|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pauset
|
![]() Kristin Lavransdatter -the movieJoika sin første filmanalyse: |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kristin Lavransdatter -the movieDette er den eneste filmen jeg ikke har sett ferdig på kino. Rundt halvveis klarte jeg ikke mer og gikk. Det var i storsalen på Nova i Trondheim, den var full, og jeg var veldig glad for at jeg ikke var den første som gikk ...
![]() |
#3 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Kristin Lavransdatter -the movieJeg tvang mine historie og filosofielever til å se denne før jul. De holdt på å forgå av kjedsomhet, tror jeg :skikkelig ond lærer: |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Kristin Lavransdatter -the movieGrusom.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Kristin Lavransdatter -the movieJeg likte den, men det var kanskje fordi jeg så den med skolen da den kom på kino, og alt var bedre enn å sitte på skolebenken.
![]() |
#6 |
Borte
|
![]() Sv: Kristin Lavransdatter -the movieJeg så den på kino og husker egentlig best at jeg omtrent måtte sitte oppå den stakkars kjærsten min (som er mannen min nå) for at han ikke skulle stikke av. Jeg syns den var helt grei den gangen, men husker selvsagt at den rett og slett var litt flau også. Mye overspill og store, klisjefylte øyeblikk. Jeg har faktisk ikke sett den igjen i ettertid. Tror ikke jeg vil det heller.
![]() |
#7 |
intro
|
![]() Sv: Kristin Lavransdatter -the movieDette må være en av de kjedeligste filmene jeg har sett, og Skagestad var et elendig valg til rollen som Erlend. Det jeg husker best ved filmen, er at Hans Christian Ostrø, som nylig var blitt drept av pakistansk gerilja i Kashmir, dukket opp som statist.
![]() |
![]() |
#8 |
This is normal!
|
![]() Sv: Kristin Lavransdatter -the movieDet var litt for mye «hester gallopperer foran foss i tordenvær» for min smak...
![]() |
![]() |
|
|