|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2007
![]() |
![]() Holdbarhet på sjokoladekakeJeg skal ha med en sjokoladekake (type langpanne) til sommerfest i barnehagen imorgen. Kan jeg bake den i kveld og pynte den imorgen, eller må jeg bake hele greie imorgen? Sliter litt tidsmessig, i og med at sommerfesten begynner halv fem, og jeg må på jobb først.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Holdbarhet på sjokoladekakeJeg har lagt ut oppskrift på ei langpannekake som heter Texas, og den blir definitivt best hvis du lar den stå en dag før den spises. Det er ei saftig kake med rømme i.
![]() |
#4 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Holdbarhet på sjokoladekakeEn dag går helt fint, jeg synes sjokoladekaker er best dagen etterpå. Du kan gjerne ha på glasur i dag også, men dersom du skal ha på non-stop som pynt bør den vente til i morgen, for den har en tendens til å bli litt bløt.
![]() |
#5 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Holdbarhet på sjokoladekakeEr det kefir i den? Da er den faktisk BEST om den får stå en stund, den blir bedre og bedre for hver dag som går.
![]() |
#6 |
Type R ;)
Hvor: Nord
![]() Sv: Holdbarhet på sjokoladekakeJeg laget bestandig sjokoladekake kvelden før.
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Holdbarhet på sjokoladekakeDet finnes mange gode grunner til å ta seg litt fri fra jobben, men det å måtte bake sjokoladekake er nok ikke en av dem, dessverre. Lag sjokoladekaken i kveld du!
![]() |
#9 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Holdbarhet på sjokoladekakeJeg laget en Chocolate Fudge Cake for en stund siden som var like god og saftig 4 og 5 dager senere! Den inneholdt rømme og litt div.
![]() |
#10 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Holdbarhet på sjokoladekakeHvis jeg skal pynte en kake skikkelig (med farger f.eks.) lar jeg det alltid stå over natta, slik at den er skikkelig avkjølt. Sist redigert av C3PO : 16-06-08 kl 13:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
frakoblet
|
![]() Sv: Re: Sv: Holdbarhet på sjokoladekake
Åååå. Nå må du jo legge ved oppskrift!
![]() |
#12 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Re: Sv: Holdbarhet på sjokoladekake
glitter la den ut for en stund siden, av en eller annen grunn kom ikke den tråden opp når jeg søkte, men her;
![]() |
#14 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2007
![]() |
![]() Sv: Holdbarhet på sjokoladekakeTusen takk for bra svar!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Holdbarhet på sjokoladekake
Jeg synes du burde dukke opp mye oftere.
![]() |
#16 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Holdbarhet på sjokoladekakeGlitterfudgekaken var definitivt enda bedre etter to netter i kjøleskapet. Om den hadde blitt enda enda bedre dagen etter det igjen, vil vi aldri få vite. :gikk berserk:
![]() |
|
|