13   #15
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

The September When på Rockefeller. Tror det må ha vært i 1991 og jeg var 16-17 år.

Gammel 13-06-08, 13:35   #16
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

DRAMA på et eller annet samfunnshus på Brekstad sommeren 1983. Da var jeg 13 år. Vi fikk være med bandet inn og se på at de varmet opp, og etterpå satt jeg sammen Gækki inne i bussen mens de andre jentene holdt på å ta livet av meg for å komme seg nærmere Gækki for å få autografen hans. Stooooor opplevelse!

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 13:37   #17
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Elektrisk Regn eller Tornerose, tror jeg.

Gammel 13-06-08, 13:39   #18
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Min aller første konsert var Return på ungdomsklubben i -89. Jeg var bare 12 år og egentlig for ung til å komme inn. Egentlig var jeg traumatisert og vettaskremt av alle folka og all trengselen, men det var nå kult lell. Jeg var svoren Return-fan i lange tider etter det.

Siden har jeg fått vite at mannen min spilte i oppvarmingsbandet, men det visste jeg jo ikke den gangen.

Return, ja!
I Hølandshallen på Løken (tror jeg? ) i 1990, jeg var 13.
Stor stas! Fikk autografer og greier!

Gammel 13-06-08, 13:47   #19
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da jeg var 7 år så jeg Labbetus og Halvdan Sivertsen på RanaMessa. Den første "ordentlige" konserten var Raga Rockers på Studentersamfundet i Trondheim da jeg var 15 (og slapp inn på pur flaks).

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 13:51   #20
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den første jeg fikk dra på uten mamma var da Bryan Adams spilte i Oslo Spektrum ...... det må ha vært i 1991 (som quizzer gir jeg meg selv ett års slingringsmon opp og ned). "Everything I doooooooo i do it for youuuuuuuuuuu"

Ellers husker jeg at jeg så Sandra Kim på Momarken i 1987 (igjen litt slingringsmon). For de som trenger litt hjelp, så var det hun som vant Melodi GrandPrix som 13-åring. Selv var jeg omtrentlig 12 på det tidspunktet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:39.